  • 1. Data: 2010-05-31 20:03:12
    Temat: montaż grzejników w mieszkaniu
    Od: "Flyte" <f...@o...pl>

    Witam,

    właśnie jestem w trakcie remontu mieszkania. Remont dopiero się zaczął, a z nim
    cała lista pytań. Na szczęście na większość udaje mi się odpowiedzieć w terminie
    nieuciążliwym dla wykonanwcy, ale na jednym wykonawca mnie zagiął:

    Chodzi o wymianę grzejników CO. Obecnie mam żeliwne z lat 70. Mają być coś nowe
    ala purmo. Teraz mam zawór tylko na górze (wlotowy) grzejnika. Fachowiec
    proponuje zawór wylotowy. Czy warto instalować coś takiego?
    Fachowiec mówi że można np. zakręcić zawory i zamalować za nimi. Niby fajnie,
    ale po co mi to? przypuszaczam że poprzedni właściciel ani razu tego nie robił.
    Wg mnie kaloryfery montuje się na sztywno, a nie zdejmuje na zimę.

    Montaż (właściwie wymiana) bez dolnego zaworu: 150zł
    Montaż z dodaniem dolnego zaworu: 220-230zł

    Która opcja jest warta rozważenia? Czy może macie Panie (i Panowie) linki do
    zdjęcia jak ten zawór dolny wygląda? nawet sobie tego nie potrafię wyobrazić.

    Pozdrawiam,

    Flyte

  • 2. Data: 2010-05-31 21:00:35
    Temat: Re: montaż grzejników w mieszkaniu
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    On 2010-05-31 22:03, Flyte wrote:
    > Która opcja jest warta rozważenia? Czy może macie Panie (i Panowie) linki do
    > zdjęcia jak ten zawór dolny wygląda? nawet sobie tego nie potrafię wyobrazić.

    Np. taki:
    http://www.ferro.pl/produkt-zawor-grzejnikowy-odcina
    jacy-katowy-12-2211.html
    Pod zakrecanym kapturkiem jest sruba imbusowa.

    Chcialem napisac, ze warto, ale... w sumie za blaszakiem z Purmo nie
    bedzie widac, wiec odpada mi argument :-) Ja mam kaloryfy azurowe, wiec
    malowanie po zdjeciu to byla chwilka z walkiem, a nie gmeranie miedzy
    zeberkami.

    Drugi raz zawory przydaly sie podczas przerobki przylacza do kotla.
    Fachowiec spuscil tylko wode z rur, zrobil swoje, napelnil.
    Odpowietrzanie instalacji tez znacznie szybsze niz przy napelnianiu calosci.

    --
    NotBear

  • 3. Data: 2010-06-01 06:51:08
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Flyte" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > do
    > zdjęcia jak ten zawór dolny wygląda? nawet sobie tego nie potrafię

    Warto bo można zdejmować grzejniki bez spuszczania wody z instalacji.
    Grzejniki stalowe nie są tak bezawaryjne jak żeliwne. Warto je co jakiś czas
    zdjąć chociażby po to by wyczyścić wnętrze (radiatory) z kurzu.
    U mnie wygląda to zawsze tak, że koszt wymiany grzejnika to 170 zł robocizna
    + koszt materiału. Zawór dolny kosztuje około 14-15 zł.

    --
    Jackare

  • 4. Data: 2010-06-01 06:54:17
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

> [...]
    > do
    > zdjęcia jak ten zawór dolny wygląda? nawet sobie tego nie potrafię

    U mnie w domu zamontowano i gorny (z termoregulatorem) i dolny (kulowy
    zwykly zawor odcinajacy). Czy sie przydaja? A jakze... NIe daj boze
    pekbniecie kaloryfera - odcinasz gore, dol, sciagasz grzejnik, wymieniasz
    i... po sprawie :-)
    Tak samo przy malowaniu/tapetowaniu... Ewentualnie przy checi wymiany
    grzejnika/przedluzeniu/skroceniu... NIe znam grzejnikow purmo, ale na ich
    stronce widac ze stosuja wlasnie i gorny i dolny zawor.
    http://www.purmo.com/pl/produkty/grzejniki-plytowe.h
    tm

  • 5. Data: 2010-06-01 12:51:56
    Od: "Tomasz O." <t...@o...eu>

    > Warto bo można zdejmować grzejniki bez spuszczania wody z instalacji.
    Szczególnie jak się mieszka w bloku i ewentualne spuszczenie wody wiąże się
    z powiadowmieniem administracji i przeprowadzeniem tej operacji przez jej
    pracowników.

    Tomasz

  • 6. Data: 2010-06-01 20:25:13
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz O." <t...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Szczególnie jak się mieszka w bloku i ewentualne spuszczenie wody wiąże
    > się z powiadowmieniem administracji i(..)

    Wiesz, w bloku to można jeszcze wiele innych rzeczy zrobić ;)
    Np mieć sobie dwa komplety grzejników. Jeden oficjalny - np z podzielnikami
    ciepła a drugi mniej oficjalny bez podzielników. Mając dolny zawór czyli
    możliwość całkowitego odcięcia grzejnika można nieźle poszaleć
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2010-06-01 21:16:14
    Od: M <M...@o...pl>

    Jackare pisze:
> [...]
    > podzielnikami ciepła a drugi mniej oficjalny bez podzielników. Mając
    > dolny zawór czyli możliwość całkowitego odcięcia grzejnika można nieźle

    Przy czym dolny zawór jest zwykle związany z instalacją bez pionów i
    licznikiem ciepła a nie pseudorozliczeniami typu podzielniki.

    M.