  • 1. Data: 2009-05-10 15:02:34
    Temat: montaż wanny
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Witam.
    Do nóg wanny dołączone w zestawie są takie boczne wieszaki, które przykręca
    się do ścian i na nich niejako "zawiesza" brzegi wanny. Problem jest taki,
    że ja chcę wannę odsunąć od ściany i zrobić między wanną, a ścianą półkę na
    szerokość płytki - półka ma być przy dłuższym boku wanny. Niby wymurowałem
    murek z gazobetonu - odsunięty od ściany, ale teraz zdałem sobię sprawę, że
    nie ma możliwości przykręcenia do niego tych wieszaczków, bo murek jest ok.
    3,5 cm niższy od wanny - będzie na nim wsparta poziomo płyta k-g + płytka i
    wtedy dopiero zlicuje się z waną. Murek miał być z założenia tylko
    podparciem dla tej półki (od strony wanny - a od strony ściany podparciem
    będzie listwa przykręcona do ściany) - dopiero potem sprawdziłem, że trzeba
    jeszcze te wieszaki przykręcić.

    No więc czy jest konieczność przykręcania tych wieszaczków? A może zastąpić
    je czymś innym? Myślałem, żeby może murek obniżyć (znaczy ściąć piłką) o
    jakieś 3 cm i w to miejsce przykręcić od góry na płasko deskę grubości 3cm
    (taki niby wieniec drewniany) i do tej desku z boku przykręcić na wkręty te
    wieszaki, ale czy to zda egzamin?

    Pozdrawiam,
    /\/\\/\/

  • 2. Data: 2009-05-10 16:40:44
    Temat: Re: montaż wanny
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości
> [...]
    > grubości 3cm (taki niby wieniec drewniany) i do tej desku z boku
    > przykręcić na wkręty te wieszaki, ale czy to zda egzamin?

    zadne drewno
    co bys nie zrobil zgnije
    przyklej ta plyte GK
    pozneij wez kolki 5 cm dluzsze od polki i sie wkrec az do sciany
    bedzie trzymac
    ;-)
    ja tak zrobilem przy naroznej wannie i zdalo egzamin
    wieszaczki sa konieczne inaczej wanna wczesniej czy pozniej zacznie ci
    "chodzic"
    pozdrawiam

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-05-10 16:54:38
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > No więc czy jest konieczność przykręcania tych wieszaczków? A może
    > zastąpić je czymś innym?

    tak, najlepiej wogole wywalic ten zestaw do montazu i osadzic porzadnie
    wanne np na bloczkach z gazobetonu i na klej do plytek.
    u mnie stoi wanna na sporym "fundamencie" i po 3 latach ani drgnie :)
    te wieszaczki i nozki to torche smieszne sa jak pomyslec ze wchodzi tam z
    200-300 l wody ktora troche wazy.

    niestety/stety ale tracisz gwarancje przy takim montazu(nie zgodnym wg
    producenta) ale u mnie i tak wanna byla mocowana najpierw a pozniej plytki
    "nachodzily" na wanne wiec nie ma szans jej wyciagnac bez robienia remontu
    lazienki :) tak ze gwarancja sie nie przejmowalem wogole.

    --
    pzdr
    piotrek

  • 4. Data: 2009-05-10 17:14:23
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Nie wiem, czy się dobrze zrozumieliśmy.
    Poniżej szybki schematyczny rysunek, jak to wygląda:

    http://wolim.w.interii.pl/zdjecia_budowa/wanna.JPG

    Ten murek, który postawiłem z suporexu jest niższy niż wanna, bo na nim
    będzie jeszcze półka z regipsu lub płyty osb i płytka - czyli jest niższy o
    ich grubość. Chodzi o to, żeby się zlicować półką z płytek na równi z rantem
    wanny.

    Dlatego nie mogę przykręcić wieszaków do murka. Wieszak musi być zawieszony
    niemal na równi z rantem wanny - który to rant, jak już napisałem, jest
    wyżej od murka (brakuje te 3 cm).

    Tak sobie myślę, czy rzeczywiście konieczne są te wieszaki? Przecież obudowa
    będzie cała wymurowana z gazobetonu, więc wanna nie będzie "chodzić".
    Dodatkowo, po idealnym wypoziomowaniu wanny można nóżki na stałe zakotwić w
    posadzce - np. zalać betonem? No i oczywiście będą wieszaki przy krótszym
    boku wanny.

    Ewentualnie wymyśliłem, żeby wziąć dłuższy płaskownik i z niego zrobić takie
    wieszaki - ale dłuższe - żeby niżej możnabyło przykręcić do muru.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 5. Data: 2009-05-11 08:08:39
    Od: a...@g...com

    On 10 Maj, 19:14, "wolim" <n...@t...pisz> wrote:

    > Ten murek, który postawiłem z suporexu jest niższy niż wanna, bo na nim
    [...]

    To jest murek z gazobetonu grubosci 5cm ? Ty do niego chcesz cokolwiek
    przykrecac ?? :) Mam taki gazobeton do podmurowania na stopniach
    schodow ale nie bardzo sobie wyobrazam zeby tej grubosci murek mogl
    przenosic jakiekolwiek obciazenia - szczegolnie ze napelniona wanna z
    duzym chlopem to ze 400kg ? :) Ja sie boje czy mi on wogole ustoi jak
    ktos przypadkiem w niego kopnie mimo ze bedzie zakotwiony w paru
    miejscach na dole i u gory ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2009-05-11 08:30:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > duzym chlopem to ze 400kg ? :) Ja sie boje czy mi on wogole ustoi jak
    > ktos przypadkiem w niego kopnie mimo ze bedzie zakotwiony w paru

    ale ten murek nie będzie przenosił wagi wanni:)

    on tylko ma ustabilizować brzegi żeby sie nie ruszały.

  • 7. Data: 2009-05-11 11:19:53
    Od: w...@i...pl

    Ale ten murek był stawiany tylko jako "noga" do półki.
    Chyba jednak daruję sobię mocowanie wanny do ściany (przy tym jednym
    boku). Dochodzę do wniosku, że jak wanna będzie obmurowana wokoło, to
    raczej nie będzie siły, żeby się ruszała?

    Pozdrawiam,
    /\/\\/\/