  • 1. Data: 2009-05-10 17:10:36
    Temat: pila lancuchowa elektryczna
    Od: "fajnefele" <f...@g...pl>

    Witam, planuje kupic cos do ciecia na dzialke co pomoze mi pociac niezbyt
    grube pnie drzewa na kawalki zdatne do spalenia w piecyku etc. Przegladam
    alledrogo i w oko mi sie rzucily pily elektryczne, moc troche ponad 2500w,
    cena zadowalajaca. Czy ktos z was uzywa takiego ustrojstwa i jest to w
    stanie pociac jakies 2m3 drewna rocznie? Na co zwrocic uwage kupujac pile
    elektryczna? Fanow spalinowek uprzedzam ze planuje ciac drewno 20m od domku
    i do niczego pozatym nie bede uzywal. Jak cos mozecie polecic to zarzuccie
    jakims linkiem to bede wdzieczny. Budzet klasyczny - im taniej tym lepiej.

  • 2. Data: 2009-05-10 17:13:55
    Temat: Re: pila lancuchowa elektryczna
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Jak cos mozecie polecic to zarzuccie jakims linkiem to bede wdzieczny.
    > Budzet klasyczny - im taniej tym lepiej.

    ja kiedys kupilem jakas tania elektryczna z mysla o jednorazowym
    porzadkowaniu ogrodu(myslalem ze wiecej nie przezyje) a tu niespodzianka.
    tania pila z hipermarketu ktorys rok mi sluzyla przy docinaniu grubych
    galezi(20-30 cm) wycinanania jakis wiekszych krzakow itd itp.
    calkiem OK byla, ale modelu nie pamietam....

    --
    pzdr
    piotrek

  • 3. Data: 2009-05-10 18:21:11
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "fajnefele" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > domku i do niczego pozatym nie bede uzywal. Jak cos mozecie polecic to
    > zarzuccie jakims linkiem to bede wdzieczny. Budzet klasyczny - im taniej
    Kuptaką która ma min 2000W mocy i najdłuzsza gwarancje.

    Kris

  • 4. Data: 2009-05-11 05:28:16
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    > Kuptaką która ma min 2000W mocy i najdłuzsza gwarancje.

    Najgorsze co się może zdarzyć to gdy piła padnie w środku roboty.

    Dlatego jestem zdania, że lepiej dołożyć kilka złotych i kupić coś lepszego.
    Ja osobiście mam Makitę UC3035A i jestem z niej zadowolony.
    Zbyszek

  • 5. Data: 2009-05-11 06:22:35
    Od: QbaB <Q...@g...com>

    On 11 Maj, 07:28, "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Dlatego jestem zdania, że lepiej dołożyć kilka złotych i kupić coś lepszego.
    > Ja osobiście mam Makitę UC3035A i jestem z niej zadowolony.

    A ja mam marketowa pilę z makro (wtedy jeszcze nie było w Łodzi innych
    marketów). Służy juz ładnych kilka lat i cięła pnie bardzo grube i
    bardzo dużo.
    Nadal chodzi bez zarzutu trzeba tylko ostrzyć łańcuch.
    Marka AL-KO moc 1600W długość miecza 35 cm.
    Co ciekawe była bez gwarancji bo to była jakiś eksponat powystawowy
    czy coś.

    Pzdr
    QbaB

  • 6. Data: 2009-05-11 06:24:54
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>

> [...]
    > domku i do niczego pozatym nie bede uzywal. Jak cos mozecie polecic to
    > zarzuccie jakims linkiem to bede wdzieczny. Budzet klasyczny - im taniej
    Naped to tak jak koledzy podają czym większy tym lepszy. Szukaj czegoś z
    automatycznym smarowaniem i możliwie prostym naciągiem łańcucha. Oczywiście
    elektryczna nie wibruje od napędu, ale w czasie pracy to już jednak czaczyna
    wiec moze coś z amortyzacją raczki.

    Ja też mam 10m do gniazdka, ale zamieniłem na spalinową :) Aletryczna
    zostaje czasem zostaje do cięcia drzewek przez ojca bo lżejsza. Ja jak mu
    pomagam tniemy spalinówką.
    Dodam że majtający się sie kabel przy cieciu to super sprawa, ale osobiście
    jeszcze nie uciołem przewodu, natomiast w podcinarce do żywopłotu ojczulek
    uciał w jakiejś 4 sekundzie pracy. I było "Ku...., mogłem kupić
    akumulatorową"
    Dodam że jak tniesz kominkowe i musisz wykonywac jakieś manewry z drewnem to
    albo robisz w dwie osoby (nie lubie jak ktoś się pałeta w okolicach), albo
    właczasz i wyłaczasz piłe (watpliwy pozytywny wpływ na trwałość i
    energooszczędność)
    Ale zgadzam się, mniej pitolenia z elektryczną (O cholera nie ma paliwa...)
    no i lżejsza.

    To tylko tak żebyś może nie był w 100% pewnien że chcesz elektryczną :)

  • 7. Data: 2009-05-11 08:38:37
    Od: "vika" <v...@m...zp.ua>

    Użytkownik "fajnefele" <> napisał w wiadomości
> [...]
    > domku i do niczego pozatym nie bede uzywal. Jak cos mozecie polecic to
    > zarzuccie jakims linkiem to bede wdzieczny. Budzet klasyczny - im taniej

    Miałem taki podobny problem jak Ty (chociaż bardziej do prządkowania
    roślinności na działce, więc drzewa,drzewka itp, zastosowania prokominkowe
    na pewno mniej).
    Też się zastanawiałem, wybrałem Partner ES 2200
    http://www.leroymerlin.pl/mpng2-front/pre?zone=3cols
    &idLSPub=1103284975&idEIPub=1190214089
    W Leroyu 400 (+ olej kilka zł)
    (nie jestem finansowo związany ani z Leroyem ani z Partnerem itd. Ogólnie
    pilarki z rekomendacjami masz w:
    http://www.leroymerlin.pl/mpng2-front/pre?zone=3cols
    &idLSPub=1103284975&renderall=on
    )

    Tnie nieźle, pracuje równo, podobno jest robiona na zlecenie jakiejś
    bardziej znanej firmy europejskiej (Gardena, Husqvarna?) ale szczegółów nie
    znam. Ja jestem zadowolony.
    Tylko łańcuch załóż w dobrą stronę bo jak w przeciwną to cholernie kiepsko
    tnie, właściwie bardziej pali niż tnie.
    pzdr

  • 8. Data: 2009-05-11 15:23:04
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > lepszego.
    > Ja osobiście mam Makitę UC3035A i jestem z niej zadowolony.

    Do popiłowania 36metrów drzewa rocznie polecasz mu markowy/drogi sprzęt. Za
    te "kilka złotych" jak to piszesz róznicy on sobie kupi drzewa na dwa lata.
    Żeby sie napic piwa nie kupuje sie browaru;))

    Kris

  • 9. Data: 2009-05-11 15:25:33
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl> napisał w
    wiadomości news:gu8gvf$cj2$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > paliwa...) no i lżejsza.
    >

    > To tylko tak żebyś może nie był w 100% pewnien że chcesz elektryczną :)

    Ja dodam tylko że do cięcia np w kotłowni/drewutni to tylko elektryczna.

    Kris

  • 10. Data: 2009-05-11 15:34:34
    Od: "fajnefele" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Kris <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > te "kilka złotych" jak to piszesz róznicy on sobie kupi drzewa na dwa lata.
    > Żeby sie napic piwa nie kupuje sie browaru;))

    No właśnie zdaje sobie sprawę, że gdybym sie uparł to mogę kupić pocięte
    drewienko, pierwotnie nawet miałem taki plan, ale dostałem od sąsiada dwie
    sosenki pocięte w bale ok 1.5m (jedna się sama położyła, druga już sucha
    leciała na jego domek letniskowy i jej pomogliśmy) i chciałbym to pociąć,
    potem ktoś mi rzekł ze drewno opałowe jest tańsze nie pocięte, a że ze mnie
    świeży działkowiec-zapaleniec co chce wszystko sam :-) ... W tym tygodniu
    udam się na rekonesans po marketach bydowlanych (ofertę alledrogo już znam,
    muszę porównać) i może coś wybiorę.

    Ps: czy to prawda, że w piecach kominkowych nie wolno palić drewnem sosnowym?
    Co się stanie jak spalę go parę m3? Mam taki piecyk i komin z wkładem z
    kwasówki o śr. chyba 14cm..