  • 11. Data: 2010-08-29 20:59:52
    Temat: Re: naczynia
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Chiron" <c...@o...eu> wrote in message news:i5eg03$57m$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Skoro polecasz...jednak ja też kiedyś kupiłem u nich- i już ich nie mam.
    > Słyszałem o firmowych garach, ze szlachetnej stali tej samej, co Zepter,
    > ale o połowę tańsze. Szukam czegoś na dłużej. Jeśli chodzi o tę patelnię z
    > Lidla- to masz jakieś jej parametry (może kod PLU)?

    Nie szukaj firm, tylko garnków - dobry garnek ma co najmniej 1mm grubości
    ścianki. Większość ma dno kapsułowe, ale są garnki sprzedawane na wagę - z
    cienkiej blachy. Nie nadają się one na kuchenki gazowe bez położenia płytki
    żeliwnej na palniku - błyskawicznie przypalą potrawę. Wniosek - to są garnki
    na kuchnię węglową czy płyty ceramiczne, gdzie powierzchnia styku z płytą
    jest duża, a temperatury mniejsze niż przy zasilaniu gazem. Maruda kupiła
    kiedyś garnki emaliowane - tradycyjne, ale lepsze do gotowania niż stalowe
    błyskotki, podobnie jak duże kotły są lepsze z ALU. Niebagatelne są garnki
    żeliwne, dobrze jak emaliowane, lub ceramiczne. Wok też żeliwny - firmy
    Gipfel fi=45cm. Wart swojej ceny.

  • 12. Data: 2010-08-29 21:02:25
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-08-29 21:54, Chiron pisze:
    > Chciałem się Was poradzić: nie mam kasy na garnki i patelnie Zeptera czy
    > Philipiaka. Czy można kupić coś, co znacznie przewyższa jakością
    Gdybym byl nawet milionerem zal mi by bylo kasy na garnek za 200 zl +
    koszmarna cena zwiazana z marka produktu...
    Zamiast tego badziewia kup sobie bardzo solidne i wykonane z byc moze
    jeszcze lepszej stali garnki Fiskarsa (Ci nie musza dodawac sobie
    ideologi i pseudofachowych terminow bo Fiskars to najlepsza stal od 1649
    roku ;)).
    Ja uzytkowuje takowe i na prawde nic nie moge im zarzucic.
    Maja idealnie plaskie dno mimo paru goracych przepalen na sucho nic sie
    nie zdeformowalo. Scianki sa bardzo grube i ladnie wyoblone na zewnatrz.
    Czesc z nich ma jednostki naniesione trwale i czytelnie laserem wewnatrz
    garnka. Pokrywki sa rowniez dosc grube, raczki sa wykonane z jakiegos
    silikonu czy cus. Grunt ze wytrzymuja wielokrotne mycie w zmywarce na full.
    Dadza sie kupic pojedynczo (tak jak ja je kupilem).
    Jak chcesz jakis szczegolow czy powiekszen to wal na priva ;)
    Wygladaja w kazdym razie bardzo skromnie:
    http://www.megamedia.pl/_p/51/n/garnki-fiskars-funct
    ional-form-z-pokrywka-7l-p51587.jpg

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom

  • 13. Data: 2010-08-29 21:02:51
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Chiron" <c...@o...eu> wrote in message news:i5egcf$6ar$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    net...

    8

    > Dzięki- chyba coś z tego wybierzemy. Ale pilnie potrzebujemy patelni- czy
    > któraś z tych stalowych jest godna polecenia?
    > to:
    > http://www.tescomasklep.pl/product_info.php?cPath=14
    9_46_598&products_id=481

    > cena niewysoka- to fakt. Co o tym myślisz?

    Na patelnię warto wydać więcej pieniędzy. Może to być cienmkoscienna z
    czarnej blachy ale polecam żeliwną ceramiczną.

  • 14. Data: 2010-08-30 06:33:30
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Panslavista pisze:
    > Wok też żeliwny - firmy
    > Gipfel fi=45cm. Wart swojej ceny.

    mamy kilka garnków Gipfela i sa bardzo OK, przynajmniej na płyte
    indukcyjną.

    KJ

  • 15. Data: 2010-08-30 12:58:06
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    A garnki Tefala? Maja grube dno i sa w cenie 150zl (5 litrowy).
    Ktos uzywal?

  • 16. Data: 2010-08-30 17:32:08
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Na patelnię warto wydać więcej pieniędzy. Może to być cienmkoscienna z
    > czarnej blachy ale polecam żeliwną ceramiczną.

    zaraz zaraz.. żeliwną czy ceramiczną?

    --
    Irokez

  • 17. Data: 2010-08-30 17:46:07
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Irokez" <n...@e...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > zaraz zaraz.. żeliwną czy ceramiczną?

    2 in 1

  • 18. Data: 2010-08-30 17:56:29
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Irokez" <n...@e...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > zaraz zaraz.. żeliwną czy ceramiczną?
    >
    > --
    > Irokez

    http://www.agdona.pl/patelnie-tytanowe-zeliwne-c-41_
    172.html

  • 19. Data: 2010-08-30 18:07:46
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 Aug 2010 19:56:29 +0200, Panslavista napisał(a):

    > "Irokez" <n...@e...pl> wrote in message

    > http://www.agdona.pl/patelnie-tytanowe-zeliwne-c-41_
    172.html

    Tytan to metal, nie ceramika.

  • 20. Data: 2010-08-30 18:34:31
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    172.html

    > Tytan to metal, nie ceramika.

    No właśnie.
    Poza tym nie chciałbym miec patelni ceramicznej.
    Po 1 to kruchośc materiału a po drugie jego dobre właściwości izolacji
    cieplnej. Wieki by trwało nagrzanie czegoś na niej.

    --
    Irokez