  • 21. Data: 2010-08-30 18:42:54
    Temat: Re: naczynia
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    8
    > Uchwyty się nie nagrzewają, choć sa metalowe, poza tym dzięki temu, że są
    > metalowe uchwyty, można te garnki użytkowac w piekarniku i choćby na
    > ognisku, nic im nie będzie, POLECAM tę własnie serię szczerze. Do kupienia
    > pojedyncze egzemplarze i komplet - polecam komplet, bo od chwili kupienia
    > pierwszego gara z tej serii sama o nim myślę - gdyby tylko nie mnogość
    > moich innych garów, wcześniej kupionych...

    a co myslicie o Berghofie ?

    Michał

  • 22. Data: 2010-08-30 18:52:34
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

> [...]
    172.html

    > Tytan to metal, nie ceramika.

    Hy...hy, siadłaś na gwoździu tytanowym?

  • 23. Data: 2010-08-30 18:54:53
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    > No właśnie.
    > Poza tym nie chciałbym miec patelni ceramicznej.
    > Po 1 to kruchośc materiału a po drugie jego dobre właściwości izolacji
    > cieplnej. Wieki by trwało nagrzanie czegoś na niej.
    >
    > --
    > Irokez

    A wystarczyło poczytać i drugą kategorię:
    http://www.agdona.pl/patelnie-zeliwne-c-41_117.html
    Te ceramiki (emalie sa odporne na wszystko, prócz kotundu i diamentu...

  • 24. Data: 2010-08-30 19:44:27
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 Aug 2010 20:34:31 +0200, Irokez napisał(a):

    > No właśnie.
    > Poza tym nie chciałbym miec patelni ceramicznej.
    > Po 1 to kruchośc materiału a po drugie jego dobre właściwości izolacji
    > cieplnej. Wieki by trwało nagrzanie czegoś na niej.

    No i mylisz się - garnki gliniane kiedyś były w cenie i w powszechnym
    użyciu - no ale i ogień miano wtedy prawdziwy, nie podrabiany ;-)

  • 25. Data: 2010-08-30 19:44:43
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 Aug 2010 20:42:54 +0200, Usrobo napisał(a):

    8

    > a co myslicie o Berghofie ?

    Ja - nic :-)

  • 26. Data: 2010-08-30 19:48:44
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 Aug 2010 20:52:34 +0200, Panslavista napisał(a):

    > Hy...hy, siadłaś na gwoździu tytanowym?

    Nie - na tablicy pierwiastków Mendelejewa :-)

  • 27. Data: 2010-08-30 20:10:01
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-08-30 14:58, Przesmiewca pisze:
    > A garnki Tefala? Maja grube dno i sa w cenie 150zl (5 litrowy).
    > Ktos uzywal?
    Nie uzywalem ale z tego co widzialem nie zachwycaja solidnoscia wykonania.
    Pamietaj ze prawie na pewno sa pokryte jakims syfiastym non stickiem
    bazujacym na podrobce teflonu f-my Dupont.
    Mowie podrobce bo nie stac ich na wykupienie licencji od Duponta podczas
    kiedy to np Emalie Olkusz stac ;)
    Wersje Classic bez czarnego syfa maja bardzo cienkie scianki w
    porownaniu z tymi ktore oferuje Fiskars czy Zepter.
    Jedyna zaleta to moze te zdejmowane raczki ale nie wiem czy to przetrwa
    lata uzytkowania skoro kolezance po roku juz lataja te uchwyty i trzeba
    przyginac kombinerkami ;)

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom

  • 28. Data: 2010-08-30 20:18:30
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-08-30 19:56, Panslavista pisze:
    > http://www.agdona.pl/patelnie-tytanowe-zeliwne-c-41_
    172.html
    Dodajmy tez ze wszystkie "tytanowe" patelnie to bajer marketingowy bo
    baza takiej patelni jest albo zeliwo albo aluminium napylone "tytanem" w
    ilus tam stopniach (czesto w Machach podaja predkosc z jaka ta powloka
    jest nakladana na ta patelnie jakby mialo to jakies znaczenie :D) i
    niestety taka powloka jest bardzo chropowata i zeby nie przywieralo
    wszystko do niej najczesciej powleka sie ja jakims syfiastym "non stickiem".
    Po paru latach szukania tej dobrej wyleczylem sie z tytanow i zakupilem
    zeliwna. Z prawdziwych zeliwnych i szkliwionych ale niestety dosc
    kosztownych polecam Le Creuset ktora uzytkowuje od jakis 2 latek.
    Trwalosc takiej patelni to kilkadziesiat lat.
    Z tego co pamietam jest tez jakas bardzo dobra polska firma ktora robi
    zeliwne patelnie ale trudno ich wygooglac.
    I smazenie na takiej patelni dosc znacznie sie rozni od reklam z
    latajacym jajkiem po powierzchni na poduszce powietrznej ;)

  • 29. Data: 2010-08-30 20:39:39
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 Aug 2010 22:10:01 +0200, Artur Lew napisał(a):

    > zdejmowane raczki ale nie wiem czy to przetrwa
    > lata uzytkowania skoro kolezance po roku juz lataja te uchwyty i trzeba
    > przyginac kombinerkami ;)

    Dokładnie takie miałam obawy.

  • 30. Data: 2010-09-03 09:06:51
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > a co myslicie o Berghofie ?
    Mam kilka garnków i nie są złe. Jak dla mnie lepsze od zeptera - o połowę
    lżejsze.

    Pzdr.
    Mcbeth