  • 1. Data: 2010-11-27 23:17:36
    Temat: najlepszy piec na eko + zwykly na rynku
    Od: "friday" <f...@o...com>

    Witam. Poszukuje sprawdzonego i dobrego pieca na eko-groszek + wszystko. Czy
    moglbym prosic o polecenie mozliwie najlepszego, dziekuje i pozdr.

  • 2. Data: 2010-11-28 07:17:59
    Temat: Re: najlepszy piec na eko + zwykly na rynku
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik friday napisał:
    > Witam. Poszukuje sprawdzonego i dobrego pieca na eko-groszek + wszystko.
    > Czy moglbym prosic o polecenie mozliwie najlepszego, dziekuje i pozdr.

    Ja mam Seko Bawaria 25 kW

    http://allegro.pl/kociol-bawaria-seko-25-kw-i1326147
    712.html

    Może palić wszystko, ale jak coś jest do wszystkiego, to jest do
    niczego... :-)

    Drewno mu smakuje tak sobie - trzeba podkładać co chwila.
    Najlepiej pali węglem - groszkiem.

    Nie mieszkam jeszcze na dobre, ale pomieszkuję pilnując budowy i
    prowadząc drobne prace wykończeniowe.

    Kocioł na węglu spisuje się ok. Z drewnem jest jak dla mnie za dużo
    zabawy, ale też da radę.

    pozdr
    robercik-us

  • 3. Data: 2010-11-28 09:33:46
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Użytkownik "friday" <f...@o...com> napisał w wiadomości
    > Witam. Poszukuje sprawdzonego i dobrego pieca na eko-groszek + wszystko.
    > Czy moglbym prosic o polecenie mozliwie najlepszego, dziekuje i pozdr.

    Jak chcesz palić węglem to polecam tłokowe.
    NP Tilgner takie robi i OPAL.
    Nie musisz pilnować granulacji, są dodatkowe paleniska i możesz palić
    "kaloszem".
    Gdzieś na forum muratora była obszerna dyskusja na ten temat.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 4. Data: 2010-11-28 13:18:09
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > Jak chcesz palić węglem to polecam tłokowe.
    > NP Tilgner takie robi i OPAL.

    Sam myślałem o tłokowcu , ale z tego co sie orientowałem tłokowce mają swoje
    wady ...

    Największą wadą tłokowców jest problematycznośc pracy na małym obciążeniu
    (małym zapotrzebowaniu na cieplo). W takich przypadku tłokowiec nie potrafi
    tak precyzyjnie dawkować paliwo jak piece ze ślimakiem.
    I kończy się to albo wygaszeniem pieca albo jego niepoprawną pracą ...
    Dodatkowo elektronika do obsługi pieców jest robiona pod "ślimaki" i bardzo
    czesto elektronika niezbyt "wspólgra" z tłokowcami ...

    Ja polecam piec z podajnikiem ślimakowym , ale z żeliwnym podajnikiem ,
    nowej generacji np. Brucer ...

    Sam planuję kupić taki piec ;)

    Pozatym nie ma takiego czegoś jak "najlepszy" ...

    Ja myślę nad zakupem albo pieca marki Sekom Skam-P Premium albo Ogniwo Eko

  • 5. Data: 2010-11-29 07:44:59
    Od: xart <x...@g...com>

    W dniu 2010-11-28 00:17, friday pisze:
    > Witam. Poszukuje sprawdzonego i dobrego pieca na eko-groszek + wszystko.
    > Czy moglbym prosic o polecenie mozliwie najlepszego, dziekuje i pozdr.

    Ja od ponad trzech lat mam r-eco automat 30kW - żeliwiak retortowy ze
    stałą komorą na "wszystko". W zasadzie palę w nim tylko najlepszym
    dostępnym mi ekogroszkiem (chyba z Juliana) a od czasu do czasu mam
    gdzie spalić papiery. Z założenia nie palę byle czym - poza groszkiem
    tylko papier (unikam kredówek i mocno nafarbionych) i drewno.
    Sterownik kotła bez problemu radzi sobie z dołożeniem drewna/papierów
    podczas spalania groszku, ma opcję pracy tylko na stałym palenisku,
    a nawet jakby siadła całkowicie elektronika to - wydaje mi się - można
    uchylić drzwiczki popielnika hajcować jak w najprostszym kotle zasypowym.
    Dla mnie przy wyborze alternatywą był ling combi - tez żeliwiak ze
    stałym rusztem.
    Generalnie r-eco to był kocioł drogi ale wykonany przyzwoicie.
    Miałem awarię silnika - został wymieniony w ramach gwarancji - niestety
    na głośniejszy i teraz trochę go słychać. Trudno mi odnieść się do
    dzisiejszych konstrukcji, ale kiedy go kupowałem to była chyba najwyższa
    półka wśród groszkowców (ogniwo było chyba ze dwa razy tańsze).
    Niedogodnością - tak mi się wydaje - w przypadku r-eco może być model
    autoryzowanej obsługi serwisowej. Firma ma chyba max. 10-ciu mobilnych
    serwisantów krążących na teranie całego kraju co może rzutowąć na czas
    reakcji i potencjalne koszty dojazdu.

    pzdr
    art

  • 6. Data: 2010-11-29 12:57:00
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik friday napisał:
    > Witam. Poszukuje sprawdzonego i dobrego pieca na eko-groszek + wszystko.
    > Czy moglbym prosic o polecenie mozliwie najlepszego, dziekuje i pozdr.

    Ja używam ling combi http://klimosz.pl/ling-combi.html tylko ze starszym
    sterownikiem recalart 3000 coś tam, jest ok, pali się groszkiem, w lato
    paliłem drewnem (choć to upierdliwe i przereklamowane w takich piecach).
    Odpukać nic się złego z nim nie dzieje. wejścia na czujn iki pogodowe i
    pokojowe, sterowanie zaworami x-drogowymi i takie tam.

    pzdr.
    rafał

  • 7. Data: 2010-11-29 13:49:32
    Od: slonko <s...@s...las.com>

    W dniu 29.11.2010 13:57, rrr pisze:
> [...]

    > Odpukać nic się złego z nim nie dzieje. wejścia na czujn iki pogodowe i
    > pokojowe, sterowanie zaworami x-drogowymi i takie tam.

    ja posiadam LING`a klimosza i uzytkuje jakies 2 lata
    tak po krotce :
    1. rdzewieje komora spalania jak i zasobnik - chociaz groszek sezonowany
    i suchy. Na obudowie zasobnika na lakierze wylaza jakies bąble :) w
    komorze spalania odlazi farba/metal płatami
    2. fatalne czyszczenie - trudne dojscie
    reszta ok, sterownik funkcjonalny no moze brakuje zaawansowanego
    sterowania pompa od CWU

  • 8. Data: 2010-11-29 19:17:29
    Od: Robert Magott <m...@c...pl>

    On 2010-11-29 14:49:32 +0100, slonko said:

> [...]
    > 2. fatalne czyszczenie - trudne dojscie
    > reszta ok, sterownik funkcjonalny no moze brakuje zaawansowanego

    z ciekawosci... jaka masz temp na piecu? moze ponizej 60 st i dlatgo...

    --
    Pozdrawiam, Robert Magott

  • 9. Data: 2010-11-29 19:30:41
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Robert Magott napisał:

    > z ciekawosci... jaka masz temp na piecu? moze ponizej 60 st i dlatgo...

    No właśnie...
    Ostatnio w związku z tym, że sam zacząłem palić, rozpytuję ludzi o
    użytkowanie kotłów na groszek i okazuje się dość powszechne utrzymywanie
    temp na poziomie 45 -50 st C.

    Uważam to za przejaw ignorancji. ;-)

    pozdr
    robercik-us

  • 10. Data: 2010-11-29 22:47:26
    Od: "montemax" <m...@l...pl>

    > No właśnie...
    > Ostatnio w związku z tym, że sam zacząłem palić, rozpytuję ludzi o
    > użytkowanie kotłów na groszek i okazuje się dość powszechne utrzymywanie
    > temp na poziomie 45 -50 st C.

    Uwaga na tem. powrotu. Czesto tu jest klucz do korozji.