  • 11. Data: 2012-07-02 17:52:01
    Temat: Re: naturalna klimatyzacja
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    W dniu 02.07.2012 15:09, mk pisze:
    > W dniu 2012-07-01 20:16, ToMasz pisze:
    > W piwnicy, (jest tam stół pingpongowy) trzeba było się
    > Witaj
    > A jaką masz wilgotność w tej piwnicy?
    > Pozdrawiam, M
    nie wiem, i nie mam jak tego sprawdzić. Raczej sucho, bo nic nie gnije.
    Farba na ścianach po malowaniu też wyschła w normalnym czasie. Zaniosę
    tam termometr i zobaczę chociaż ile jest stopni. Natomiast wspomniane
    przezemnie 22 stopnie są w pomieszczeniach parterowych budynku który ma
    conajmniej 100 lat..
    ToMasz

  • 12. Data: 2012-07-02 18:04:02
    Od: anhin <a...@g...pl>

    > Daj proszę linka do projektu, podobnego - nie koniecznie dokładnie tego
    > o którym wspominasz. wizualizaje...

    linka do projektu Ci nie dam, bo nie ma go jeszcze w sieci -może, jak
    zostanie wreszcie zrealizowany, tu i ówdzie się pojawi, na razie jest na
    etapie projektu wykonawczego, a poza tym... to nie mój projekt.

    Co do podobnych -wpisz w google "earth house", "cellar house",
    "underground home", albo choćby "ziemianka" czy "dom podziemny", a
    znajdziesz tego setki; idea robi się na świecie i u nas coraz bardziej
    popularna, i takich domów w różnych odmianach w tej chwili powstaje w
    Polsce co najmniej kilka.

  • 13. Data: 2012-07-02 20:40:07
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Bardzo mi się podoba zdanie ze słowem "kompromis"
    > Proszę uprzejmie podaj przykład jakiegoś prjektu który jest skierowany w
    > stronę grubszych scian, a mnie w stronę styropian 12 cm.

    nie mam przykładu, bo sam mam drewniany domek (12cm drewna, 20 cm wełny) i
    sobie chwalę...
    ale nic nie stoi na przeszkodzie udać się do architekta z takimi wytycznymi,
    zrobi projekt na pewno...

    pozdrawiam
    s_13

  • 14. Data: 2012-07-03 08:13:12
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > No to się pochwaliłem, teraz pytam. Czy są jakieś projekty domów ze
    > ścianami o grubości metra? bez ocieplenia! Wiem że piwnice są drogie, ale
    > we wspomnianym budynku temperatura w piwnicy nie spada poniżej plus 10
    > stopni, niezależnie od temperatury otoczenia. Widziałem kiedyś w TV taki
    > dom "wbudowany" w górę, nasyp, tak ze 3 ściany i większa część dachy były
    > pokryte ziemią. Co Wy na to? Czy tylko solray i rekuperator są trendy?

    masz kase na zbyciu to architekt ci każda twoją fantazje narysuje - tylko to
    sie po prostu nie opłaca. Metrowa ściana, hehehe...

    A na wsi gdzie gospodarz rozsądnie wydaje swoje pieniądze czesto spotyka sie
    lenie kuchnie - wiesz co to jest?

    b.

  • 15. Data: 2012-07-03 08:17:03
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "mk" <d...@t...pl> napisał w wiadomości
    > A jaką masz wilgotność w tej piwnicy?

    dobre pytanie - ja własnie siedze w takiej piwnicy zaadaptowanej na biuro.
    Mimo upałów na dworze u mnie chłodno, nawet za chłodno, musze sie ubierać. I
    pierwszy raz od kilku lat zaobserwowałem jak mi sie woda na kaflach
    kondensuje :/

    b.

  • 16. Data: 2012-07-03 09:16:30
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    W dniu 03.07.2012 08:17, Budyń pisze:
> [...]
    > biuro. Mimo upałów na dworze u mnie chłodno, nawet za chłodno, musze sie
    > ubierać. I pierwszy raz od kilku lat zaobserwowałem jak mi sie woda na

    parę lat temu, gdy piwnica przestała być magazynem na węgiel i
    kotłownią, też się w niej robiło wilgotno. Ale zrobiłem 2 otwory
    wentylacyjne "na przestrzał" i teraz jest dobrze.

    ToMasz

  • 17. Data: 2012-07-03 09:48:14
    Od: anhin <a...@g...pl>

    > masz kase na zbyciu to architekt ci każda twoją fantazje narysuje -
    > tylko to sie po prostu nie opłaca. Metrowa ściana, hehehe...

    liczyłeś? Zależy od materiału ścian i technologii. Zresztą żeby osiągnąć
    opisany efekt, aż metrowe ściany nie są potrzebne.

    > A na wsi gdzie gospodarz rozsądnie wydaje swoje pieniądze czesto spotyka
    > sie lenie kuchnie - wiesz co to jest?

    polemizowałbym. Może dawno nie byłeś na wsi, w każdym razie założenie że
    włościanie zawsze rozsądnie wydają swoje pieniądze, zwłaszcza jeśli
    chodzi o inwestycje budowlane, wydaje mi się mocno naciągane.

  • 18. Data: 2012-07-03 21:02:19
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 02.07.2012 17:52, ToMasz pisze:
    > nie wiem, i nie mam jak tego sprawdzić. Raczej sucho, bo nic nie gnije.
    > Farba na ścianach po malowaniu też wyschła w normalnym czasie. Zaniosę
    > tam termometr i zobaczę chociaż ile jest stopni.
    16, przy podłodze 15. Po długich poszukiwaniach znalazłem na rurze która
    doprowadza wodę do budynku skroploną wodę.
    ToMasz

  • 19. Data: 2012-07-05 15:52:20
    Od: mk <d...@t...pl>

    W dniu 2012-07-03 09:16, ToMasz pisze:
    i teraz jest dobrze.

    Chodzi o to ,ze zimne ciepłe powietrze (bardziej nasycone parą wodną)
    wpadając do zimnej piwnicy powinno (jeśli o tym wie:-) tę parę tracić na
    chłodnych ścianach, rurach,.. podnosząc wilgotność. Stąd moje pytanie,
    czy aby nie masz dużej wilgotności w tej piwnicy?
    Pdr. M

  • 20. Data: 2012-07-13 15:27:55
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    ToMasz pisze:
> [...]
    > taki dom "wbudowany" w górę, nasyp, tak ze 3 ściany i większa część
    > dachy były pokryte ziemią. Co Wy na to? Czy tylko solray i rekuperator

    Twoja wizja
    http://en.wikipedia.org/wiki/Earthship
    :)

    Domy pasywne też muszą mieć masywne akumulacyjne ściany żeby w miarę
    komfortowo przenieść nadmiar ciepła ze słońca na noc.

    bajcik