  • 21. Data: 2010-01-31 15:45:17
    Temat: Re: nietypowy dwuspadowy dach
    Od: "mK" <m...@p...onet.pl>

    > Chyba żartujesz ? :)
    > Garderoba musi być ogrzewana z 2 powodów:
    > 1. Wchodzisz do garderoby po to, żeby się przebrać, a więc musisz się
    > rozebrać, nierzadko spocony czy rozespany, kiedy organizm jeszcze bardziej
    > reaguje na zimno.
    > 2. Po założeniu zimnej odzieży człowiek się trzęsie i jest mu zimno.

    Tutaj małe sprostowanie , garderoba ma nie być dobudowana, a jedynie
    przesunąłbym ścianę sypialni, aby tworzyły prostą ścianę z łazienką obok.
    Przez co powiększa się sypialnia, a że wtedy sypialnia będzie dość duża jak
    na potrzeby Qenta, więc tę dodatkową przestrzeń zabudowałbym np płytami
    kart-gips, jeżeli pomieszczenie okaże się wąskie w tedy można wejścia zrobić
    z dwóch stron łózka (po prawej i lewej stronie - dla męża i żony), widziałem
    już cos takiego zrobionego tanim kosztem. Wynikiem czego garderoba będzie
    chroniona równie dobrze jak pokój, a robiąć wentylację wyciągową w
    garderobie zapewnimy w niej i odpowiednią temp jak i pozbędziemy sie zapachu
    szafy. A sypialnia stanie się cieplejsza, bo będzie miała tylko jedną ścianę
    zewnętrzną, a nie dwie, więc pewnie zaoszczędzi sie też na ogrzewaniu.

    mK

  • 22. Data: 2010-01-31 15:54:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Quent wrote:
    > Użytkownik "mK" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Troszkę go przerobiłem.
    > http://picasaweb.google.pl/quent75/2#

    też na początku chciałem zrobić open plan... ale
    wydzielona przestrzeń prywatna jest bardzo praktyczna.

    wyobraź sobie jesteś chory leżysz w łóżku, a do żony przyszli goście a ty w
    rozczochrany w piżamce latasz gdzieś na peryferiach tego pięknego salonu.

    po przemyśleniu wydzieliłem zamkniętą przestrzeń prywatną i otwartą
    przestrzeń "publiczną"

  • 23. Data: 2010-01-31 15:54:41
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > Niewiem dlaczego akurat to ci sie nie spodobało.
    > po pierwsze - dom jest dla domowników,

    dlaczego, no z tego samego powodu co kuchnia otwarta.
    To jest kwestia gustu, siedzac w saloniku nie chce aby koledzy
    przychodzacy do dziecka, przechodzili przez salon jak ja tam jestem
    a to jest wlasciwie spenetrowanie salonu w samym srodku.
    To jedyny powod i tu chyba nawet nie ma co nad tym dyskutowac,
    to jak dyskusja, dlaczego lubie niebieski kolor a nie rozowy. Jezeli
    koledze Quent to odpowiada, to ok, ja tylko pisalem z mojej strony.

    Ja to co zaprojektowalem, tez mam czesciowo otwarty salon
    i gosci bede widzial przy wchodzeniu, ale nie beda przechodzic przez
    srodek salonu ani wchodzi do niego - to byl miedzy innymi powod
    gdzie w moim projekcie zrezygnowalem z schodow umieszczonych w salonie
    co pozwolilo by mi zaoszczedzic troche miejsca w jednym miejscu i dolozyc w
    innym,
    ale tak nie chcialem.

    Pzdr
    Darek

  • 24. Data: 2010-01-31 15:56:03
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On Jan 30, 6:24 pm, "Quent" <x...@x...com> wrote:
    > Użytkownik "mK" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomościnews:hjub5e$tf0$3@news.dialog.net.pl...

    > Troszkę go przerobiłem.http://picasaweb.google.pl/quent75/2#
    >
    > Pozdr.

    no i mamy w miare ladny projekt, ale
    - zona za plecami mi mowi ze bez ikry
    - ladne ze garaz wyrzuciles z domu.
    - jadalnia powinna byc osobno moim zdaniem - brak kameralnej atmsfery
    - kuchnia bez szafek wiszacych i za bardzo rozciagnieta - duzo biegana
    od lodowki do kuchenki gazowej
    - pzedpokoj/sin faktycznie nie powala - z zewnatz samotne drzwi
    wygladaja dosyc dziwnie. Moze trzeba pochylenia dachu skierowac w inna
    strone i przy okazji zadaszyc taras.
    - dlaczego sciany sa jakies z ukosowane, - muraz bedzie wydziwial ze
    nie moze naroznikow wyrobic w latwy sposob. - pozniej podloge tez
    bedziesz mial problem polozyc nie mowiac o meblach i plytkach na
    tarasie a w kuchni problem z blatem -pokoje tez beda dziwne - zrob
    normalnie p prostokacie - dach latwiej bedzie tez zrobic
    - pamietaj o oknach i rownowadze w bilansie cieplnym budynku -
    przypominam wszystkie przegrody powinny miec najnizsza przenikalnosc
    cieplna i w miare byc w rownowadze do innych przegrod. - duze okna
    duza stata ciepla

  • 25. Data: 2010-01-31 15:56:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Darek wrote:

> [...]
    > jedzenia. Nie wiem jakimi zdolnosciami finansowymi
    > dysponujesz, ale widzialem ze przy pierwszym projekcie naciskales
    > na koszt budowy i projekt wyplodziles prosty - lubue takie.
    > Powiem Ci ze jezeli faktycznie sie licza mocno pieniadze, powinienes
    > dosc ostrozenie podchodzic do projektu.
    >
    > Dach tutaj ma dosc spora rozpietosc (choc nie widze wymiarow),
    > wiec bedzie drozszy niz w tym pierotnym projekcie.
    > Znacznie wiecej bedzie tez kosztowac pokrycie dachu, sporo odpadow
    > przez ten zwezajacy sie dach, dlugie krawedzie dachu (co oznacza sporo

    przecież to dom amerykański to na dach pójdzie papa zgrzewalna i już :)

  • 26. Data: 2010-01-31 16:13:01
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    > Można problem zlikwidować wstawiając drzwi np przesówne chowane w ścianie
    > przy wejściach do "modułów" zarówno z lewej jak i prawej strony salonu.

    Na co dzień nie będzie to potrzebne ale takie suwane drzwi faktycznie
    mogłyby się chować w kasecie w scianie...
    Super pomysł! Dzięki!

    Pozdr.

  • 27. Data: 2010-01-31 16:26:27
    Od: "mK" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > to jak dyskusja, dlaczego lubie niebieski kolor a nie rozowy. Jezeli
    > koledze Quent to odpowiada, to ok, ja tylko pisalem z mojej strony.

    Pytam, bo mam projekt z podobnym układem. A o kolegach, koleżankach dzieci
    nie pomyślałem.

  • 28. Data: 2010-01-31 16:41:40
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 30 Jan 2010 18:24:31 +0100, Quent napisał(a):

    > Troszkę go przerobiłem.
    > http://picasaweb.google.pl/quent75/2#

    W czym wymodelowane i narysowane?

    --
    best regards,
    scream

  • 29. Data: 2010-01-31 17:02:32
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    > W czym wymodelowane i narysowane?

    Stara wersja Arcon-a

    Pozdr.

  • 30. Data: 2010-01-31 17:47:15
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    a co do dachu, teraz tak patrze, ze dach jest dosc
    plaski - jaki ma kat nachylenia?
    Przy tak plaskim dachu chyba i tak bedziesz musial go deskowac,
    tak sie wydaje - czy to bedzie blacha czy dachowka, wiec
    w sumie odwoluje to co pisalem o blachodachowce poprzednio, w tym
    przypadku to wyjdzie u Ciebie zapewne taniej blachodachowka.

    Pzdr
    Darek