  • 31. Data: 2012-02-11 11:32:34
    Temat: Re: ocieplenie 1 mieszkania w bloku
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 10-02-2012 o 19:41:09 chochlik_drukarski <c...@w...pl>
    napisał(a):

    > Z tego co czyta?em to w danym pomieszczeniu a nie w ca?y mieszkaniu. I
    Zgadza się.

    > nie
    > mo?na tylko wentylacji wywiewnej a mo?na nawiewno/wywiewn?. To
    Prawda. tkże jak zrobisz nawiewno/wywiewną to będzie ok.

    > nie tak ? Kana?y kominowe mo?e i s? wspólne ale na rysunkach jest tyle
    > kana?ow kominowych (chyba z 50) ?e musz? sie znale 1/4 ae jakie? osobne.
    No to musisz szukać :)

    > Nie mam ju? na to wszystko si?y. Ciagle jakie? pozwolenia, problemy,
    > przepisy. My?la?em ?e nazbieranie kasy na mieszkanie to najwiekszy
    > problem.
    > A to
    > dopiero pocz?tek najwiekszych problemów.
    He he przyzwyczajaj się :) Niestyety trzeba czytać i być nabieżąco a i
    pilnować
    wykonawców, sama kasa nie wystarczy.

    > Gada?em z mistrzem ale to jaki? ?achmyta
    A co ci powiedział?

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 32. Data: 2012-02-17 19:00:09
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    janusz_kk1 wrote:

    > Wg mnie nie, szkoda kasy, styropian wyjdzie taniej, szkoda przepłacać
    > za lepszą izolację bo to dla ciebie zysk będzie prawie żaden bo gdzie
    > indziej masz
    > większe straty, także ten zysk się w tym kompletnie zgubi.

    Ale abstrahując od ceny - czemu nie pianka PUR zamkniętokomórkowa ? Super
    współczynnik przenikania, idealne przyleganie, podobno nie wymaga już
    paroizolacji, niewrażliwa na niewielkie uszkodzenia mechaniczne.

    Na to oczywiście płyty kartonowe.

    Wprawdzie nie podoba mi się to zupełnie ale dla świętego spokoju zacząłem
    też
    rozważać ocieplenie sufitu od góry. Możnaby tam dać maksymalnie 5 cm czegoś
    a na to jakieś płyty. Jak to najlepiej zrobić ? Mogę ewentualnie dać coś i
    od góry
    i od dołu. Koszt pewnie będzie większy ale strata powierzchni pokoju
    mniejsza.
    Pokoje są wysokie (2,75) i myślałem że obniżenie ich o 20 cm to żaden
    problem
    a potem poszedłem do sąsiadów którzy tak mają i wpadłem w klaustrofobie.
    Wolałbym
    jednak mocno nie obniżać.

    > Już to co zrobisz powinno dać duży wzrost temp w mieszkaniu.

    > Bo to cała instalacja, i tak pewnie w mieszkaniu nie miałbyś gdzie
    > tego upchać,
    > ale są lokalne rekuperaatorki takie małe kompaktowe wywietrzniki,
    > co prawda na razie drogie jak cholera ale może do wiosny to stanieje
    > jak będziesz
    > robił remont, tobie by pewnie takie dwa wystarczyły np t taki
    > http://allegro.pl/mini-rekuperator-scienny-blue-hr-1
    00w-i2092835346.html

    No nie wiem czy takie drogie jak cholera. Jeżeli do tego nic więcej
    praktycznie nie trzeba to cena jest akceptowalna. Ale z tego co ludzie piszą
    to to nie jest takie super. Nie ta sprawność i nie ta wydajność.

    > albo mała centrala i samemu parę rur położyć, to nie jest trudne tu
    > masz taką małą
    > http://allegro.pl/rekuperator-luna-200-dospel-najtan
    iej-prezent-i2095387158.html
    > wyjdzie sporo taniej niż firma chciała.

    Z tego co czytam to zrobienie porządnego projektu wcale nie jest proste.
    Rozmawiałem
    z firmami które to montują i wszyscy proponowali dużo mocniejsze urządzenia
    bo te małe
    musiałyby często chodzić na max co generuje niepotrzebny szum. A ja to musze
    mieć
    w mieszkaniu.

  • 33. Data: 2012-02-17 19:38:13
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 17-02-2012 o 20:00:09 chochlik_drukarski <c...@w...pl>
    napisał(a):

    > Ale abstrahuj?c od ceny - czemu nie pianka PUR zamknietokomórkowa ? Super
    > wspó?czynnik przenikania, idealne przyleganie, podobno nie wymaga ju?
    > paroizolacji, niewra?liwa na niewielkie uszkodzenia mechaniczne.

    Jak masz za dużo pieniędzy to sprzedaj w diabły to mieszkanie i wybuduj
    sobie
    domek, a jak nie masz tyle to wydawaj ją z sensem, napisałem ci, strat
    ciepła
    masz dużo, niektóre możesz ograniczyć, trzeba to zrobić min imalnym kosztem
    bo przepłacanie nic nie daje, zysk z lepszej pianki będzie dla ciebie
    niezauważalny, styropian b.dobrze spisuje się w tej roli.
    A paroizolację potrzebuje zimna ściana a nie izolacja, pianki też nie
    położysz
    szczelnie i paroizolacja nadal będzie potrzebna.

    00w-i2092835346.html
    Bo ten akurat jest tańszy, a widziałem montowane w ścianę dużo droższe
    i w kontekscie ich pisałem.

    > No nie wiem czy takie drogie jak cholera. Je?eli do tego nic wiecej
    > praktycznie nie trzeba to cena jest akceptowalna. Ale z tego co ludzie
    > pisz?
    > to to nie jest takie super. Nie ta sprawno?ae i nie ta wydajno?ae.
    Coś za coś, lepszy taki niż nic, ty masz tylko mieszkanie i to niezbyt
    duże, wg mnie dwie takie sztuki ci wystarczą. Inni z went grawitacyjną
    nawet takiej wymiany nie mają zamykając kanały bo zimno 'ciągnie'.

    iej-prezent-i2095387158.html

    > Z tego co czytam to zrobienie porz?dnego projektu wcale nie jest proste.
    Ee tam proste tylko firma chce zgarnąć kasę, to co powie? :)
    Jak się postarasz to sam w arkuszu sobie zrobisz :)
    wszystko jest w sieci tylko poszukać trzeba.

    > Rozmawia?em
    > z firmami które to montuj? i wszyscy proponowali du?o mocniejsze
    > urz?dzenia
    > bo te ma?e
    > musia?yby czesto chodziae na max co generuje niepotrzebny szum. A ja to
    > musze
    > mieae
    > w mieszkaniu.
    Podziękuj firmie i zrób sobie sam, widzą że zielony to chcą na tobie
    zarobić,
    wydajność jej to 200m3/h do mieszkania akurat, bo wymagania są takie:
    łazienka-50m3/h
    kuchnia -70m3/h
    osoba - 30m3/h
    czyli 'odskoczysz' nim spokojnie prawie 3 osoby :)
    a w praniu i tak się daje mniejszą wymiane bo te nominalne są za duże,
    zresztą spytaj Adama czy innych którzy to mają.
    Centrala ma 6 biegów czyli na noc można dać lekkie bzykanie a w dzień
    mocniej,
    full jak przyjdą goście :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 34. Data: 2012-02-22 12:17:33
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    janusz_kk1 wrote:

    > Jak masz za dużo pieniędzy to sprzedaj w diabły to mieszkanie i
    > wybuduj sobie domek,

    Wole jednak mieszkanie

> [...]
    > ciebie
    > niezauważalny, styropian b.dobrze spisuje się w tej roli.

    Mówi się że biednych nie stać na oszczędzanie. Dlatego rozważam też
    rozwiązanie droższe jeżeli mogą być cokolwiek lepsze.

    > A paroizolację potrzebuje zimna ściana a nie izolacja, pianki też nie
    > położysz
    > szczelnie i paroizolacja nadal będzie potrzebna.

    Ja nie ale firma która by to robiła pewnie tak.

    > Bo ten akurat jest tańszy, a widziałem montowane w ścianę dużo droższe
    > i w kontekscie ich pisałem.

    Nawet najdroższe jakie widziałem powinny wyjść troche taniej niż
    normalna instalacja. Zastanawiam się czy to nie bedzie zamarzało.

    > Ee tam proste tylko firma chce zgarnąć kasę, to co powie? :)
    > Jak się postarasz to sam w arkuszu sobie zrobisz :)
    > wszystko jest w sieci tylko poszukać trzeba.

    Chyba jednak niektóre rzeczy wole zostawić osobom które się tym
    zajmują na codzień.

    > Podziękuj firmie i zrób sobie sam, widzą że zielony to chcą na tobie
    > zarobić,

    Akurat się firmie nie dziwie że chce zarobić.

  • 35. Data: 2012-02-22 12:36:50
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "chochlik_drukarski" napisał w wiadomości grup

    >Mówi się że biednych nie stać na oszczędzanie.

    Słuchaj przysłów to zimą będziesz w sandałach chodził;)

    > Dlatego rozważam teżrozwiązanie droższe jeżeli mogą być cokolwiek lepsze.

    Ale to akurat nie będzie nic lepsze a spoooro droższe.

    > A paroizolację potrzebuje zimna ściana a nie izolacja, pianki też nie
    > położysz
    > szczelnie i paroizolacja nadal będzie potrzebna.

    >Ja nie ale firma która by to robiła pewnie tak.

    Jak samemu nie zrobisz szczelnie to tym bardziej firma tobie tego nie zrobi
    Inaczej: jak zlecisz firmie to masz duże szanse że nie będziesz miał
    zrobione dobrze.
    Pianke Tobie nałożą ale jak wspomnisz o paroizolacji to usłyszysz "Panie po
    co to, my nigdzie i nigdy tak nie robim"

    >Nawet najdroższe jakie widziałem powinny wyjść troche taniej niż
    >normalna instalacja. Zastanawiam się czy to nie bedzie zamarzało.

    Będzie to kolejny odbiornik pradu, który nie przyniesie Tobie żadnego efektu
    ani zysku finansowego.

    >Chyba jednak niektóre rzeczy wole zostawić osobom które się tym
    >zajmują na codzień.

    Zlecaj wszystko firmą zewnętrznym, nie oszczedzaj bo "biednych nie stac" i
    suma sumarum okaże się że kasa wydana nie zwróci się Tobie w zyskach na
    ogrzewaniu do końca zycia.

    >Akurat się firmie nie dziwie że chce zarobić.

    Każdy chce zarobic ale niektórzy proponują całkiem bezsensowne a kosztowne
    urządzenia. Zleć jeszcze firmą oprócz robocizny zakup materiałów, daj im
    wolną ręke w doborze rozwiązań i jak zobaczysz fakturę to okaże się że to
    Twoje mieszkanie kosztowało więcej jak niejedno nowe w pobliżu lub dom na
    własnej działce.

    Oczywiście zrobisz jak zechcesz ale my tu nie piszemy tobie na złość-raczej
    każdy z nas raczej ma doświadczenie praktyczne związane z tematem grupy i
    wiemy co i jak.

  • 36. Data: 2012-02-22 17:22:43
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 22-02-2012 o 13:17:33 chochlik_drukarski <c...@w...pl>
    napisał(a):

    > Wole jednak mieszkanie
    Ale kasę włądujesz jak w domek.

    > a jak nie masz tyle to wydawaj j? z sensem, napisa?em ci, strat
    >
    > Mówi sie ?e biednych nie staae na oszczedzanie. Dlatego rozwa?am te?
    > rozwi?zanie dro?sze je?eli mog? byae cokolwiek lepsze.
    Ale ty nadal nie rozumiesz prostej rzeczy, Tobie droższe rozwiązanie
    nic nie da, bo mniejsze straty na jednej ścianie spowodują że w innym
    miejscu stracisz więcej bo nie będzie tam odpowiedniej izolacji.
    Akurat wiem co piszę, to wszystko można policzyć, wydasz parę tys więcej
    a zaoszczdzisz pojedyncze złote.

    > Ja nie ale firma która by to robi?a pewnie tak.
    Ale musisz ich pilnować i mieć pojęcie o tym co robią, czyli sam
    musisz się nauczyć.

    > Nawet najdro?sze jakie widzia?em powinny wyj?ae troche taniej ni?
    > normalna instalacja. Zastanawiam sie czy to nie bedzie zamarza?o.
    Pewnie że będzie bo to prosty wymiennik jest.

    > Chyba jednak niektóre rzeczy wole zostawiae osobom które sie tym
    > zajmuj? na codzien.
    Proszę bardzo, zleć mi to ci policzę.
    Napisz na mój email, jest prawdziwy.

    > Akurat sie firmie nie dziwie ?e chce zarobiae.
    Ale wciskają ci zamiast samochodu ciężarówkę, a ty potrzebujesz smart-a :)
    Ten reku który ci podałem jest akurat dla ciebie, nawet jest z zapasem.
    rury będą się kosztowć mniej niż 300-400zł, do tego nawiewniki i wywiewniki
    które można tanio kupić no i obudowa tego, trochę profili U30 i C60 +
    parę płyt GK, aby rur nie było widać i gotowe.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 37. Data: 2012-02-24 22:00:59
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    janusz_kk1 wrote:

    > Ale kasę włądujesz jak w domek.

    Jasne. A mógłbym za jedyne dwa razy tyle co wydam na mieszkanie mieć
    jakąś ruine na końcu świata.

> [...]
    > miejscu stracisz więcej bo nie będzie tam odpowiedniej izolacji.
    > Akurat wiem co piszę, to wszystko można policzyć, wydasz parę tys

    Że niby w jakim miejscu strace ? Z praktycznie każdej strony chce
    ocieplić najlepiej jak się da.

    > Pewnie że będzie bo to prosty wymiennik jest.

    W takim razie po co mi to skoro zimą i tak nie będzie sie nadawało
    do użycia ?

> [...]
    > C60 +
    > parę płyt GK, aby rur nie było widać i gotowe.

    I wyjdzie 12000 a jak nie zadziała to pretensje mogę mieć tylko do siebie.

  • 38. Data: 2012-02-25 09:12:20
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 24-02-2012 o 23:00:59 chochlik_drukarski <c...@w...pl>
    napisał(a):

    > Jasne. A móg?bym za jedyne dwa razy tyle co wydam na mieszkanie mieae
    > jak?? ruine na koncu ?wiata.
    Ale będziesz na swoim :)

    > ?e niby w jakim miejscu strace ? Z praktycznie ka?dej strony chce
    > ociepliae najlepiej jak sie da.
    Ale nie wszystko się da, ocieplanie od środka jest z definicji mniej
    efektywne niż z zewnątrz, zawsze jakieś mostki zostaną, chociażby
    szpalety przy oknach, mur zimny to będzie ci się tam skarplała woda.

    > W takim razie po co mi to skoro zim? i tak nie bedzie sie nadawa?o
    > do u?ycia ?
    Aż takźle to nie będzie, chciałeś coś tanio no to masz, a że ma wady
    to chyba normalne.

    > I wyjdzie 12000 a jak nie zadzia?a to pretensje moge mieae tylko do
    > siebie.
    Nie nie wyjdzie, przecież ci liczyłem, co ma 12000 kosztować? profile i
    płyta GK?
    czy robocizna 2 ludzi przez 2-3 dni żeby rury zakryć?

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 39. Data: 2012-02-26 11:11:55
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    janusz_kk1 wrote:

    > Aż takźle to nie będzie, chciałeś coś tanio no to masz, a że ma wady
    > to chyba normalne.

    To nie chce takiego

    > Nie nie wyjdzie, przecież ci liczyłem, co ma 12000 kosztować? profile
    > i płyta GK?
    > czy robocizna 2 ludzi przez 2-3 dni żeby rury zakryć?

    Jak zaczne to robić to wyjdzie 10 tys. nieprzewidzianych kosztów.

    Co to za rury za 300-400 zł ? Czytam miliony artykułów, oglądam przykładowe
    projekty i to nie może wyjść tanio !

  • 40. Data: 2012-02-26 11:13:41
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    > Słuchaj przysłów to zimą będziesz w sandałach chodził;)

    > Ale to akurat nie będzie nic lepsze a spoooro droższe.

    Będzie lepsze ale chyba jednak zbyt drogie.

> [...]
    > Pianke Tobie nałożą ale jak wspomnisz o paroizolacji to usłyszysz "Panie
    > po co to, my nigdzie i nigdy tak nie robim"

    Bo zamkniętokomórkowa sama w sobie ma być izolacją.

    > Będzie to kolejny odbiornik pradu, który nie przyniesie Tobie żadnego
    > efektu ani zysku finansowego.

    Czyli teraz sie okazuje że żadnego efektu. To po cholere ludzie takie coś
    kupują ?

    Możliwe.