  • 1. Data: 2011-05-19 22:17:37
    Temat: od czego zacząć...?
    Od: "Lukas" <q...@o...pl>

    Witam

    Wprawdzię nie buduję się, chociaż być może czeka mnei to w niedalekiej
    przyszłości, kiedy to będe miał dosyć mieszkania w bloku, ale poki co
    kupiłem i mam pytanie.
    Stan jest deweloperski no i musze zacząć szukać ekipy, właściwie to już, bo
    odebrałem klucze:-)

    Jak to zacząć, wiadomo, ze ekipa, ale czy jeden złota rączka da radę czy
    lepiej brac małą firmę 2-3 osoby. Co na początku, podłogi, sciany, sufity ?
    Co
    robic w kuchni? W łazience? Jaka jest kolejność prac? Wg mnei to chyba
    zmiana układu elektryki :)

    Kompletnie jestem zielony, jedyny plus tego wszystkiego, ze doskonale wiem
    co i gdzie chce mieć, problem tylko, zeby mi fachowcy nie sciemniali i
    robili tak, aby im było dobrze, szybko i niekonieczie dokładnie.
    Na co zwrócić uwagę , bo np. taki jakis sufit podwieszany o dlugosci 2-3
    metrów to nie bardzo sobie wyobrażam, ze jeden gosciu to zrobi. trzeba
    przytrzymac, cos podać, zatem jestem bardziej skłonny wziąć firmę, ale i ta
    może mnie wydymać... Umowa? Wycena? Dawac zaliczki na materiały czy sami
    powinni wszytsko kupic ( mam na mysli zaprawe itp. ) . Kwestia kafli, okapy,
    sprzet AGD to juz moja brocha.Wiadomo.

    Pozdrawiam i dzieki za wszelkie rady

  • 2. Data: 2011-05-20 05:35:45
    Temat: Re: od czego zacząć...?
    Od: "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl>

    Witaj
    Popytaj najlepiej wśród znajomych, ekipa, ekipie nierówna. Czy
    rozporowadzenie wody i kanalizacji masz zrobione? (niektórzy z dwewloperów
    olewają tamat - klient i tak sobie zrobi jak będzie chciał i będzie musiał
    jakiemuś hydraulikowi zapłacić) Wszelkie przeróbki instalacji najlepiej
    zrobić na początku, gdy mamy jeszcze wolną przestrzeń i możemy powalczyć z
    przecinakiem zy innym urządzeniem elektryznym. Nie wiem jak z równością
    podłoża, czy czasem nie trzeba wykonać wylewki samopoziomującej. Za mało
    szcegółów podałeś odnośnie mieszkania.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-05-20 07:40:55
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Lukas" <q...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Wprawdzię nie buduję się
    [...]
    > Jak to zacząć, wiadomo, ze ekipa, ale czy jeden złota rączka da radę czy
    > lepiej brac małą firmę 2-3 osoby.

    To bez roznicy, Pan zlota raczka wezmie do pomocy kogos jak bedzie
    trzeba, ale .... wszystko na pismie, co i jak w ktorym miejscu, terminy,
    jakie materialy.

    >Co na początku, podłogi, sciany, sufity ? Co
    > robic w kuchni? W łazience? Jaka jest kolejność prac? Wg mnei to chyba
    > zmiana układu elektryki :)

    Z elektryka to jest tak ze pierwsza ja zaczynasz i ostatnia konczysz.
    IMHO, elektryka, woda i kanalizacja, ogrzewanie. Potem robisz
    wg wlasnego uznania i rozsadku, jak cos zrobione, zabezpiecz, osłon,
    zamknij przed "fachowcami"

    > Kompletnie jestem zielony, jedyny plus tego wszystkiego, ze doskonale wiem
    > co i gdzie chce mieć, problem tylko, zeby mi fachowcy nie sciemniali i
    > robili tak, aby im było dobrze, szybko i niekonieczie dokładnie.

    Dokladnie tak bedzie, "fachowcy" na budowie sa ponad wszystko :-)
    Ja osobiscie brałem rozne ekipy, oczywiscie zlota raczka tez sie przyda.

    >Dawac zaliczki na materiały czy sami
    >powinni wszytsko kupic ( mam na mysli zaprawe itp. )

    A to juz zalezy, placic po wykonaniu, jesli zaliczki to na material
    ktory moze wykorzystac nastepna ekipa lub Ty sam jesli ich wyrzucisz
    z budowy.

    pozdrawiam
    Adams