  • 1. Data: 2010-09-30 16:32:51
    Temat: odbiór gładzi gipsowej
    Od: "Moncia" <M...@T...pl>

    "Fachowcy" spieszą się z robotą, bo termin tuż, tuż i widzę, że chcą bardzo
    szybko pomalować ściany przed oddaniem nam gładzi gipsowej. Kładli 2 warstwy
    (chyba Cekol), docierali papierem ściernymi powiedzieli, że gotowe do
    malowania. Reklamowaliśmy gładź, a oni mówią, że flokowanie (czy coś
    podobnego) i gruntowanie załatwi wszystko.
    Jak to jest, bo wydaje ni się, że powinno się odebrać gładzie przed
    malowaniem, a nie szybko malować, żeby ukryć niedoskonałości gładzi B.
    proszę o pomoc w temacie gładzi.

  • 2. Data: 2010-09-30 20:23:44
    Temat: Re: odbiór gładzi gipsowej
    Od: jaceto <j...@p...fm>

    On 30 Wrz, 18:32, "Moncia" <M...@T...pl> wrote:
> [...]
    > Jak to jest, bo wydaje ni się, że powinno się odebrać gładzie przed
    > malowaniem, a nie szybko malować, żeby ukryć niedoskonałości gładzi B.

    witam
    pewnie chcą zagruntować gładź z dodatkiem farby,
    wręcz przeciwnie, po takim zabiegu wyjdą wszelkie niedoskonałości
    gładzi, niewidoczne wcześniej

    pozdr.
    J.K.

  • 3. Data: 2010-10-01 07:13:38
    Od: c71 <c...@r...vline.pl>

    W dniu 2010-09-30 18:32, Moncia pisze:
> [...]
    > Jak to jest, bo wydaje ni się, że powinno się odebrać gładzie przed
    > malowaniem, a nie szybko malować, żeby ukryć niedoskonałości gładzi B.

    Proponuję halogen 250W (500 jest za silna) ustawić przy ścianie i samemu
    zobaczyć jak wygląda ściana (Z resztą "fachowcy" sami tak powinni
    zrobić). U mnie walczyli ze mną (marudzącym, że nie jest gładko) i ze
    ścianami z 2 tygodnie i tak nie dali rady.
    Fakt, że po malowaniu też wyjdą nierówności i wtedy zaprawki,
    szlifowanie, halogen i kolejne malowanie (nawet całej ściany, bo farby
    różnie kryją).
    Powodzenia i pozdrowienia
    Connor

  • 4. Data: 2010-10-01 07:34:53
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 1 Paź, 09:13, c71 <c...@r...vline.pl> wrote:

> [...]
    > Fakt, że po malowaniu też wyjdą nierówności i wtedy zaprawki,
    > szlifowanie, halogen i kolejne malowanie (nawet całej ściany, bo farby

    Ja uwazam, ze fachowcy powinni wprowadzic oddzielny cennik - sciany
    rowne, gladkie BEZ swiecenia halogenem i ZE swieceniem halogenem. I te
    ZE swieceniem powinno byc tak ze 2 x drozsze w wykonaniu - wtedy nie
    byloby takich postow :) W praktyce przeciez jak sciana nie bedzie
    oswietlona pod duzym katem, to prawdopodobnie bedzie wygladac
    idealnie. A wygladac bedzie fatalnie nawet jak pojawia sie "lokalne
    gorki" wielkosci 1mm, ktore jak sadze w jakichs normach sa jak
    najbardziej dopuszczalne.

    Pisze o samym wykonaniu GLADZI, a nie TYNKACH, bo niektorzy to chyba
    jedno z drugim myla :) Ja mam u siebie np. tynki perfekt i kazdy
    amator polozy na tym gladz tak, ze pod halogenem bedzie idealnie (choc
    nie trzeba, nigdzie gladzi nie robie, podobaja mi sie moje "surowe"
    tynki ;)

    BTW. Absolutnie nie jestem wykonawca, choc niektorzy pewnie po
    przeczytaniu tegoz tak pomysla, ja poprostu rozumiem wkurzenie tych
    chlopow ktorym przyszlo pracowac dla goscia odbierajacego gladz
    halogenem. Bedzie ten halogen tam wisial, ze musi byc pod nim
    perfekt ? :) Jezeli nie ma odhylek 1-2mm i sciana wyglada idealnie
    przy normalnym, dziennym oswietleniu, a nie bedziemy tej sciany niczym
    podswietlac i nie uzgadnialismy tego wczesniej z wykonawca, to ja bym
    takiego halogenowego odbiorce pogonil :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2010-10-01 17:58:26
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jak to jest, bo wydaje ni się, że powinno się odebrać gładzie przed
    > malowaniem, a nie szybko malować, żeby ukryć niedoskonałości gładzi B.

    Nie słuchaj o żadnym halogenie - i tak nie bedzie tam pewnie wisiał

    Bardzo dobrze ze chcą malować - takich co nie chciali by malowac przed
    odbiorem to raczej nalezy unikać

    Jeśli masz wybrane oświetlenie to najlepiej jakby było zamontowane na
    gotowo, jak nie to najlepijej dogadac sie z ekipą na malowanie na gotowo - z
    oświetleniem na gotowo - wtedy jest najmniej problemow i bez marudzenia
    inwestorowi zrobia wszystkie poprawki aby efekt był dobry.

    Pzdr.