    From: Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: odbiór gładzi gipsowej
    Date: Fri, 1 Oct 2010 00:34:53 -0700 (PDT)

    On 1 Paź, 09:13, c71 <c...@r...vline.pl> wrote:

    > Proponuję halogen 250W (500 jest za silna) ustawić przy ścianie i samemu
    > zobaczyć jak wygląda ściana (Z resztą "fachowcy" sami tak powinni
    > zrobić). U mnie walczyli ze mną (marudzącym, że nie jest gładko) i ze
    > ścianami z 2 tygodnie i tak nie dali rady.
    > Fakt, że po malowaniu też wyjdą nierówności i wtedy zaprawki,
    > szlifowanie, halogen i kolejne malowanie (nawet całej ściany, bo farby
    > różnie kryją).

    Ja uwazam, ze fachowcy powinni wprowadzic oddzielny cennik - sciany
    rowne, gladkie BEZ swiecenia halogenem i ZE swieceniem halogenem. I te
    ZE swieceniem powinno byc tak ze 2 x drozsze w wykonaniu - wtedy nie
    byloby takich postow :) W praktyce przeciez jak sciana nie bedzie
    oswietlona pod duzym katem, to prawdopodobnie bedzie wygladac
    idealnie. A wygladac bedzie fatalnie nawet jak pojawia sie "lokalne
    gorki" wielkosci 1mm, ktore jak sadze w jakichs normach sa jak
    najbardziej dopuszczalne.

    Pisze o samym wykonaniu GLADZI, a nie TYNKACH, bo niektorzy to chyba
    jedno z drugim myla :) Ja mam u siebie np. tynki perfekt i kazdy
    amator polozy na tym gladz tak, ze pod halogenem bedzie idealnie (choc
    nie trzeba, nigdzie gladzi nie robie, podobaja mi sie moje "surowe"
    tynki ;)

    BTW. Absolutnie nie jestem wykonawca, choc niektorzy pewnie po
    przeczytaniu tegoz tak pomysla, ja poprostu rozumiem wkurzenie tych
    chlopow ktorym przyszlo pracowac dla goscia odbierajacego gladz
    halogenem. Bedzie ten halogen tam wisial, ze musi byc pod nim
    perfekt ? :) Jezeli nie ma odhylek 1-2mm i sciana wyglada idealnie
    przy normalnym, dziennym oswietleniu, a nie bedziemy tej sciany niczym
    podswietlac i nie uzgadnialismy tego wczesniej z wykonawca, to ja bym
    takiego halogenowego odbiorce pogonil :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.