  • 1. Data: 2013-07-09 10:03:01
    Temat: odwiedzil mnie kominiarz
    Od: Marek <m...@g...pl>

    jak w temacie. Przyszedl tak sobie bez zapowiedzi. Twierdzi, ze 2 razy w
    roku powinienem go wpuscic, aby zerknal w kominy.
    Jak go nie wpuszcze to odnotuje w gminie odmowe.

    Na razie mu podziekowalem, gdyz sam pare dni wczesniej przeczyscilem
    szachty.
    Jak to wyglada u Was w praktyce?
    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 2. Data: 2013-07-09 10:19:02
    Temat: Re: odwiedzil mnie kominiarz
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 09 Jul 2013 10:03:01 +0200 osobnik zwany Marek napisał:

    > jak w temacie. Przyszedl tak sobie bez zapowiedzi. Twierdzi, ze 2 razy w
    > roku powinienem go wpuscic, aby zerknal w kominy. Jak go nie wpuszcze to
    > odnotuje w gminie odmowe.

    IMHO to on sobie może.

    > Na razie mu podziekowalem, gdyz sam pare dni wczesniej przeczyscilem
    > szachty.

    a masz uprawnienia do przeglądów kominiarskich? Bo masz mieć kwit.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2013-07-09 10:32:23
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 9 lipca 2013 10:03:01 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > jak w temacie. Przyszedl tak sobie bez zapowiedzi. Twierdzi, ze 2 razy w
    > roku powinienem go wpuscic, aby zerknal w kominy.

    Ja bym go wysmial :-) Chyba slabo z robota ze tak sie narzucaja.
    Zeby kominiarz mial uprawnienia wieksze jak policja to jeszcze nie slyszalem :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2013-07-09 10:38:01
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

    > IMHO to on sobie może.

    > a masz uprawnienia do przeglądów kominiarskich? Bo masz mieć kwit.

    A na jakiej podstawie prawnej ja mam obowiązek go wpuscić?

    pozdrawiam
    AT

  • 5. Data: 2013-07-09 10:45:21
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

    > A na jakiej podstawie prawnej ja mam obowiązek go wpuscić?

    Sam odpowiem sobie

    'Zgodnie z art. 62 ust. 2 ustawy - Prawo budowlane z obowiązku corocznego
    sprawdzenia stanu technicznego elementów budynku, budowli i instalacji
    narażonych na szkodliwe wpływy atmosferyczne i niszczące działania czynników
    występujących podczas użytkowania obiektu, instalacji i urządzeń służących
    ochronie środowiska (sprawdzeń, o których mowa w art. 62 ust. 1 pkt 1 lit. a
    ustawy - Prawo budowlane) zwolnieni zostali właściciele i zarządcy budynków
    mieszkalnych jednorodzinnych, obiektów budowlanych budownictwa zagrodowego i
    letniskowego oraz całej grupy obiektów budowlanych wymienionych w art. 29
    ust. 1 ustawy - Prawo budowlane (np. obiekty gospodarcze związane z
    produkcją rolną i uzupełniające zabudowę zagrodową w ramach istniejącej
    działki siedliskowej, jak parterowe budynki gospodarcze o powierzchni
    zabudowy do 35 m2, przy rozpiętości konstrukcji nie większej niż 4,80 m,
    wolno stojące parterowe budynki gospodarcze, wiaty i altany oraz przydomowe
    oranżerie (ogrody zimowe) o powierzchni zabudowy do 25 m2, przy czym łączna
    liczba tych obiektów na działce nie może przekraczać dwóch na każde 500 m2
    powierzchni działki, wiaty przystankowe i peronowe, obiekty małej
    architektury, ogrodzenia, itd.). '

    Pan kominiarz moze atakować z art 62 ust. 1 ale niekoniecznie wspomnie o
    ustawie 2 :)

  • 6. Data: 2013-07-09 11:18:07
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > jak w temacie. Przyszedl tak sobie bez zapowiedzi. Twierdzi, ze 2 razy w
    > roku powinienem go wpuscic

    Klamie. Powinienes, ale niekoniecznie jego. I niekoniecznie wpuscic. Mozesz
    zaprosic.

  • 7. Data: 2013-07-09 11:36:55
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-07-09 10:03, Marek pisze:
> [...]
    > Jak go nie wpuszcze to odnotuje w gminie odmowe.
    >
    > Na razie mu podziekowalem, gdyz sam pare dni wczesniej przeczyscilem

    Jak przyjdzie następnym razem, to go policją postrasz. Nie ma prawa Cię
    nachodzić i wyłudzać wykonanie usługi.
    Poza tym Gmina nie jest organem nadzoru budowlanego, więc ten patałach
    nie wie nawet o czym mówi.

  • 8. Data: 2013-07-09 11:41:18
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Jak przyjdzie następnym razem, to go policją postrasz. Nie ma prawa Cię
    > nachodzić i wyłudzać wykonanie usługi.
    > Poza tym Gmina nie jest organem nadzoru budowlanego, więc ten patałach
    > nie wie nawet o czym mówi.
    Za bardzo sie nie bulwersowal, jak mu odmowilem.
    Zapowiedzial sie znowu na wrzesien :)
    Dzieki za odpowiedzi.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 9. Data: 2013-07-09 11:42:49
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 09 Jul 2013 10:38:01 +0200 osobnik zwany AT napisał:

    > A na jakiej podstawie prawnej ja mam obowi?zek go wpusciae?

    nie masz żadnego. IMHO szukał frajerów na zrobienie przeglądu.

    Mi chodzi tylko o to, że masz mieć kwit od kominiarza w sprawie
    przeglądu. Jak robisz go sam to formalnie jakbyś nie robił.

  • 10. Data: 2013-07-09 11:52:57
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

    > nie masz żadnego. IMHO szukał frajerów na zrobienie przeglądu.
    >

    > Mi chodzi tylko o to, że masz mieć kwit od kominiarza w sprawie
    > przeglądu. Jak robisz go sam to formalnie jakbyś nie robił.

    tylko po co komu taki kwitek, chyba ze dla ubezpieczyciela jeśli dom jest
    ubezpieczany,
    bo jak by coś się stało to mają argument, aby nie wypłacić odszkodowania.
    pozdrawiam
    AT