  • 1. Data: 2010-06-28 10:30:18
    Temat: parametry pracy instalacji c.o.
    Od: "quent" <quent75 maupa gmail skasuj com>

    Sluchajcie, w projekcie moejgo domku:
    http://picasaweb.google.pl/quent75/ProjektDomu#

    Mam zaprojektowane ogrzewanie wodne podlogowe kotlem gazowym kondensacyjnym.
    Podlogowka ma byc wszedzie. Dodatkowo w 2 lazienkach maja byc drabinki.
    Projektant zaprojektowal mi wszystko tak ze parametry wody dla podlogowki sa
    ok (<40stC) ale dla tych 2 drabinek sa wzsze - 50/40.

    Czy to nie pogarsza sprawnosci kotla kondensacyjnego? Myslalem ze beda one
    (drabinki) zasilane temp. taka jak podlogowka. Zalezy mi na tym aby
    wykorzystac maksymalnie odzysk ciepla z kondensacji.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2010-06-28 13:11:33
    Temat: Re: parametry pracy instalacji c.o.
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "quent" <quent75 maupa gmail skasuj com> napisał w wiadomości
> [...]
    > (drabinki) zasilane temp. taka jak podlogowka. Zalezy mi na tym aby
    > wykorzystac maksymalnie odzysk ciepla z kondensacji.

    Pogorszy. Mam cały system zrobiony na jednym parametrze (podłogówka +
    grzejniki) bez mieszacza. Grzejniki w zasadzie są ledwo ciepłe, ale
    spełniają swoja rolę bo doprowadzają dodatkowo ciepło a i ręcznik też
    wysuszysz jak potrzeba.

    Takie rozwiązanie (podłogówka + grzejnik w łazience) ma dodatkowy plus że w
    okresach przejsciowych zamykasz podłogówkę a grzejniki możesz puścić na
    dowolnym parametrze i w kilka minut, możesz niewielkim kosztem, nagrzać
    łazienkę.

  • 3. Data: 2010-06-28 15:38:44
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:
> [...]
    > maja byc drabinki. Projektant zaprojektowal mi wszystko tak ze
    > parametry wody dla podlogowki sa ok (<40stC) ale dla tych 2 drabinek

    a jak on ci robi dwa różne parametry równocześnie z jednego pieca?
    rozumiem, że do podłogówek masz mieszacz z dodatkową pompą.

  • 4. Data: 2010-06-28 18:18:23
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > a jak on ci robi dwa różne parametry równocześnie z jednego pieca?
    > rozumiem, że do podłogówek masz mieszacz z dodatkową pompą.
    Ja tam widziałem kocioł gazowy z 2 osobno programowanymi wyjściami
    (czyli pewnie to co mówisz mogło być wbudowane w kocioł)

    pozdrawiam
    rafał

  • 5. Data: 2010-06-28 18:58:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    rrr wrote:

    > Ja tam widziałem kocioł gazowy z 2 osobno programowanymi wyjściami
    > (czyli pewnie to co mówisz mogło być wbudowane w kocioł)

    tak z ciekawości jakiej firmy? bo sie z takim czymś nei spotkałem jeszcze.

  • 6. Data: 2010-06-28 19:52:41
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    > a jak on ci robi dwa różne parametry równocześnie z jednego pieca?

    Nie wiem w sumie. Musialbym wczytac sie w projekt. Dopiero dostalem do
    wgladu i nie mialem jeszcze czasu sie temu przyjrzec.

    A kociol ma byc 1f kondens 15KW Brotje z zasobnikiem 160L:
    http://brotje.com.pl/index.php?mode=product&pid=1

    > rozumiem, że do podłogówek masz mieszacz z dodatkową pompą.

    musze sie wczytac...

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 7. Data: 2010-06-29 08:49:15
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    > tak z ciekawości jakiej firmy? bo sie z takim czymś nei spotkałem jeszcze.
    Nie mam pojęcia. Byłem u znajomych, gdzie oczywiście oglądałem kotłownie
    i stała tam taka duża "lodówka" z której jeden obieg wychodził na
    podłogówkę, drugi obieg wychodził na grzejniki. Nie interesowałem się
    tym bo u mnie niestety nie ma gazu. A wydaje się, że rozwiązanie powinno
    być popularne, przecież dużo osób ma instalacje mieszaną, bądź też
    rozdzielają ją na różne segmenty. A może taniej jest to zrobić na
    zewnętrznym mieszaczu/zaworze ?
    Niestety nie wybieram się do nich w najbliższej przyszłości :( choć ko
    wie, jak będę przypadkiem to napiszę.

    pozdrawiam
    rafał

  • 8. Data: 2010-06-29 09:07:12
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > popularne, przecież dużo osób ma instalacje mieszaną, bądź też rozdzielają
    > ją na różne segmenty. A może taniej jest to zrobić na zewnętrznym

    Jasne, ze to popularne rozwiazanie, ale nie kazdy kupuje lodowke do
    kotlowni.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2010-06-29 10:54:59
    Od: adamm <n...@w...pl>

    W dniu 2010-06-28 20:58, Marek Dyjor pisze:

    > tak z ciekawości jakiej firmy? bo sie z takim czymś nei spotkałem jeszcze.

    Zdaje sie ze immergas mial cos takiego w ofercie - herkules.

    pozdr
    adamm