  • 41. Data: 2010-06-17 07:18:44
    Temat: Re: pęknięcia po zalaniu ławy - za późno podlewane?
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-06-16 20:09, kiki pisze:

    > Może było za mało związane drutem wiązałkowym, może było napięte ale
    > skoro wiedziałeś, że robi jeden to trzeba było odmówić beton. Do
    > betonowania potrzebne są 3 osoby plus operatorzy gruszki i pompy.
    >
    > Jeden trzyma wąż i nim kieruje, drugi wibruje i pomaga rozgarniaczowi
    > wibratorem żeby beton wszędzie doszedł. I robi się to od razu.

    Niestety nie dało się już wstrzymać betonowania - bo o braku jednego
    człowieka dowiedziałem się już na placu budowy. Gruszka już podjeżdżała.
    Rzeczywiście tego jednego człowieka brakowało.

    > Po co ci ściany fundamentowe lane? czemu nie murować z bloczków? To jest
    > drogie, kłopotliwe i jeszcze gówno z tego będzie.
    > Mnie nic nie pękło za drugim razem.

    już kiedyś o tym pisałem, w projekcie ściana ma 30cm - więc musiałbym
    murować bloczki na 38cm lub szukać bloczków 30cm (rzadko spotykane ale
    są). I w pierwszym i w drugim przypadku wychodzi to dosyć drogo. A
    ściany monolityczne w piwnicy mają swoje zalety.

    > Po pierwsze wymyliśmy karcherem szalunki i zbrojenie na 30 minut przed
    > betonowaniem, sam pilnowałem zbrojenia czy ma właściwą otulinę, sam
    > zamawiałem strzemiona o takiej a takiej wielkości, sam pilnowałem
    > wibrowania i wcale wiele nie polewałem. jak zobaczyłem za kilka godzin,
    > że nic nie pęka to już wiedziałem że będzie dobrze. Oczywiście folia
    > przezroczysta.

    jednym słowem nic specjalnego nie robiłeś.. :)

    obiecane fotki z wczorajszego popołudnia:
    http://hyy.pl/images/79pekniecie_1.jpg
    http://hyy.pl/images/97pekniecie_2.jpg
    http://hyy.pl/images/32odpekniecie.jpg

    PZDR
    Shaman

  • 42. Data: 2010-06-17 08:45:02
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

    > obiecane fotki z wczorajszego popołudnia:
> [...]

    Mlody nie przejmuj sie takimi pi R dolami. To sa rysy strukturalne i jak sie
    domyslam nieliczne. Po prostu zalali beton z jednej strony tych wasow potem z
    drugiej i podobnie zawibrowali omijajac same wasy i zapewne dlatego w tym
    miejscu te ryski powstaly.
    Przecie na tym bedzie jeszcze odlana sciana z wiencem na gorze, ktora razem z
    ta lawa utworzy belke o poteznej nosnosci. Na takim fundamencie mozesz budowac
    wiezowiec.
    Pzdr.
    Tornad

  • 43. Data: 2010-06-17 12:50:08
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-06-17 10:45, Tornad pisze:

> [...]
    > ta lawa utworzy belke o poteznej nosnosci. Na takim fundamencie mozesz budowac

    Nie przejmuję się tym zbytnio (zgodnie z Twoją wczesniejszą radą) - po
    prostu lubię wiedzieć więcej niż mniej. :) Startowałem z zerową wiedzą i
    ciągle jestem jej "głodny" :)

    W żadnym razie nie zamierzam na tych ławach wykonywać następnych. :)

    PZDR
    Shaman

  • 44. Data: 2010-06-20 21:12:05
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 17 Cze, 09:18, shaman <s...@p...wytnij.onet.pl> wrote:

> [...]
    > ściany monolityczne w piwnicy mają swoje zalety.

    > jednym słowem nic specjalnego nie robiłeś..   :)

    Na ostatnim zdjeciu widac wyraznie, ze to pekniecie jest spowodowane
    wchlonieciem wody przez drewniane szalunki...