  • 121. Data: 2018-01-10 18:45:28
    Temat: Re: iec na ekogroszek - jaki wybrac
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 10 stycznia 2018 10:58:45 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > A czemu się na odwiert upierasz? Z gliny w poziomie licz 30-40W z metra.
    > Dla pompy ~9kW grzewczej / 7,5kW chłodniczej dałbym z dużym zapasem
    > cztery pętle 100m z PE32. Potrzebujesz do tego 400m2, jeden dzień pracy
    > koparki (1k pln)

    1kzł powiadasz? kopalem kiedys znajomkowi pod DZ tez jakos 400mb - umówilem sie na
    2kzł. Po jednym dniu okazało sie ze taka glina jak cholera - powiedzialem 5kzł,
    zgodzil sie to kopalem dalej. Pieudolilem sie z tym ze dwa tygodnie, nalamalem
    sworzni itp. Raz w zyciu mi sie tak trafilo cięzkie kopanie :/

    b.

  • 122. Data: 2018-01-10 18:53:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 10 Jan 2018 09:45:28 -0800 (PST), Budyń

> [...]
    > cholera - powiedzialem 5kzł, zgodzil sie to kopalem dalej. Pieudolilem
    > sie z tym ze dwa tygodnie, nalamalem sworzni itp. Raz w zyciu mi sie tak

    Ja mam to samo na działce. Doświadczyłem osobiście jak próbowałem wyrównać
    grunt pod studzienkę rewizyjną. Myślałem że zejdę na miejscu -- a jak mi
    majster mówił że się nie dało w tym ręcznie kopać pod fundamenty to nie
    wierzyłem. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 123. Data: 2018-01-10 19:32:02
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 10 stycznia 2018 18:45:31 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > 1kzł powiadasz?

    U sąsiadki kopaliśmy 20h ale 600mb.

> [...]
    > zgodzil sie to kopalem dalej. Pieudolilem sie z tym ze dwa tygodnie,
    > nalamalem sworzni itp. Raz w zyciu mi sie tak trafilo cięzkie kopanie :/

    Ale to chyba mini kopałeś? DZ kopane mini są fajniutkie, sam sobie też
    mini wykopałem. Ale ja piszę o zwykłej dużej koparce, dla której nie ma
    większego znaczenia, czy glina, czy piasek (nawet lepiej bo przynajmniej
    się nie zsuwa) - łyżka najlepiej 100cm ale niektórzy nie mają, 80cm też
    jest OK. Dla takiej - 50mb rowek 100cm x 150cm w glinie to 2h roboty
    maks (a 50mb rowka 100cm to 100mb zakopanej rury, bo układasz "tam"
    w jednym rogu i "nazot" w drugim :)

    4 rowki po 50mb - spokojnie jeden dzien razem z zakopaniem i wyrownaniem
    terenu na glanc.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 124. Data: 2018-01-10 19:54:43
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 10 stycznia 2018 19:32:04 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > 4 rowki po 50mb - spokojnie jeden dzien razem z zakopaniem i wyrownaniem
    > terenu na glanc.

    a co ja poradze ze ty na oczy nie widziales ciezkiego terenu. Gdy z łyzki trzeba
    glinę łopatą wygarniac bo sama nie wypada itp

    u siebie tez mam glinę - w tej sie kopało tak jak mówisz.

    b.

  • 125. Data: 2018-01-10 20:01:17
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 10 stycznia 2018 19:54:45 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > a co ja poradze ze ty na oczy nie widziales ciezkiego terenu.

    No please :) Kopałem nawet w terenie gdzie 100mb zajęło 10h :-)

    > Gdy z łyzki trzeba glinę łopatą wygarniac bo sama nie wypada itp

    Takie rzeczy tylko z małą i słabą koparką. Jaką kopałeś??
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 126. Data: 2018-01-10 20:09:26
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

> [...]
    > trzeba glinę łopatą wygarniac bo sama nie wypada itp
    >
    > u siebie tez mam glinę - w tej sie kopało tak jak mówisz.

    Tak patrzę że jednak poziome źródło to trochę słaby pomysł, bo albo
    się okaże (jak u mnie) że jest sam piach, albo za mała działka,
    albo jakaś zabójcza glina. Pewnie takich osobników, którzy mają naprawdę
    sensowne warunki będzie kilka % maksimum. No ale jacyś się zawsze znajdą.

    L.

  • 127. Data: 2018-01-10 20:17:52
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 10 stycznia 2018 20:09:30 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > sensowne warunki będzie kilka % maksimum. No ale jacyś się zawsze znajdą.

    4 lata miałem swoją koparkę (i to mini!) i pracowała na wieeeeelu
    różnych budowach - na 4 lata raz trafiła się trudna robota (ta o której
    pisałem - ale to jak się okazało była zasypana stara piaskownia - zasypana
    takim specyfikiem jak piasek zuzlowy z cementem - generalnie powinno się
    do tego użyć dynamitu :-)

    Ale glina? W życiu nie spotkałem takiej, z którą kopara (nawet mini!)
    miałaby większy problem. Taki duży 4cx z łyżką 80cm nawet w najtwardszej
    glinie kopie jak w masełku. A jak glina nie chce wychodzić to albo
    łyżka już styrana albo po prostu kopara za słaba (nie ma odpowiedniego
    momentu żeby szarpnąć i urobek wyleciał).

    Kilka procent to będzie takich, co DZ się nie nadaje. Ale może zależy
    od regionu - u nas piasków mało.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 128. Data: 2018-01-11 21:19:40
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 10.01.2018 o 07:59, Budyń pisze:
    > podobno w gruntowych łatwiej zrobic bez inwertera, zapewne dlatego ze warunki pracy
    stabilniejsze

    Skąd taki wniosek? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 129. Data: 2018-01-12 07:53:00
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 stycznia 2018 21:19:43 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Skąd taki wniosek? :-)

    Znikąd. Takie zeznania otym inwerterze dął mi gosc od pomp ciepła. Chciałem u niego
    podebrać jakąś uzywkę do zrobienia kolejnego eksperymentu to powiedzial ze
    inwerterowa pójdzie na oryginalnym sterowniku, ze firmy ukrywają szczegóły techniczne
    sterowania itp. Jesli juz to woda-woda bo tam bywają on-off wiec tu jakas rzeźba jest
    mozliwa

    b.

  • 130. Data: 2018-01-12 19:31:19
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 10.01.2018 o 07:02, Lisciasty pisze:
    > No ja mam też bez inwertera. Czemuś to przeszkadza?

    A ile razy dziennie pompa Ci się włącza-wyłącza?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz