  • Data: 2009-11-18 09:55:00
    Temat: plan instalacji elektrycznej w domu
    Od: "MK" <x...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Wstep:Dom 250m2,ogrzewany gazem, garaz - oddzielny budynek. budynek
    gospodarczy polaczony z domem.
    Czejnik elektryczny, piekarnik elektryczny, 4 komputery, rtv standardowe,
    sporo urzadzen elektrycznych malego agd , pralka, zmywarka, rodzina 6osobowa
    Nie mieszkam w domu wiec nie przychodzi mi do glowy co moze byc jeszcze
    pradozerne ;)

    Rozdzielnie glowna bede mial w budynku gospodarczym.
    Tam dziele to na obwody:
    dom
    garaz
    hydrofornia
    alarm
    piec
    lodowka
    oswietlenie zewnetrzne
    gniazda zewnetrzne
    brama wjazdowa

    w tej czesci chce dac roznicowki 3 trojfazowe (dom, garaz, hydrofornia)
    oraz dwie jednofazowe (oswietlenie, gniazda zwen, brama i piec,
    lodowka,alarm) choc zastanawiam sie czy ten dom jest potrzeby skoro bede
    potem tam wstawial inne roznicowki 1 fazowe ... ???

    podzial jest taki poniewaz jak bede wyjezdzal na dluzszy czas to wylaczam
    pierwsze trzy (dom, garaz hydrofornie) i nie martwie sie o przepiecia,
    spiecia etc. a mam zasilane postawowe elementy ktore musza funkcjonowac
    nawet (lub przedewszystkim) podczas nieobecnosci

    obwody w domu
    oswietlenie lazienek
    oswietlenie pokoje gora
    oswietlenie pokoje dol
    oswietlenie hol,kuchnia wiatrolap, schody

    gniazda lazienek
    gniazda pokoje gora
    gniazda pokoje dol
    gniazda hol,kuchnia wiatrolap, schody

    roznicowka 10mA na lazienki i graderobe ... jak podzielic pozostale ?
    kuchnia oddzielnie roznicowka + po jednej na pietro?

    tam gdzie beda kinkiety, beda one podlaczone do gniazd by w razie braku
    owietlenia gornego swiecily wlasnie one. OK?

    do tego beda tez kable alarmowe (rozrysowane przez goscia od alarmow) +
    sieci komputerowej

    jezeli panowalbym w przyszlosci tzw dom inteligenty to jakie dodatkowe
    elementy musialby uzwglenic. To co przyszlo mi do glowy to:
    - glebokie puszki przy wlacznikach i gniazdkach (na wlozenie modulow)
    - dodatkowy kabel (jaki? i ilozylowy?) do kazdej glebokiej puszki?
    - dodatkowo podciagniete kable pod okna (rolety)
    - ... ?