  • 1. Data: 2011-06-29 10:05:03
    Temat: płyta żelbetowa a marzenia o antresoli
    Od: Marcin Kloc <m...@g...com>

    Witam,

    Przymierzam się do kupna domu w SSO. Dom na oku już mam Jest to
    parterowy dom z użytkowym poddaszem. Przyziemie jest w całości przykryte
    płytą żelbetową (grubosc ok. 15cm). Marzy mi się salon z anteresolą:

    mała mapka :)

    ----------------------|
    | | |
    | |-----|
    KL | S |
    | | K |
    | | |-----|
    | | | |
    ----------------------|
    1 2 3

    KL - klatka schodowa
    S - salon
    K - Kuchnia
    1,2,3 - sciany nośne

    Chodzi o to czy z technicznego punktu widzenia jest możliwe rozebranie
    stropu nad salonem i kuchnią i ściany nr 3 tak by salon miał wysokość
    dwóch kondygnacji?

  • 2. Data: 2011-06-29 10:18:21
    Temat: Re: płyta żelbetowa a marzenia o antresoli
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Marcin Kloc napisał:

    > mała mapka :)

    Jak wszystkim się rozjechało tak jak mi, to nie możesz liczyć na pomoc :-).
    Narysuj odręcznie nawet i wrzuć skan na jakiś tam fotosik, albo picassaweb.
    A najlepiej zeskanuj odpowiednie strony z projektu i wtedy będziemy 'w
    domu' :-)

    pozdr
    Robert G.

    PS.
    A nie uważasz, że rozsądniej byłoby samemu zbudować, niż kupować po
    kimś...? Nie wiesz w końcu co on tam wrzucił i jak wykonał niewidoczne
    elementy, a poza tym... może stwierdził w końcu, że tak schrzanił już
    ten SSO, że lepiej to sprzedać w ch...ę a zbudować coś od nowa... i ta
    koncepcja... :-) - Jak budujesz, masz swoją, a jak kupujesz, masz
    czyjąś, nie do końca często przemyślaną.

  • 3. Data: 2011-06-29 10:40:25
    Od: Marcin Kloc <m...@g...com>

    On 29.06.2011 12:18, robercik-us wrote:

> [...]
    > koncepcja... :-) - Jak budujesz, masz swoją, a jak kupujesz, masz
    > czyjąś, nie do końca często przemyślaną.

    projekt może później. Na razie mapka:

    http://ubuntuone.com/p/11jS/

    legenda ta sama

  • 4. Data: 2011-06-30 06:21:36
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin Kloc" napisał w wiadomości grup

    Rozumiem, że chodzi ci o usunięcie CAŁEGO stropu na powierzchni kuchni i
    salonu ? Jeśli tak, to zależy to głównie od tego jak obciąża go więźba
    dachowa. W zależności też od grubości wieńca może się okazać, że wycięcie
    nie będzie mogło być równo ze ścianą, tylko powstanie mała wypustka dookoła
    pomieszczenia.

  • 5. Data: 2011-06-30 07:17:24
    Od: Marcin Kloc <m...@g...com>

    On 30.06.2011 08:21, William Bonawentura wrote:

    > Użytkownik "Marcin Kloc" napisał w wiadomości grup
    >
    > Rozumiem, że chodzi ci o usunięcie CAŁEGO stropu na powierzchni kuchni i
    > salonu ?
    Dokładnie tak.

    Jeśli tak, to zależy to głównie od tego jak obciąża go więźba
    > dachowa.
    Więźba dachowa leży na wieńcu połączonym ze wieńcem płyty (stropem)
    kilkoma słupkami

    W zależności też od grubości wieńca może się okazać, że
    > wycięcie nie będzie mogło być równo ze ścianą, tylko powstanie mała
    > wypustka dookoła pomieszczenia.

    No dobrze, przyjmuję że jest to możliwe. Ale jak takie wyburzenia są
    realizowane? Przecież to wszystko drutem połączone i zalane betonem.
    Pewnie trzeba będzie jakąś ekipę specjalistyczną za której pracę słono
    się zpłaci. Boję się żeby przy ew. wyburzeniu nie uszkodzić istniejących
    konstrukcji. Co myślisz?

  • 6. Data: 2011-06-30 09:10:31
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin Kloc" napisał w wiadomości grup

    > się zpłaci. Boję się żeby przy ew. wyburzeniu nie uszkodzić istniejących
    > konstrukcji. Co myślisz?

    1) Formalnie będzie to przebudowa na którą będziesz występował o Pozwolenie
    na Budowę a do tego konstruktor zrobi projekt zaś kierownik budowy zadba
    żeby się nic nie zawaliło
    2) Powyżsi figuranci zapewne zaproponują, żeby strop podstęplować i wycinać
    fragmentami.

  • 7. Data: 2011-06-30 15:24:08
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "Marcin Kloc" <m...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Pewnie trzeba będzie jakąś ekipę specjalistyczną za której pracę słono się
    > zpłaci. Boję się żeby przy ew. wyburzeniu nie uszkodzić istniejących

    Niech Ci jakis konstruktor powie czy od sily poziomej z wiezby wieniec plyty
    stropu po jej wycieciu nad salonem i kuchnia nie bedzie skrecany za mocno-
    wszystko zalezy od tego jak wysokie masz te slupki od wienca plyty do wienca
    na ktorym oparta jest wiezba. Jak bedzie skrecany mocno to gdzies tam zawsze
    bedzie ci sie rysowac np wypelnienie scienne miedzy tymi slupkami.

  • 8. Data: 2011-07-01 11:56:22
    Od: Marcin Kloc <m...@g...com>

    dzieki Panowie. chyba sobie to odpuszcze. zanosi sie na duzy koszt przy
    duzym ryzyku. dzieki