  • 51. Data: 2015-07-28 10:17:18
    Temat: Re: po ok. 4 latach rozebrałem reku Brink Renovent
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 lipca 2015 10:13:18 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Ale co mamy Ciebie atakować? To Ty pisałeś 10-15%, 2x300euro, najlepszy reku itp.
    Ja tylko drobne korekty do tych rachunkow wprowadziłem.
    > Urządzenie proste jak budowa cepa to i nie dziw się że dociekamy skąd te 8tys.

    Pisalem ze trzy razy w tym watku, ze nie 8, a 6,5k pln :)

    Odlicz vat, podatki, transport, marketing, "zusy", pracownikow, utrzymanie
    siedziby i dziesiatki pobocznych to wyjdzie, ze taki produkt tyle musi
    kosztowac, zeby nie byl sprzedawany ponizej kosztow produkcji :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 52. Data: 2015-07-28 10:23:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 lipca 2015 10:13:42 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > OK ale do czego dazysz / dazycie w tej dyskusji? :-)

    Prostujemy co nam nie pasuje w Twoich wyliczeniach. Z600euro zeszliśmy do 200, to
    10-15% więc też troszkę wzrośnie.

    > Pokazcie reku podobnej wydajnosci z wymiennikiem sprawnosci min. 85% przy
    > 400m3/h pobierajacym przy tym ponizej 150W w nizszej cenie - wtedy mozemy
    > gadac, bo takie wyliczanki to mi przypominaja watek o cenie pomp ciepla -
    > jakos konkurencja coraz wieksza, a te drozeja zamiast taniec :-)

    Znowu podałeś kilka liczb ktore być może w praktyce będą inne.

    > To albo podstawowe prawo ekonomii zakonczylo swoj zywot albo po prostu nie
    > macie racji :-)
    Trudno mowić o masowej produkcji w tej branży. Często bywam w Jula- oni sporo PC w
    ofercie mają i raczej coraz taniej.

  • 53. Data: 2015-07-28 10:25:46
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-07-28 o 09:54, Adam Sz. pisze:

    > No w porzadku. Zdaje sobie sprawe ze duzy producent ma duze znizki na zakup,
    > mimo wszystko cena poszczegolnych elementow to nie cena koncowa urzadzenia :)
    > Patrzac w ten sposob to np. wszystkie firmy odziezowe robia kazdego z nas
    > glupka, bo przeciez material na t-shirta kosztuje ze 2-3 pln, a kupujesz go
    > za 30-60 pln, to jest dopiero przebitka :D

    Na koniec sezonu taka koszulke kupisz za kilkanascie zyli nierzadko i
    chodzisz sezon, dwa czy jakos tak. Ale generalnie to masz racje. Na
    ciuchach rabia nas na calego i w sumie bardzo dobrze. Dwie, trzy dychy
    za koszulke na koniec sezonu nikogo nie zubozy, a jak ktos chce byc na
    topie to kupuje kilka razy drozej. Troche przeklenstwem dzisiejszych
    czasow jest parcie na niska cene. Przez to firmy nie inwestuja, nie
    placa wiecej i nie zatrudniaja wiecej. Ale to tylko jedna strona medalu.
    Wiec jak sa branze, ktore moga zarobic to nic zlego. Jak widac po
    zdjeciach branza rekuperatorow tez do takich sie zalicza i tyle.

    Pozdro.. TK

  • 54. Data: 2015-07-28 10:26:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 lipca 2015 10:17:19 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > siedziby i dziesiatki pobocznych to wyjdzie, ze taki produkt tyle musi
    > kosztowac, zeby nie byl sprzedawany ponizej kosztow produkcji :)
    Ok ale liczyć zaczeliśmy po Twoim 10-15%marży które z rzeczywistością wiele wspolnego
    nie mają.

  • 55. Data: 2015-07-28 10:32:58
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 lipca 2015 10:23:25 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Trudno mowić o masowej produkcji w tej branży. Często bywam w Jula- oni sporo PC w
    ofercie mają i raczej coraz taniej.

    Ze co prosze? :-) Trudno mowic o masowej produkcji pomp ciepla ??????????
    Zartujesz nie? :-)

    Obserwuje ten rynek od 2007 i konkretne modele konkretnych producentow
    (czy to polskich pomp, czy duzych zagranicznych marek) regularnie, powolutku,
    caly czas drozeja :-) Mimo duzej konkurencji :-) W przypadku marek znanych
    w Skandynawii, czy na zachodzie, gdzie pompy montuje sie od 30 lat trudno
    mowic, zeby pompy ciepla byly urzadzeniami nowymi - wiec marze z tytulu
    "towar luksusowy" maja juz lata swietlne za soba :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 56. Data: 2015-07-28 10:40:51
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 lipca 2015 10:26:43 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Ok ale liczyć zaczeliśmy po Twoim 10-15%marży które z rzeczywistością wiele
    wspolnego nie mają.

    Liczyles? :-) Ale wszystko i dokladnie? :)
    Przyjmijmy, ze jest to zloty interes. Zaraz na rynku pojawiaja sie konkurenci.
    W sumie tak jest - konkurencja jest ogromna, jest b. duzo producentow. Tylko
    czemu w takim razie reku konkurencji o podobnych parametrach kosztuja mniej
    wiecej tyle samo? Zmowa? Swiatowa? :-) I zaden sie nie wylamie ??? :-)
    A moj brink po 7 latach zdrozal i teraz kosztuje 7k pln :-) To przeczy prawu
    ekonomii :-) Jest coraz wiekszy popyt i coraz wieksza konkurencja - ceny
    powinny spadac, a drozeja.. Moze jednak koszty produkcji sa znacznie wyzsze,
    niz zakladasz? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 57. Data: 2015-07-28 10:51:14
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-07-28 10:09, Adam Sz. wrote:
    > Ale ja jestem bardzo zadowolony z niego, mysle, ze Quent tez potwierdzi :)

    W ogóle nie wdaję się w dyskusję "czy warto" bo IMO jest bezcelowa.
    Warto!
    Ja bez tego wynalazku nie wyobrażam sobie nowego domu.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 58. Data: 2015-07-28 10:53:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wymiennik w rekuperatorze waży z kilogram. Kilogram aluminium w postaci cienkiej
    blachy a w zasadzie folii to max 20 zlotych. Wychodzi że przy rekuperatorze do
    podkoszulek ktoś dopłaca.

  • 59. Data: 2015-07-28 10:58:43
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 lipca 2015 10:53:16 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Wymiennik w rekuperatorze waży z kilogram. Kilogram aluminium w postaci cienkiej
    blachy a w zasadzie folii to max 20 zlotych. Wychodzi że przy rekuperatorze do
    podkoszulek ktoś dopłaca.

    Wymiennik jest z plastiku takiego jak butelki PET :-) To dopiero heca, bo
    koszt materialu to pewnie 5 pln :-) Jednak - przed kupieniem reku zebralem
    kilkanascie butelek, polozylem na podlodze i probowalem zaklinac zakleciami
    z harrego potera - ni jak jednak butelki nie chcialy sie ulozyc w wymiennik :(
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 60. Data: 2015-07-28 11:01:18
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-07-28 o 10:40, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > powinny spadac, a drozeja.. Moze jednak koszty produkcji sa znacznie wyzsze,

    Nie. Waluta zdrozala.

    Pozdro.. TK