  • 61. Data: 2015-07-28 11:02:29
    Temat: Re: po ok. 4 latach rozebrałem reku Brink Renovent
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Co byś nie pisał to Twój rekupertor prawie nie działa. Żeby w polskich warunkach
    klimatycznych był jakikolwiek zysk z działania to powierzchnia wymiennika powinna
    mieć minimum 1/3 powierzchni wentylowanej. Taki kwiatek do korzucha sobie kupiłeś. W
    Polsce średnioroczna temperatura to prawie 10 stopni Celsjusza. Przy dziesięciu
    stopniach różnicy pomiędzy pomieszczeniami z powietrzem na zewnątrz rekuperator jaki
    masz tylko zuzywa prąd i warczy. Tak wiem, jak się okazało na grupie że rekuperator
    nie działa to oficjalna wesja brzmi że dla komfortu się go zakłada.

  • 62. Data: 2015-07-28 11:03:43
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-07-28 o 10:09, Adam Sz. pisze:

    > Ale ja jestem bardzo zadowolony z niego, mysle, ze Quent tez potwierdzi :)
    > Dziala doskonale, a ze jest oparty na porzadnych komponentach - dlatego
    > nie rozlecial sie po 5 latach, jak pekajace kogutkowe rury :-) No i byl
    > jednym z najtanszych reku na rynku jak go kupowalem, wiec czemu mialbym
    > sobie pluc w brode, ze go kupilem? :-)

    A dlaczego masz pluc sobie w brode? Dyskusja nie jest o Twoich wyborach,
    a o sprzedawaniu dzury zapakowanej w styropian.

    Pozdro.. TK

  • 63. Data: 2015-07-28 11:08:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wydaje mi się że praska do tłoczenia próżniowego kosztuje mniej niż wymiennik.
    Pomijam drobny szczegół że taką prasę ze szwagrem w stodole zrobiliśmy ze starego
    odkurzacza, grzałek od prodiża i płyty paździeżowej.

  • 64. Data: 2015-07-28 11:12:49
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Spróbuj, w wątku o kosztach domów i mieszkań się nie udało ale może tym
    >razem będzie lepiej. Matematyka nie jest taka trudna:

    >4 x 365 = 1460 dni (pomijam rok przestępny)
    >60 minut = 3600s

    >3600s / 1460d = 2,47 s/d

    >2,47 sekundy - tyle _średnio_ dziennie czasu Quent poświęcił na czyszczenie
    >rekuperatora przez ostatnie 4 lata. Teraz zapytaj ile czasu poświęca
    >Kogutek na poranne i wieczorne wietrzenie i będziesz wiedział jak duży to
    >nokaut.

    Zapytam ile czasu tracisz na "udowadnianie" _sobie_ różnych rzeczy?

  • 65. Data: 2015-07-28 11:15:48
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    W dniu wtorek, 28 lipca 2015 07:50:38 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik "Adam Sz." napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Rozumiem, ze ty nic nie kupujesz, bo wszystko marketing :D

    Mogę prosic o wskazanie toku rozumowania w szczególności przejście miedzy
    moim "marketing emocjonalny", na twoje "rozumiem ze nic nie kupujesz".

    >A made ze rzeczy made in germany w 99% sa lepsze niz made in china to nawet
    >dziecko wie.

    Ale zauważyłeś jak szeroki kwantyfikator postawiłeś?

  • 66. Data: 2015-07-28 11:18:10
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    W dniu wtorek, 28 lipca 2015 09:53:49 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Bo Ty kupiłeś;) A ci co kupili wtedy inne reku to idioci bp kupili gorsze
    > i drozsze;) W sąsiednich wątkach coś o czubku nosa pisali...

    >Nie idz w slady ghosta :)

    Ghosty nie zostawiają śladów. Najwyżej traumę jakąś :-)

    >Nigdzie nie napisalem, ze inni co kupili byli idioci.
    >Po prostu MOIM zdaniem wybor byl najlepszy i jak widze taki wybor podjela
    >bardzo duza ilosc osob - zarowno wsrod moich znajomych jak i nieznajomych -
    >widac to chocby po ilosci osob pytajacych / uczestniczacych w dyskusjach
    >o reku na chocby forum muratorowym.

    O, i dowód by "owczy pęd" adaś potrafi zapodać. Najs :-)

  • 67. Data: 2015-07-28 11:20:14
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    W dniu wtorek, 28 lipca 2015 10:07:40 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    >Ale co mamy Ciebie atakować? To Ty pisałeś 10-15%, 2x300euro, najlepszy
    >reku itp. Ja tylko drobne korekty do tych rachunkow wprowadziłem.
    >Urządzenie proste jak budowa cepa to i nie dziw się że dociekamy skąd te
    >8tys.

    Adaś każdą niezgodę na treści przezeń prezentowane traktuje jako atak na
    własną osobę. Dlatego się tak szybko irytuje.

  • 68. Data: 2015-07-28 11:20:18
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 lipca 2015 11:02:30 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    nie działa to oficjalna wesja brzmi że dla komfortu się go zakłada.

    Przy +5stC na zewnatrz i w srodku 22stC ma sprawnosc 92%. Zmierzone :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 69. Data: 2015-07-28 11:25:25
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-07-28 11:02, Zenek Kapelinder wrote:
    > Co byś nie pisał to Twój rekupertor prawie nie działa.

    Myślę, że jednak działa!
    Ogrzewanie mam na gaz, za który płacę średnio miesięcznie 200zł.
    W tym jest też CWU i gotowanie na gazie.
    Koszty ogrzewania więc są niewielkie.
    Za prąd średnio miesięcznie płacę 170zł.

    Dom 133m2, parterówka, wszędzie podłogówka, 2+1 osoby.
    W zimie średnio 21,5stC w domu.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 70. Data: 2015-07-28 11:55:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Napisał byś 112% ale się opamiętałeś. Ognisko ma sprawność 99,9% bo spali wszystko co
    do niego wrzucisz?