  • 41. Data: 2010-03-04 10:23:04
    Temat: Re: podgrzewanie podjazdu z kostki brukowej/granitowej
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    news:hmnp77$2cq$1@news.onet.pl...

    > W moim przypadku szacuje na max 100zł/sezon(1m3drewna)

    Zastanow sie przy okazji, czy kociol zapewni Ci wystarczajaca moc. Opal to
    jedno, ale wyprodukowac energie tez gdzies trzeba. Zeby nie bylo tak, ze po
    wlaczeniu obiegu na podjezdzie w ogole nie uzyskasz zakladanych temp. wody w
    instalacji.

    > Planuję ok 50-60stC utrzymywac temperaturę w rurach

    Nie wiem, czy petle nie powinny byc krotsze jak normalnie w podlogowce, bo
    roznice temp. moga byc spore. Slowem trzeba dokladnie przemyslec i
    zastanowic sie nad temp. podjazdu.

    Pozdro.. TK

  • 42. Data: 2010-03-04 10:52:14
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:hmnp77$2cq$1@news.onet.pl...

    > Moja wazy 2,2 t...

    Nawet 2,2 tony. Jak kostka dobrze ułozona to nic złego się nie stanie

    > I dodatkowa robota...,

    I tak pale zima w kotle przecież

    > a co z rozmarznietym sniegiem?
    Odpływ liniowy na końcu podjazdu skierowany do kanalizy.
    Wiem ze to pewnie niezgodnie z przepisami ale tak mam

    Krzysiek

  • 43. Data: 2010-03-04 11:06:57
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    --
    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jedno, ale wyprodukowac energie tez gdzies trzeba. Zeby nie bylo tak, ze
    > po wlaczeniu obiegu na podjezdzie w ogole nie uzyskasz zakladanych temp.
    Mam kocioł 21kW. I jak obserwowałem tej zimy i ubiegłej to wyglądda że jest
    przewymiarowany na mój dom
    Nawet w trakcie tegorocznych duzych mrozów spokojnie dawał radę a nadmuch
    sie często nie załączał

    > Nie wiem, czy petle nie powinny byc krotsze jak normalnie w podlogowce, bo
    > roznice temp. moga byc spore. Slowem trzeba dokladnie przemyslec i
    > zastanowic sie nad temp. podjazdu.

    To co pisałem w pierwszym poscie to wstepny zarys. Teraz mam okrojoną
    koncepcje- dojście do furtki to 6metrów razy 1 metr szerokości więc będzie 4
    rzędy rury. 4*6=24 + dojście do kotlowni wiec pętla maks 30mk. Podjazd to u
    mnie 6*5metrów. I dam tam 3 takie pętle jak na dojściu do furtki.
    Więc łącznie bedzie 4 pętle po 30m.
    Koszt łączny wyjdzie więc mnie 650-800zł(150zł rura,400- 500zł wymiennik,
    100-150zł płyn do chłodnic)
    Chyba wiec zaryzykuje.

    Krzysiek

  • 44. Data: 2010-03-04 13:46:40
    Od: "smiechu" <s...@i...pl>

    > Koszt łączny wyjdzie więc mnie 650-800zł(150zł rura,400- 500zł wymiennik,
    > 100-150zł płyn do chłodnic)
    NAprawdę pomyśl o odpływie wody (oczywiście podgrzewanym). No chyba że masz
    takie ukształtowanie terenu, że stopiony śnieg ci odparuje. Ale czy to sie
    oplaca?
    Pozdr
    smiechu, któremu na granicy podgrzewanego podjazdu w tym roku narósł na ok
    15 cm wysoki wał z lodu

  • 45. Data: 2010-03-04 17:11:51
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Koszt łączny wyjdzie więc mnie 650-800zł(150zł rura,400- 500zł wymiennik,
    > 100-150zł płyn do chłodnic)
    > Chyba wiec zaryzykuje.

    Jakis rozdzielacz by sie przydal.

    Pozdro.. TK

  • 46. Data: 2010-03-04 19:48:20
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Użytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:hmo48h$el$1@news.onet.pl...

    > Jakis rozdzielacz by sie przydal.

    Zgrzany z PP lub;
    http://www.allegro.pl/item930778741_rozdzielacz_wiel
    e_modeli_unikatowe_rozwiazanie.html

    Kris

  • 47. Data: 2010-03-04 21:30:08
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > Bentley jakis? :-)

    Cayenne

    --
    Picasso

  • 48. Data: 2010-03-04 21:49:50
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Nawet 2,2 tony. Jak kostka dobrze ułozona to nic złego się nie stanie

    Pod dostawczym wazacym 2,5 t kostka sie odrobine ulozyla - moze zle
    zawibrowali ale jednak.

    > I tak pale zima w kotle przecież

    Przyznam, ze kotly na paliwa stale to dla mnie abstrakcja. Ale zakladam, ze
    jakas automatyka bedzie tloczyc wiecej powietrza i paliwo bedzie sie spalac
    szybciej a co za tym idzie bedziesz musial dokladac czesciej tego paliwa -
    czy nie mam racji?

    > Odpływ liniowy na końcu podjazdu skierowany do kanalizy. Wiem ze to pewnie
    > niezgodnie z przepisami ale tak mam.

    Jak daleko jest do tej kanalizy? Jesli zbyt daleko, to woda po drodze
    zamarznie.

    Tez planowalem zrobic podgrzewany podjazd i stwierdzilem, ze jednak lepiej
    sprawdzi sie zadaszenie. Teraz niestraszne deszcze, sniegi i slonce - tak
    wiem nie te koszty...

    --
    Picasso

  • 49. Data: 2010-03-04 23:07:42
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości

    > Cayenne

    To podobno terenowy? :-)

    Pozdro.. TK

  • 50. Data: 2010-03-04 23:11:04
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Zgrzany z PP lub;
    > http://www.allegro.pl/item930778741_rozdzielacz_wiel
    e_modeli_unikatowe_rozwiazanie.html

    Szalenstwo ten rozdzielacz. :-)
    Gwarancja 24 miesiace z wykrzyknikiem. :-) Ale sie nada. :-)

    Pozdro.. TK