  • 1. Data: 2009-04-29 19:01:09
    Temat: podłoga z desek sosnowych - olej czy lakier ? plusy i minusy ?
    Od: "roman" <r...@r...ro>

    Witam

    Czym zabezpieczyć podłogę z desek sosnowych
    Skłaniam się ku olejowi
    Jaki wybrać ?

    A może jednak lakier ? wodorozpuszcalny czy chemikalia ?

    proszę o opinie

    pzdr

  • 2. Data: 2009-04-29 19:15:57
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    roman pisze:
    > Witam
    >
    > Czym zabezpieczyć podłogę z desek sosnowych
    > Skłaniam się ku olejowi
    > Jaki wybrać ?
    >
    > A może jednak lakier ? wodorozpuszcalny czy chemikalia ?

    A co to ma być ?
    Salon, sypialnia, hol, łazienka ?
    Budynek mieszkalny, sklep ...
    Jaki efekt wizualny chcesz uzyskać ?

    Sosna jest bardzo miękka i praktycznie paznokciem da się ją porysować.
    Jak dasz olej to każdy ślad będzie widać. Ma to urok, choć nie każdemu
    się podoba. Olej trzeba co jakiś czas powtarzać. Dłużej schnie. Efekt
    matowy i półmatowy.

    Lakier. Zależy jaki, może być twardy lub miękki. Da się zrobić na błysk.
    zazwyczaj krócej schnie.

    BR
    Igus'

  • 3. Data: 2009-04-29 22:14:55
    Od: NotBear <p...@H...interia.pl>

    Igus' wrote:
    > Salon, sypialnia, hol, łazienka ?
    > Budynek mieszkalny, sklep ...
    > Jaki efekt wizualny chcesz uzyskać ?

    Podepne sie z podobnym pytaniem.
    Salon oraz sypialnia. Poniemiecka osiemdziesiecioletnia deska sosnowa.
    Miala na sobie kilka warstw starej farby, ale od spodu byla zdrowa wiec
    przelozylismy podloge obracajac deski.

    Wydaje mi sie, ze najlepiej bedzie wygladac podloga matowa, chcialbym
    zachowac fakture i oryginalny kolor drewna. Nie przeszkadza mi "stary"
    wyglad, tzn nierownosci, spekania, rysy - wrecz przeciwnie - dodaja uroku.

    --
    NotBear

  • 4. Data: 2009-04-30 11:54:31
    Od: p...@i...pl

    On 29 Kwi, 21:15, Igus' <t...@p...onet.pl> wrote:
    > roman pisze:
    >

    > Sosna jest bardzo miękka i praktycznie paznokciem da się ją porysować.
    > Jak dasz olej to każdy ślad będzie widać.

    nie koniecznie, dobry olej, a raczej olejowosk wyglada jak lakier
    ( oczywiscie bez wysokiego polysku)

    Olej trzeba co jakiś czas powtarzać. Dłużej schnie. Efekt
    > matowy i półmatowy.

    lakier tez trzeba co jakis czas powtorzyc, tym bardziej na sosnie,
    ktora jak slusznie napisales jest miekka i nawet najtwardszy lakier
    nie zabezpieczy do konca tego drewna.
    idac dalej tym tropem olejo wosk jest lepszy na miekkie drewno ,
    poniewaz pozostaje troche elastyczny w przeciwienstwie do lakieru
    ktory tworzy skorupe na powierzchni. Olejowoski nie tworza zamknietej
    powloki wiec i odnawianie jest latwiiejsze. Nie trzeba cyklinowac i
    zdzierac calej wierzchniej warstwy a wystarczy delikatnie
    przeszlifowac lub nawet tylko wyczyscic bez szlifowania i polozyc
    kolejna warstwe.

    pzdr
    krzychut