  • 21. Data: 2014-04-26 14:38:14
    Temat: Re: pompa ciepla powietrze -woda - i znow dogrzewanie cwu w lecie
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 26 Apr 2014 11:36:04 +0200, janusz_k

    > Wątpię pompa za tania jest żeby jeszcze miała inwerter.

    Skoro za 3000 zł można kupić inwerterowego splita, to cena jest wg mnie
    normalna.

    > Poza tym brak informacji o zmiennej mocy.

    Ale jest informacja o poborze mocy przy konkretnych parametrach powietrza i
    wody. Gdyby moc nie była zmienna, to nie podawaliby tej informacji -- bo
    niby po co. Zresztą napisałem w tej sprawie do Hewalexa, w poniedziałek
    będzie wszystko jasne. ;)

    --
    Pozdor Myjk

  • 22. Data: 2014-04-26 15:54:44
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 26.04.2014 o 14:38 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

    > Sat, 26 Apr 2014 11:36:04 +0200, janusz_k

    > Skoro za 3000 zł można kupić inwerterowego splita, to cena jest wg mnie
    > normalna.
    Ale split jest chiński a hewalex polski, jednak ceny są u nas wyższe.

    > Ale jest informacja o poborze mocy przy konkretnych parametrach
    > powietrza i
    Bo zmienia się obciążenie pompy, nie zapominaj że ona spręża czynnik o
    kilka barów.

    > wody. Gdyby moc nie była zmienna, to nie podawaliby tej informacji -- bo
    > niby po co. Zresztą napisałem w tej sprawie do Hewalexa, w poniedziałek
    > będzie wszystko jasne. ;)
    Jasne.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 23. Data: 2014-04-26 16:48:24
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 26 Apr 2014 15:54:44 +0200, janusz_k

    Samsung: http://www.ceneo.pl/10878420

    > Bo zmienia się obciążenie pompy, nie zapominaj
    > że ona spręża czynnik o kilka barów.

    Skoro się zmieniają parametry DZ i GZ, to musi to być jakoś regulowane.

    --
    Pozdor Myjk

  • 24. Data: 2014-04-26 17:48:47
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 26.04.2014 o 16:48 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

    > Sat, 26 Apr 2014 15:54:44 +0200, janusz_k

    > Samsung: http://www.ceneo.pl/10878420
    Koreański.

    > Skoro się zmieniają parametry DZ i GZ, to musi to być jakoś regulowane.
    Nie nie jest
    http://www.hewalex.pl/public/pliki/instrukcja-podgrz
    ewacza-cwu-z-pompa-ciepla-pwpc-38h-a-3-w300.pdf

    na ostatniej stronie są parametry, dla zmiany temp wyjściowej z 30 na 50
    moc pobierana zmienia o 170W, co wynika z tego co pisałem.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 25. Data: 2014-04-26 19:13:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 26 Apr 2014 17:48:47 +0200, janusz_k

    > Koreański.

    To nie Chiński. Korea tania nie jest, a i marka wypracowana.

    > na ostatniej stronie są parametry, dla zmiany temp wyjściowej z 30 na 50
    > moc pobierana zmienia o 170W, co wynika z tego co pisałem.

    OK, niech będzie "decora" strata. ;)

    --
    Pozdor Myjk

  • 26. Data: 2014-04-26 19:32:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 26 kwietnia 2014 14:38:14 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

> [...]
    > wody. Gdyby moc nie była zmienna, to nie podawaliby tej informacji -- bo
    > niby po co. Zresztą napisałem w tej sprawie do Hewalexa, w poniedziałek

    Moc sie zmienia nawet przy zwyklej sprezarce. Ja mam pompe Ecopola ze
    sprezarka scrolla i w zaleznosci od GZ zmienia sie pobierana z sieci moc.
    Przy grzaniu do ~28stC pobiera 1,8kW, przy grzaniu do 55stC ok. 2,8kW.
    Dlatego m.in. mowie Ci od miesiaca ze grzanie do 40-50stC bedzie znacznie
    drozsze :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 27. Data: 2014-04-26 20:56:36
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 26.04.2014 o 19:13 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

    > Sat, 26 Apr 2014 17:48:47 +0200, janusz_k

    > To nie Chiński. Korea tania nie jest, a i marka wypracowana.
    Nie ma reguły, najtańsze mają chłodnice prasowane a nie lutowane i przez
    mikroszczeliny gaz ucieka, po 2-3 latach klimatyzator zaczyna zamarzać
    czyli produkuje lód, który blokuje i niszczy wentylator w jednosce
    wewnętrznej.
    Znane z autopsji, dopełnianie gazem nic nie daje bo po miesiącu jest to
    samo, dopiero kupno 2* drozszego rozwiązuje problem.

    > OK, niech będzie "decora" strata. ;)
    Ale sam się przekonasz że mam rację, tam nie ma inwertera bo jest
    niepotrzebny. A w normalnej klimie jest potrzeba regulacji wydajności i
    tam już inwertery dają.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 28. Data: 2014-04-30 08:22:30
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 26 Apr 2014 20:56:36 +0200, janusz_k

> [...]
    > Znane z autopsji, dopełnianie gazem nic nie daje bo po miesiącu jest to
    > samo, dopiero kupno 2* drozszego rozwiązuje problem.

    Mam najtańszy, _chiński_ (nie polski, choć oczywiście był dystrybuowany
    prze polską firmę "marki" Optimum) split ON/OFF 5kW, kupiony za 1600 zł,
    który montowałem osobiście od A do Z (łącznie z próżnią w przewodach).
    Wchodzi właśnie w czwarty sezon pracy. Jak już pisałem wcześniej, ma
    niemało zasuwania w lato, kiedy przez średnio miesiąc codziennie dołuje
    temperaturę z ponad 30 do 24 sC. Dogrzewam się też w okresach
    przejściowych. Działa. ;P

    > Ale sam się przekonasz że mam rację, tam nie ma inwertera
    > bo jest niepotrzebny. A w normalnej klimie jest potrzeba
    > regulacji wydajności i tam już inwertery dają.

    Przecież tutaj też są zmienne warunki na zastały DZ i GZ. Ale ostatecznie
    masz rację -- nie ma tu inwertera, ponieważ nikt z twórców (niestety) nie
    założył przepuszczania powietrza cieplejszego niż 35 stopni.

    --
    Pozdor Myjk

  • 29. Data: 2014-04-30 10:01:29
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 30.04.2014 o 08:22 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

> [...]
    > niemało zasuwania w lato, kiedy przez średnio miesiąc codziennie dołuje
    > temperaturę z ponad 30 do 24 sC. Dogrzewam się też w okresach
    Wszystko zależy jak się trafi.

    > Przecież tutaj też są zmienne warunki na zastały DZ i GZ. Ale ostatecznie
    > masz rację -- nie ma tu inwertera, ponieważ nikt z twórców (niestety) nie
    > założył przepuszczania powietrza cieplejszego niż 35 stopni.
    Też, ale rozmawiamy o podgrzewaczu CWU, któremu wystarczy praca
    dwustanowa, co innego klima od której wymaga się płynnej regulacji mocy
    ale żeby działała nonstop.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 30. Data: 2014-04-30 10:06:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 30 Apr 2014 10:01:29 +0200, janusz_k

    > Wszystko zależy jak się trafi.

    Owszem, ale bubel może trafić się też w renomowanej firmie.

    BTW W zeszłym tygodniu szukałem statystyk zużycia prądu przez użytkowników
    PC i znalazłem przy okazji informację, że w PC dobrej marki padła sprężarka
    scroll po 12 latach. Koszt zakupu nowej z wymianą 2500 zł. :P

    > Też, ale rozmawiamy o podgrzewaczu CWU, któremu wystarczy praca
    > dwustanowa, co innego klima od której wymaga się płynnej regulacji
    > mocy ale żeby działała nonstop.

    W tym wypadku jednak by się przydał inwerter, choćby jakiś dwustanowy.
    Ciekawe czy dałoby się na własną rękę dopiąć falownik do tej sprężarki.

    --
    Pozdor Myjk