  • 1. Data: 2010-03-08 09:41:10
    Temat: pompa - kanalizacja - łazienka i toaleta
    Od: RD <r...@g...com1>

    Witajcie,

    Kilka dni temu pytałem o możliwość przeniesienia pralki poza łazienkę.
    Wówczas m.in. polecono pompę, która zapewni przewyższenie ~5m.

    Zainteresowałem się tym teraz, ponieważ otwór w pionie kanalizacji
    jest nieco wyżej od posadzki, co powoduje, że WC, czy też wanna, czy
    prysznic muszą znaleźć się na od 10 do 15cm podwyższeniu. Nie muszę
    pisać, jak jest to kłopotliwe. Myśleliśmy o przebudowie kanalizacji,
    jednak niestety nie jest to możliwe, stąd szukam innych rozwiązań.
    Czy pompa mogłaby być w tej sytuacji rozwiązaniem idealnym?

    Jaką pompę moglibyście polecić?

    Rozumiem, że aby działać, musi być podłączona do sieci elektrycznej, w
    związku z czym pobiera prąd. Czy jest to zauważalne w kosztach?

    Pozdrowienia,
    Rafał

  • 2. Data: 2010-03-08 10:27:02
    Temat: Re: pompa - kanalizacja - łazienka i toaleta
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "RD" <r...@g...com1> wrote in message
> [...]
    >
    > Rozumiem, że aby działać, musi być podłączona do sieci elektrycznej, w
    > związku z czym pobiera prąd. Czy jest to zauważalne w kosztach?

    Niestety, do tej pompy medium musi samo napływać. Nie jest samossąca.
    Wejście do pionu jest możliwe, zwłaszcza małą średnicą do 50 mm... Można
    wykonać opaskę, można się wspawać (PCW) lub wkleić. Można się wciąć, ale do
    tego trzeba mieć zgodę sąsiada z dołu. Najprościej jednak podkuć strop w
    miejscu wejścia, wykonać w pionie otwór fi=50 i wkleić klejem kielich z
    małym odcinkiem rurki, aby nie wystawała wewnątrz pionu i wykonać połączenie
    z syfonem podwannowym lub kabinowym. To połączenie powinno mieć rewizję,
    spadek wystarczający to 1cm/1m. Oczywiście możliwa jest partyzantka - kupić
    pompę ssącą do wody (~70zł) mającą otwór od spodu i wykonać dla niej
    wgłębienie w posadzce na to by wirnik był zanurzony w wodzie w momencie
    zassania.

  • 3. Data: 2010-03-08 10:44:44
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > partyzantka - kupić pompę ssącą do wody (~70zł) mającą otwór od spodu i
    > wykonać dla niej wgłębienie w posadzce na to by wirnik był zanurzony w

    Do tej pompy trzeba zastosować włącznik z pływakiem lub elektronicznym
    czujnikiem poziomu, który załączy pompę w chwili napływu wody i wyłaczy po
    jej wypompowaniu. Mogłaby to być maleńka pompa szambowa, lub przy
    zastosowaniu filtra siatkowego nawet pompa ogrodowa:

    Tu jest taka i niedroga, z rozdrabniaczem - włosy też spływają:
    http://www.allegro.pl/item947218771_pompa_do_szamba_
    z_rozdrabniaczem_2650w_eurotec.html#gallery

  • 4. Data: 2010-03-08 14:44:33
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    RD napisał(a):
> [...]
    > niestety nie jest to możliwe, stąd szukam innych
    > rozwiązań. Czy pompa mogłaby być w tej sytuacji
    Ustawienia tego urządzenia to ostateczność, przeznaczone do
    pomieszczeń w których nie ma kanalizacji.
    Np. stare budownictwo, w którym toalety z pionem
    kanalizacyjnym usytuowane były po za mieszkaniem, na korytarzu.
    Mając pion kanalizacyjny w mieszkaniu, kombinował bym by
    podpiąć sie do tego pionu grawitacyjnie, a patentów na
    przerobienie lub wpięcie sie jest kilka.
    Weź też to pod uwagę, że takie urządzenie wydaje dźwięki,
    oraz to że do tego urządzenia musi coś samo wpłynąć.
    http://www.bartoszsklep.pl/index.php?cat_id=24&page=
    > Rozumiem, że aby działać, musi być podłączona do sieci
    > elektrycznej, w związku z czym pobiera prąd. Czy jest to
    > zauważalne w kosztach?
    Moc silnika około 0,4 kW
    --
    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-03-08 15:29:47
    Od: "Staś" <s...@o...pl>

    Znajomy zrobił sobie dodatkową łazienkę (umywalka, toaleta i pralka) w
    piwnicy, a że odpływ miał prawie pod sufitem zastosował spacjaną pompę do
    tego celu -coś podobnego jak to
    http://www.allegro.pl/item951150252_sanibo_3_pompa_r
    ozdrabniacz_przepompownia_do_wc.html
    Jak dotąd sprawuje się to bez zarzutu.