  • 11. Data: 2020-08-19 14:13:52
    Temat: Re: pomysł na ~tani, regulowany wentylator do WM?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2020 o 09:43 marios <d...@f...gd> pisze:

> [...]
    > otwierania na noc), ja chciałem robić jakąś sensowną pół-wentylację,
    > baba znowu się wtrąciła "po co, przecież okno można otworzyć, znowu
    > marnujesz czas",
    > no i jest zgodnie z moimi przypuszczeniami/wcześniejszymi obserwacjami,
    > cyrkulacja powietrza jest bardzo słaba mimo uchylonych okien.
    >
    > dzięki za uwagę, chyba jednak powiększę, fi125 nie dam rady (zbrojenie),
    > ale do 75x150 niewiele brakuje podkuć a to już jest x2 przepływ,
    > będzie syf, już słyszę te jęki i pretensje: Co, nie mogłeś zrobić tego

    Rok temu (pytałem tu na grupie) robiłem klimę kanałową, Czyli parownik na
    poddaszu, sprężarka (10 KW mocy chłodniczej) i kanały do pomieszczeń.
    Do każdej sypialni dałem spiro fi 200, do innych pomieszczeń spiro fi 125,
    do salonu (pi razy drzwi - 40 m2) na dole dałem 2 x spiro fi 200.
    Przy fi 200 nic, absolutnie nic nie słychać, przy 125 słychać delikatny
    szum - ale ja ma to osobno na każde pomieszczenie!. Poniżej 125 na
    pomieszczenie wg mnie nie ma sensu - cobyś nie zastosował będzie szumiało.

    TG

  • 12. Data: 2020-08-19 14:30:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 19 sierpnia 2020 o 14:13:52 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    > szum - ale ja ma to osobno na każde pomieszczenie!. Poniżej 125 na
    > pomieszczenie wg mnie nie ma sensu - cobyś nie zastosował będzie szumiało.

    Zrobiłeś? Jak zrobiłeś to podziel się informacjami jak działa, jakie były problemy,
    co poszło latwo, jaka sprężarka, czy kapilara czy zawór rozprężny itp?

  • 13. Data: 2020-08-20 19:58:24
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > fi 100 = 78cm2
    Ok.

    > fi 125 = 177cm2
    NOK.
    123cm2, niestety.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 14. Data: 2020-08-20 21:09:51
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2020 o 14:30 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Zrobiłeś? Jak zrobiłeś to podziel się informacjami jak działa, jakie
    > były problemy, co poszło latwo, jaka sprężarka, czy kapilara czy zawór
    > rozprężny itp?

    Zrobiłem, to klima kanałowa - czyli sprężarka na zewnątrz, parownik na
    poddaszu, z którego są rozprowadzone kanały do pomieszczeń.
    Zestaw Toshiba RAV-RM1101BTP-E, RAV-GM1101ATP-E.
    Najwięcej zabawy było z kanałami, klima działa lepiej niż się
    spodziewałem, bardzo szybko schładza do zadanej temp. pracuje praktycznie
    bezgłośnie, mam rozprowadzoną klimę wszedzie oprócz łazienek - łącznie
    wyszło 8 pomieszczeń.

    TG

  • 15. Data: 2020-08-20 23:18:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 20 sierpnia 2020 o 21:09:53 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > spodziewałem, bardzo szybko schładza do zadanej temp. pracuje praktycznie
    > bezgłośnie, mam rozprowadzoną klimę wszedzie oprócz łazienek - łącznie

    Znaczy się zamontowałes kupna. Napisałeś tak że wyglądało że sam zrobiles
    klimatyzator kanałowy. Stąd moje pytanie o zawór rozprężny.

  • 16. Data: 2020-08-21 07:28:33
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2020 o 23:18 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Znaczy się zamontowałes kupna. Napisałeś tak że wyglądało że sam
    > zrobiles klimatyzator kanałowy. Stąd moje pytanie o zawór rozprężny.

    :-)

    sam robiłem kanały, puszki rozprężne, instalację, przebudowy K/G itp.

    TG