  • 11. Data: 2009-10-05 06:12:44
    Temat: Re: pralka - jakiej marki NIE polecacie
    Od: slonko <s...@s...las.com>

    basti78 pisze:
    > mysle o Siemens, Bosch, Candy
    >
    > nie mysle o Amica, Whirpool
    >
    > dobrze mysle? ;)

    Aristona nowego stanowczo NIE polecam

  • 12. Data: 2009-10-05 07:19:38
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > nie mysle o Amica, Whirpool

    z ciekawości zapytam dlaczego?
    Moja szwagierka ma whirpoola ładowanego od góry. Będzie już ze 12 lat jak go
    ma a on pracuje i ma się dobrze. Dużo prania przynajmiej od 6 lat kiedy to
    urodziło im się dziecko.
    Moi teściowie mają amicę. Będzie już z 8 lat jak sobie pracuje, pranie około
    raz w tygodniu, czasem dwa razy.
    Ja też sobie kupiłem amicę, ale to się nie liczy ona może ma 1,5 roku lub
    nawet mniej.
    Moja mama ma indesita i ma on już jakieś 12 lat. I jest OK.

    Przed amicą miałem indesita. Pracował około 14 lat bez zarzutu. Zmieniłem tą
    pralkę "prewencyjnie" by nie zostać zaskoczony awarią która zawsze wypadnie
    w niekorzystnym momencie, a tak kupiłem pralkę w momencie o którym ja
    zdecydowałem, a starą - w pełni sprawną sprzedałem i jeszcze odzyskałem
    jakieś 15% ceny nowej pralki. Przypuszczam że nadal jest sprawna i cieszy
    właściciela.

    Moim zdaniem kluczowej jest miejsce w którym pralka stoi i pracuje. Jeżeli
    to miejsce jest wilgotne, nieprzewiewne i nieogrzewane to IMHO żadna pralka
    nie ma szans. Wszystkie opisane wyżej przypadki to pralki w pomieszczeniach
    suchych, ciepłych i o normalnie działającej wentylacji.
    --
    Jackare

  • 13. Data: 2009-10-06 06:54:35
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Jackare napisał(a):

    > z ciekawości zapytam dlaczego?

    To może ja powiem. Mam od 6 lat Amicę digital 1200 (PB5512).
    Zeszły łożyska bębna (wymiana), były problemy z pompą (wymiana),
    ciekło z okolic zasobnika proszku (słynny kod E07)- uszczelniłem
    silikonem. No i wreszcie sztandarowa usterka- zawór przesterowania.
    Pralka ma tzw aqua spray- podczas prania pompa pompuję wodę nie
    do odpływu, ale do górnej dyszy spryskującej pranie.
    Oczywiście zawór z czasem się przycina pobierając coraz większy prąd
    i pali się triak sterujący. Jest on w montażu powierzchniowym
    na płytce programatora, bez żadnego bezpiecznika, sterowany prosto z nogi
    procesora- więc zwykle zabiera tegoż ze sobą do krainy wiecznych łowów.
    Ja miałem szczęście, spalił się sam triak. Zamontowałem na zewnątrz płytki,
    dołożyłem bezpiecznik, wymieniłem zawór i na razie działa.
    Pralka stoi w przewiewnej, przyzwoicie ogrzewanej łazience
    (zero problemów z wilgocią).
    Szwagier nabył w tym samym czasie Boscha- zero usterek.

    Nie nauczony doświadczeniem kupiłem okap Amica, skuszony najniższym
    (na etykietce) poziomem hałasu. Oczywiście ryczał jak dziki bawół,
    nawet na najniższym biegu, musiałem dorobić regulator fazowy (o dziwo,
    działał).

    Dlatego raczej nie kupię już nic firmy Amica.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 14. Data: 2009-10-08 09:05:43
    Od: "Iza" <i...@g...com>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.pl> napisał w wiadomości

    > z ciekawości zapytam dlaczego?
    > Moja szwagierka ma whirpoola ładowanego od góry. Będzie już ze 12 lat jak
    > go ma a on pracuje i ma się dobrze.
    [...]
> [...]
    > Moja mama ma indesita i ma on już jakieś 12 lat. I jest OK.
    >
    > Przed amicą miałem indesita. Pracował około 14 lat bez zarzutu.

    Witam

    Przyłączając się do rozmowy powiem że u mojego brata stoi pralka Whirpool
    (ładowana z boku) już ponad 15 lat bez jednej naprawy. I co z tego? Czy to
    znaczy, że Whirpool jest "the best"? Nie. Był najlepszy 15 lat temu ale
    teraz się już tak nie produkuje. Teraz rzeczy psują się miesiąc po
    upłynięciu gwarancji (jak moja pralko suszarka Ariston, 1700 zł w sklepie a
    po 2 latach naprawa za 500 zł. Elektronika oczywiście).

    Generalnie moja rada co do całego sprzętu agd to kupować marki z łatwym i
    niedrogim dostępem do części zamiennych i serwisu. To jest pierwsza rzecz o
    jaką trzeba się dowiedzieć.

    Z marek polecam Bosha (bardzo porządny i niedrogi serwis - taką mają
    politykę, żeby opłacało się naprawić), niestety wzornictwo pozostawia wiele
    do życzenia (dlatego postawiłam na aristona). Oraz Samsunga (mam lodówkę),
    oni znają się na elektronice a obecnie w AGD psuje się prawie wyłącznie
    elektronika.

    Powodzenia w zakupach, pozdrawiam
    Iza

  • 15. Data: 2009-10-08 13:23:29
    Od: gary <g...@c...pl>

    no to skoro tak się licytujemy
    u teściów od ponad 20 lat działa jeszcze Polar cośtam PS BIO
    w ciągu ostatnich 3 lat wymieniłem amortyzatory (na jakieś dziwne
    plastikowe) rozerwany fartuch gumowy (z winy użytkownika) i wystrzeloy
    kondensator od śilnika. wszystkie elementy kosztowały grosze i
    podejrzewam że pralka jeszcze parę lat pochodzi, jak tylko jej rdza nie
    zeżre pudła
    Romek

  • 16. Data: 2009-10-09 06:20:59
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    Dominik & Co pisze:
> [...]
    > Ja miałem szczęście, spalił się sam triak. Zamontowałem na zewnątrz płytki,

    O jakiej wartości ?

    > wymieniłem zawór

    Jaki to koszt ? Moja Amica ma już 7 czy 8 lat i jeszcze nic złego pod
    tym kątem się nie stało.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 17. Data: 2009-10-09 06:54:10
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    PeJot napisał(a):

    > O jakiej wartości ?

    Szczerze pisząc, nie pamiętam (a nie chce mi się rozkręcać
    pralki). Pomierzyłem prąd przy włączonym zaworze (pralka prała)
    i dałem większy (a na pewno mniejszy od znamionowego prądu triaka).
    Pralka od ponad 1,5 roku działa dobrze, pierze dość często.

    Tu moje boje:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=799
    319&highlight=

    > Jaki to koszt ? Moja Amica ma już 7 czy 8 lat i jeszcze nic złego pod
    > tym kątem się nie stało.

    A ma Aqua Spray i zawór przesterowania? Bo jak nie ma, to po prostu
    nie ma się czego bać. Ale z tego, co widzę na elektroda.pl ta usterka
    jest częsta.

    Sam zawór to 40-50 zł w zależności od sklepu:
    http://www.hurt-agd.bazarek.pl/opis/45431/amica-zawo
    r-przesterowania-pralki-amica.html
    Jeśli jest i działa prawidłowo, ja bym nie wymieniał, ale dołożył w szereg
    ze sterowaniem oprawkę bezpiecznikową na przewód, coś takiego jak:
    http://multisort.pl/product/1967.Oprawka%3Bosiowa%3B
    bezpiecznikowa%3B5x20%3Bna%3Bprzewod.html
    Całość to koszt rzędu 3 zł, a ewentualne spalenie triaka może pociągnąć
    za sobą cały programator, czyli koszt ca 300 zł.

    A kiedy Ci zejdzie tylko bezpiecznik, wiesz, że czas zmienić zawór :-)

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 18. Data: 2009-10-09 07:04:51
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Dominik & Co napisał(a):

    > Pralka od ponad 1,5 roku działa dobrze, pierze dość często.

    Autopoprawka- już ponad 2 lata (spojrzałem na daty postów
    na elektrodzie). Jak ten czas leci :-)

    > Całość to koszt rzędu 3 zł, a ewentualne spalenie triaka może pociągnąć
    > za sobą cały programator, czyli koszt ca 300 zł.

    Dodam, że dostęp do zaworu i przewodów (przynajmniej w mojej pralce)
    jest łatwy- trzeba zdjąć pasek blachy poniżej drzwiczek (po bokach są wkręty).

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 19. Data: 2009-10-09 07:12:33
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    Dominik & Co pisze:

> [...]
    > i dałem większy (a na pewno mniejszy od znamionowego prądu triaka).
    > Pralka od ponad 1,5 roku działa dobrze, pierze dość często.

    Polecają 300 mA:

    http://www.pralkoporadnik.pol.pl/porady/uszk.html

    > A ma Aqua Spray i zawór przesterowania?

    Ma i ciągle działa. Na razie wymienię pro-forma, koszt niewielki.
    Najchętniej wymieniłbym na jakiś elektrozawór przemysłowy, ale znowu ten
    oryginalny przełączalny jest bimetalem, zapewne soft programatora to
    uwzględnia, trzeba by jakieś opóźnienie wprowadzić.

    > Całość to koszt rzędu 3 zł, a ewentualne spalenie triaka może pociągnąć
    > za sobą cały programator, czyli koszt ca 300 zł.
    >
    > A kiedy Ci zejdzie tylko bezpiecznik, wiesz, że czas zmienić zawór :-)

    Zawór wymienię, założę owe 300 mA bezzwłoczny.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 20. Data: 2009-10-09 09:36:04
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    PeJot napisał(a):

    > Polecają 300 mA:

    Na pewno ten rząd wielkości.

    > http://www.pralkoporadnik.pol.pl/porady/uszk.html

    Chyba raczej to:
    http://www.wyprawy.pol.pl/porady/zab.html

    BTW Punkt 3 jest mocno dyskusyjny- nie zadziała Ci czujnik
    wypływu wody i sąsiad zalany (w trupa)...

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP