    From: Dominik & Co <D...@i...com>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: pralka - jakiej marki NIE polecacie
    Date: Tue, 06 Oct 2009 08:54:35 +0200

    Jackare napisał(a):

    >> nie mysle o Amica, Whirpool
    >>
    > z ciekawości zapytam dlaczego?

    To może ja powiem. Mam od 6 lat Amicę digital 1200 (PB5512).
    Zeszły łożyska bębna (wymiana), były problemy z pompą (wymiana),
    ciekło z okolic zasobnika proszku (słynny kod E07)- uszczelniłem
    silikonem. No i wreszcie sztandarowa usterka- zawór przesterowania.
    Pralka ma tzw aqua spray- podczas prania pompa pompuję wodę nie
    do odpływu, ale do górnej dyszy spryskującej pranie.
    Oczywiście zawór z czasem się przycina pobierając coraz większy prąd
    i pali się triak sterujący. Jest on w montażu powierzchniowym
    na płytce programatora, bez żadnego bezpiecznika, sterowany prosto z nogi
    procesora- więc zwykle zabiera tegoż ze sobą do krainy wiecznych łowów.
    Ja miałem szczęście, spalił się sam triak. Zamontowałem na zewnątrz płytki,
    dołożyłem bezpiecznik, wymieniłem zawór i na razie działa.
    Pralka stoi w przewiewnej, przyzwoicie ogrzewanej łazience
    (zero problemów z wilgocią).
    Szwagier nabył w tym samym czasie Boscha- zero usterek.

    Nie nauczony doświadczeniem kupiłem okap Amica, skuszony najniższym
    (na etykietce) poziomem hałasu. Oczywiście ryczał jak dziki bawół,
    nawet na najniższym biegu, musiałem dorobić regulator fazowy (o dziwo,
    działał).

    Dlatego raczej nie kupię już nic firmy Amica.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP