  • 91. Data: 2013-01-29 14:27:55
    Temat: Re: pralka z podlonczeniem cieplej wody
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:5107c979$0$1224$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Adam" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Sranie w banie. Już pobieżna analiza przypadku wykazuje że wyjdzie taniej.
    > Pytanie tylko "ILE" czy warto będzie się pieprzyć z praniem w godzinach
    > drugiej taryfy.

    Dzis zona zlecila mi zaladowac pralke i wlaczyc o konkretnej godzinie. Po
    chuchu pytam? Bo jak dlugo lezy w pralce uprane to zle sie prasuje. Raczej
    watpie zeby chciala wyjmowac poznym popoludniem rzeczy prane o pierwszej w
    nocy.
    Druga sprawa to indukcja. Po pobieznych analizach zuzycia widac, ze jej
    udzial w rachunkach jest dosc powazny. Dochodzi do tego zelazko. Zmywarke
    tez lepiej otworzyc jak umyje, bo gary lepiej wyschna i nie trzeba albo
    wycierac, albo pakowac do szuflad czesciowo mokrych. Matematycznie to moze
    i fajnie wychodzi, ale uzytkowo to dla niektorych pewnie sprawa dyskusyjna.

    Pozdro.. TK

  • 92. Data: 2013-01-29 14:33:20
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 stycznia 2013 14:07:02 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:

    > Ty na powaznie? Nie potrafisz tego choćby w pamięci policzyć, musisz
    > gromadzić statystyki?

    Skad mam wiedziec co ile energii zzera?

    Widzisz - juz mi wyszlo ze w lazience zuzywam ponad 1/3 calej energii na oswietlenie
    i tam mi sie oplaca zainwestowac w energooszczedne oswietlenie. Skad mam wiedziec ile
    godzin tam sie swieci - ja nie prowadze notatek ile kto w kiblu siedzi :-)

    > Prędzej pochwaleniu się nią w internecie i całej gawiedzi na stronach
    > muratora. No po co ci ta strona jak kalkulator wystarczy.

    Nie wystarczy :) A strone (mojeco.pl) mam dla swojej wygody, domena 1 pln to nie
    majatek;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 93. Data: 2013-01-29 14:35:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 stycznia 2013 14:11:14 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:
    > Adam. Wskaż taryfę jakiegokolwiek operatora, gdzie tak jest, że 10% w dół i
    >
    > 15% w górę. Pisz na poważnie.
    Energa
    G11- 0,64zł
    G12-droższa 0,69zł(8% drożej), tańsza 0,55zł(13%taniej)
    G12R- droższa 0,75zł(17% drożej), tańsza 0,51zł(21%taniej)
    G12W-droższa 0,71zł(11% drożej), tańsza 0,57zł(11%taniej)- ale tu wszystkie weekendy
    i swięta w tańszej więc ok 1/4 miesiąca(soboty i niedziele) przez całą dobe dtaniej a
    w dni robocze w okreslonych godzinach taniej.

    Jak więc widzis z w Energi jest nawet 17% w góre i 21% w dół(G12R)

  • 94. Data: 2013-01-29 14:40:19
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    ps.com...

> [...]

    >oswietlenie i tam mi sie oplaca zainwestowac w >energooszczedne
    >oswietlenie. Skad mam wiedziec ile godzin tam sie swieci - ja nie prowadze

    Sie tak zastanawiam ile kosztuje okablowanie domu i komputer 9W, by
    dowiedziec sie, ze oplaca sie zmienic jedna zarowke w kiblu?

    Pozdro.. TK

  • 95. Data: 2013-01-29 14:42:47
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 stycznia 2013 14:11:14 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:

    > Adam. Wskaż taryfę jakiegokolwiek operatora, gdzie tak jest, że 10% w dół i
    > 15% w górę. Pisz na poważnie.

    No przeciez wyliczylem wszystko. Tauron u Ciebie i Tauron u mnie. G12 wychodzi tak:

    u Ciebie:
    - dzien: 0,3509 + 0,2145 + 0,0084 = 0,5738 netto / 0,705774 brutto
    - noc: 0,1838 + 0,0439 + 0,0084 = 0,2361 netto / 0,290403 brutto

    u mnie:
    - dwie taryfy, dzien: 0,3193 + 0,1666 + 0,0084 = 0,4943 netto / 0,607989 brutto
    - dwie taryfy, noc: 0,2228 + 0,0277 + 0,0084 = 0,2589 netto / 0,318447 brutto

    0,607 VS 0,705 to ile drozej? Mnie wychodzi dokladnie 16% drozej :)

    A 0,290 VS 0,318 to ile drozej ja mam? Jak byk 10%.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 96. Data: 2013-01-29 14:43:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 stycznia 2013 14:20:20 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Napisz ile kWh żuzyłes w grudniu i podaj kwotę z faktury za grudzień, Adam to samo.
    Podzielimy kwotę przez zużycie i wyjdzie faktyczna cena 1kWh

    U mnie wychodzi 0,45 pln / kWh :) Kwota calej faktury do zaplaty (z wszystkimi
    oplatami stalymi) podzielona przez zuzyta ilosc kWh.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 97. Data: 2013-01-29 14:46:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 stycznia 2013 14:27:55 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    > watpie zeby chciala wyjmowac poznym popoludniem rzeczy prane o pierwszej w

    Ja wlaczam pralke o 0-1 i rozwieszamy rano. Nam to pasuje bo rano mamy na to czas,
    sily i checi ;-)

    > udzial w rachunkach jest dosc powazny. Dochodzi do tego zelazko. Zmywarke
    > tez lepiej otworzyc jak umyje, bo gary lepiej wyschna i nie trzeba albo

    Zmywarka to samo - wlaczam o 0-1 jak ide spac i wyciagamy naczynia rano :)

    Kwestia trybu zycia - ja jakbym mial taryfe calodobowa to robilbym identycznie bo to
    dla mnie najwygodniejsze - w sypialni nie slysze odglosu tluczonych naczyn, czy
    wirowania pralki :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 98. Data: 2013-01-29 14:47:49
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 stycznia 2013 14:40:19 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Sie tak zastanawiam ile kosztuje okablowanie domu i komputer 9W, by
    > dowiedziec sie, ze oplaca sie zmienic jedna zarowke w kiblu?

    W przypadku 6-ciu domow na moim osiedlu - MNIEJ niz w kazdym z nich :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 99. Data: 2013-01-29 14:51:44
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 stycznia 2013 14:40:19 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Sie tak zastanawiam ile kosztuje okablowanie domu i komputer 9W, by

    A komputer kosztuje 39 pln. Ja akurat mam "wypasiony model" za 89 pln bo on mi robi
    za domowy serwer plikow, serwer multimediow i do sciagania torrentow :) Zdziwiony?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 100. Data: 2013-01-29 14:56:44
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    ps.com...
    W dniu wtorek, 29 stycznia 2013 14:27:55 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    >Ja wlaczam pralke o 0-1 i rozwieszamy rano. Nam to pasuje bo rano mamy na
    >to czas, sily i checi ;-)

    Ja sie na tym nie znam. Prawde mowiac posiadlem dzis dodatkowa tajemna
    wiedze o wlaczaniu pralki. Ale jak widac dla pani domu ma to niemale
    znaczenie. :-)

    >Zmywarka to samo - wlaczam o 0-1 jak ide spac i wyciagamy naczynia rano :)

    A na tym to troche sie znam. Wiec kiedy nie otworze zmywarki po skonczonym
    myciu to rano otwieram z woda stojaca w zaglebieniach naczyn u gory. Nie, ze
    to jakis problem, ale jednak wole jak za rekaw mi nie leci, kiedy wstawiam
    kubki do szafki. Zmywarke przewaznie wlaczamy wieczorem i otwieramy na noc.
    Gotowania i prasowania raczej nie przeskoczysz.
    Czytam te Wasze analizy i sam sie zastanawiam. Z drugiej strony coz ja mam
    takiego co chodzi cala dobe? Lodowka, CO w okresie grzewczym... I chyba
    tyle. Niby mozna by przestawic te zmywanie i pranie, ale nie jestem pewny
    czy warto. Zeby chociaz wode grzac w baniaku... Albo jakis nieuswiadomiony
    jestem w temacie moich kosztow, albo nie mam pojecia jak to ma sie oplacac
    dla kogos takiego jak ja.

    Pozdro.. TK