  • 1. Data: 2009-02-09 10:48:16
    Temat: prawo budowlane
    Od: uosiu <a...@w...pl>

    Witam.

    Mam pytanie do osób obeznanych z prawem budowlanym, php i p.poż.
    Otóż jest sobie budynek, którego właścicielem jest gmina lub powiat, w
    budynku tym są lokale usługowe takie jak; biura, sklepy, apteki,
    gabinety lekarskie, itp., itd.
    Budynek ma kształt prostokątu, 5 kondygnacji, a w jego środku jest
    wejście do klatki schodowej i wind znajdujących się tuż przy schodach.
    Jest to tylko jedyny pionowy ciąg komunikacyjny między piętrami.
    W razie pożaru na parterze bądź wyżej, na korytarzu między windami a
    schodami nie ma innej drogi ewakuacji z wyższych pięter.
    Do tej pory jakoś albo nikt na to nie zwrócił uwagi albo to nikomu nie
    przeszkadzało, ale obecnie budynek przechodzi gruntowny remont.
    Mają być nowe windy, właz oddymiający i suchy pion instalacji p.poż.
    przerobiony na mokry, bo tego wymagają podobno przepisy.
    Nie ma natomiast w planach nic na temat dobudowania dodatkowych schodów
    czy drabin ewakuacyjnych. Choć można by to zrobić, gdyż przez całą
    długość każdego pietra przebiega korytarz a na obu jego końcach są okna,
    wiąże się to na pewno z dodatkowymi kosztami ale zrobić się da.
    No i teraz moje zasadnicze pytanie, czy obecne przepisy budowlane i
    p.poż. pozwalają na takie sytuacje?

  • 2. Data: 2009-02-09 12:46:00
    Temat: Re: prawo budowlane
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    uosiu wrote:
> [...]
    > są okna, wiąże się to na pewno z dodatkowymi kosztami ale zrobić się
    > da. No i teraz moje zasadnicze pytanie, czy obecne przepisy budowlane i

    jeśli klatka schodowa wraz z windami będzie oddzielną strefą ogniową to tak
    może być (imho oczywiście)

  • 3. Data: 2009-02-10 19:22:13
    Od: "Janusz" <j...@o...pl>

    > jeśli klatka schodowa wraz z windami będzie oddzielną strefą ogniową to
    > tak może być (imho oczywiście)

    zależy też jaka jest odległość od najdalej położonego punktu(miejsca) na
    kondygnacji do klatki schodowej (czyt. drogi ewakuacyjnej)

  • 4. Data: 2009-02-10 20:57:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Janusz wrote:

    > zależy też jaka jest odległość od najdalej położonego punktu(miejsca)
    > na kondygnacji do klatki schodowej (czyt. drogi ewakuacyjnej)

    masz rację.