  • 21. Data: 2012-07-12 13:02:45
    Temat: Re: projekt wentylacji mechanicznej do krytyki
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    news:slrnjvtaif.6e5.samotnik@localhost.localdomain..
    .
    > A czym chcesz wcześniej dmuchać? Patrzyłem na szybko na wentylatory
    > kanałowe i wychodzą po tysiaku sztuka jakieś takie średnie, czyli mam dwa
    > tysiące na tymczasowe rozwiązanie. Bez sensu, lepiej dorzucić drugie tyle,
    > może trzecie i kupić rekuperator?

    Może i kupię od razu, nie wiem. Wszystko zależy od finansów.

    Jednak do czasu kupna rekuperatora będę korzystał z wentylacji
    grawitacyjnej.

  • 22. Data: 2012-07-12 14:15:53
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Damian G" <d...@u...gmail.com> napisał w wiadomości
    > Parter:
    > * Brak wyciągu w wiatrołapie (buty, mokre kurtki!) - dodać, albo przesunąć
    > z holu.

    Nie wiem jeszcze, być może dam w wiatrołapie.

    > * Brak wentylacji spiżarni!?

    Tak, nie ma wentylacji w spiżarni. Zastanawiam się czy jest sens. Gdyby była
    tylko grawitacyjna, to spiżarnia też nie byłaby wentylowana.

    > * W łazience dać wyciąg nie nad prysznicem tylko w drugim rogu.

    Czemu nad prysznicem nie? Będzie wciągał parę. Być może wykorzystam
    istniejący kanał wentylacji grawitacyjnej i będzie wtedy kratka/anemostat w
    kominie.

    > * Co z wentylacją garażu i pom. gosp. - grawitacyjna?

    W garażu nie będzie wcale, a w pomieszczeniu gospodarczym będzie
    grawitacyjna.

    > Poddasze:
    > * Brak wyciągu w garderobie! Dodać (zrównoważony z tym w sypialni). Wtedy
    > w sypialni mogą być drzwi pełne bez szczelin/otworów wentylacyjnych.

    Najchętniej odpuściłbym wentylowanie garderoby. Jest sens? Przecież tam się
    przebywa sporadycznie.

    > * Wyciąg w łazience dałbym nie nad prysznicem lecz po przekątnej przy
    > oknie.

    Przy oknie to się nie da, bo tam jest skos. Ale faktycznie mogę się odsunąć
    od drzwi.

    > * W sypialniach nawiewy nie centralnie ale najdalej od od drzwi i blisko
    > okien szczytowych, ale nie w pobliżu łóżek.

    Ok, tak zrobię.

    > * Zastanowiłbym się nad wyciągiem w holu - czy jest potrzebny, ew. by był
    > wyraźnie mniejszy niż w łazience.

    Zlikwidować go i zrobić jeden w łazience i jeden w garderobie? To już chyba
    lepiej jest tak jak teraz...

    > Zasada jest prosta: albo w pomieszczeniu jest nawiew, albo wywiew, albo
    > jest przechodnie między pomieszczeniami z nawiewem i wywiewem.
    > U ciebie garderoba, spiżarnia i wiatrołap nie spełniają tego warunku.

    Jedynie co do wiatrołapu mocniej się zastanawiam czy dać wyciąg. Spiżarnia i
    garderoba chyba niekoniecznie.

    Dzięki za opinię.

  • 23. Data: 2012-07-12 16:03:46
    Od: Damian G <d...@u...gmail.com>

    W dniu 12.07.2012 14:15, brunet.wp pisze:
    > Użytkownik "Damian G" <d...@u...gmail.com> napisał w
    > wiadomości news:d7n2d9-9ih.ln1@pcpkowalski.telecom.comarch...
    >
    > Nie wiem jeszcze, być może dam w wiatrołapie.

    Daj koniecznie - najprościej przesuń z holu.

    > Tak, nie ma wentylacji w spiżarni. Zastanawiam się czy jest sens. Gdyby
    > była tylko grawitacyjna, to spiżarnia też nie byłaby wentylowana.

    Błąd. W spiżarnia powinna być wentylowana grawitacyjnie lub mechanicznie.
    Czasem jakiś ziemniaczek lub jabłuszko się zepsuje...

    > Czemu nad prysznicem nie? Będzie wciągał parę. Być może wykorzystam
    > istniejący kanał wentylacji grawitacyjnej i będzie wtedy
    > kratka/anemostat w kominie.

    Lubisz chłodny powiew na plecach, gdy stoisz pod prysznicem albo się
    wycierasz?

    > W garażu nie będzie wcale, a w pomieszczeniu gospodarczym będzie
    > grawitacyjna.

    Biorąc pod uwagę, że masz przejście bezpośrednio z garażu do holu, to wg
    mnie błąd.

    > Najchętniej odpuściłbym wentylowanie garderoby. Jest sens? Przecież tam
    > się przebywa sporadycznie.
    Za to jak już sporadycznie wejdziesz, to poczujesz zapaszek i zaduch...
    No i ubrania będą nabierały od siebie zapachów.
    No chyba że do garderoby zawsze wkładasz tylko świeżo wyprane ubrania...

    Do garderoby wchodzi się na krótko, ale zazwyczaj raz-kilka razy dziennie...

    > Jedynie co do wiatrołapu mocniej się zastanawiam czy dać wyciąg.
    > Spiżarnia i garderoba chyba niekoniecznie.
    >
    > Dzięki za opinię.
    Mam WM od 7 lat i żałuję, że nie zrobiłem wyciągu w wiatrołapie, w
    garderobie mam i uważam za konieczny, w spiżarce mam wentylację
    grawitacyjną i też uważam za potrzebną, w holu i korytarzu nie mam
    wyciągów i jest OK.

    --
    Damian

  • 24. Data: 2012-07-12 17:29:50
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    w garderobie koniecznie, zawsze bedzie zaduch (buty, ubrania etc)