  • 11. Data: 2009-08-20 18:10:52
    Temat: Re: prośba do hydraulików
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kawex" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:h6k1ti$btt$1@news.onet.pl...

    > dzieki serdeczne za pomoc
    > podpompowałem trochę i jest jakby lepiej poprobuje jeszcze dopompować

    Najlepiej spusc wode, pusty zbiornik dopompuj do co najmniej 1 bar, bedzie
    znacznie lzej jak pompowac z woda w zbiorniku przy wyzszym cisnieniu.
    Oczywiscie sprawny zawor to podstawa. :-) Wlacz pompe i niech napompuje do
    momentu wylaczenia. Wody powinno byc ok. pol zbiornika, zestaw wtedy
    najlepiej pracuje. Jak wody jest wiecej to dopompuj powietrza, jak mniej to
    wiadomo. :-) Sprawdz przy okazji, czy przy pompie w okolicy krucca ssacego
    nie ma zaworku iglicowego. Odkrecenie jego powoduje, ze w czasie zasysania
    wody ze studni bedzie rowniez zasysane powietrze. Zaworek mozna odpowiednio
    wkrecac i wykrecac korygujac ilosc zasysanego powietrza. To jak juz pisalem
    dziala kiedy lustro jest wysoko, jak nisko nic z tego nie bedzie i trzeba
    bawic sie w dopompowywanie. Sprezarki od lodowki odradzam w przedbiegach, bo
    pompuja przy okazji troche oleju ktorym sa smarowane.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2009-08-21 03:38:28
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Piszesz, że spod zaworka leci woda. To znak, że masz dziurawą membranę w
    zbiorniku. Niestety trzeba bedzie go wymienić. Możesz założyć sobie większy.
    Jacek

  • 13. Data: 2009-08-21 08:38:48
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Piszesz, że spod zaworka leci woda. To znak, że masz dziurawą membranę w
    > zbiorniku. Niestety trzeba bedzie go wymienić. Możesz założyć sobie
    > większy.

    Ale to nie musi byc zbiornik z membrana. Jak ma rurke z poziomem wody to
    membrany nie ma.

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2009-08-21 16:51:33
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 20 Aug 2009 15:09:34 +0200, kawex napisał(a):

    > Wyczytałem na googlach coś o uzupełnieniu ciśnienia w hydroforze, ale
    > jak sie do tego zabrać żeby biedy sobie i innym nie zrobić?

    Jeśli to zbiornik przeponowy, to ma z tyło wentyl samochodowy. Spuszczasz
    wodę całkowicie, podpinasz pompkę samochodową i nabijasz 2 atm.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 15. Data: 2009-08-21 16:52:21
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 20 Aug 2009 16:13:57 +0200, kawex napisał(a):

    > Zauważyłem że ciśnienie pomalutku samo spada, mimo że woda nie jest
    > pobierana.Próbowałem dopompować spod zaworku płynie woda przy wkręcaniu
    > pompki.

    Jesli to zbiornik przeponowy, to Ci szlag trafił membranę, trzeba nowy
    worek przeponowy kupic i zainstalować.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 16. Data: 2009-08-21 16:53:07
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 21 Aug 2009 10:38:48 +0200, Maniek4 napisał(a):

    > Ale to nie musi byc zbiornik z membrana. Jak ma rurke z poziomem wody to
    > membrany nie ma.

    I 50l? Wątpię, żeby taki mały był bez przepony.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 17. Data: 2009-08-21 18:00:46
    Od: kawex <k...@o...pl>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Jeśli to zbiornik przeponowy, to ma z tyło wentyl samochodowy. Spuszczasz
    > wodę całkowicie, podpinasz pompkę samochodową i nabijasz 2 atm.

    Własnie nabiłem 2 bary i cisnienie zimnej wody jest już OK, tylko ciepła
    słabo leci, moze coś się zapowietrzyło. Mam piec dwufunkcyjny. Zobacze
    do jutra może samo sie odpowietrzy.

  • 18. Data: 2009-08-24 13:28:04
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Widzę, że Kolega nie słyszał o rozpuszczaniu gazów w wodzie. Gdyby powietrze
    się w wodzie nie rozpuszczało, to membrana byłaby zbędna ale wtedy rybki w
    morzu musiałyby brać z sobą butle z gazem.
    Jacek

  • 19. Data: 2009-08-24 18:08:26
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Widzę, że Kolega nie słyszał o rozpuszczaniu gazów w wodzie. Gdyby
    > powietrze się w wodzie nie rozpuszczało, to membrana byłaby zbędna ale
    > wtedy rybki w morzu musiałyby brać z sobą butle z gazem.

    No ale ja nie slyszalem, czy kto?
    Gdzies wyzej sam pisalem, ze trzeba co jakis czas dopompowywac zbiornik bo
    powietrze rozpuszcza sie w wodzie i jest go z czasem coraz mniej.

    Pozdro.. TK