  • 1. Data: 2009-08-31 18:39:57
    Temat: prośba o identyfikacje odmiany świerku
    Od: "marek" <m...@m...ma>

    Witam, czy mógłbym prosić o identyfikację tych świerków,
    gdzie mógłbym kupić sadzonki ?

    http://www.fothost.pl/upload/09/36/555846bd.jpg
    http://www.fothost.pl/upload/09/36/068e4d60.jpg
    http://www.fothost.pl/upload/09/36/7fab0850.jpg

    dodam, że szukam odmian wyglądających naturalnie z gałęziami opadającymi w
    dół (rdzeń świerków na zdjęciu jest nawet lekko przesuszony - pewnie to wada
    ale to mi pasuje:)
    w szkółkach większość świerków ma sterczące prostopadle gałęzie wyglądające
    jak z plastiku

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-09-01 08:44:15
    Temat: Re: prośba o identyfikacje odmiany świerku
    Od: d...@d...abc.com.pl

    On Mon, 31 Aug 2009, marek wrote:

    > Witam, czy mógłbym prosić o identyfikację tych świerków,
    > gdzie mógłbym kupić sadzonki ?

    Witam,

    Te drzewka wyglądają jak zwykłe świerki kłujące.
    Też mam kilka siewek. Po kilkunastu latach okazuje się, które zaczynają
    się przewieszać a które mają sztywne gałęzie.

    Jeśli chcesz mieć same płaczące to kup 4 razy więcej sadzonek niz
    potrzebujesz i po latach zostaw, te które Ci odpowiadają.

    D.P.

  • 3. Data: 2009-09-02 16:47:38
    Od: "Leszek Serdyński" <l...@o...eu>

    Użytkownik "marek" <m...@m...ma> napisał w wiadomości

    > w szkółkach większość świerków ma sterczące prostopadle gałęzie
    > wyglądające jak z plastiku

    Na zdjęciach są stare świerki picea pungens (świerk kłujący) zwane
    popularnie świerkami srebrnymi.
    W szkółkach są młode egzemplarze. którym sterczy na boki, a starym to zwisa.

    Pozdrawiam
    Leszek