  • 11. Data: 2009-04-21 12:28:30
    Temat: Re: przepływowy podgrzewacz wody (elektryczny)
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Możesz powiedzieć coś więcej na temat tej sprawności przekazywania?
    > Głównie interesuje mnie co się dzieje z energią, która nie została
    > przekazana wodzie.
    światło - kilka do kilkunastu procent energii. Przy przepływowych
    maksymalizuje się nie tylko powierzchnię wymiany, na ile to możliwe, ale
    także temperaturę żarnika, a ten wtedy emituje również sporo światła. O
    ile żarnik pojemnościowego jest ledwo rozżarzony (bordo) i temperatura
    stosunkowo niska, to żarnik przepływowego dosłownie świeci niemal jak
    żarówka osiągając temperaturę dochodzącą 2000 stopni celsjusza.

  • 12. Data: 2009-04-21 12:50:38
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "K.K." <z...@h...oraz.pl> writes:

> [...]
    > temperatura stosunkowo niska, to żarnik przepływowego dosłownie świeci
    > niemal jak żarówka osiągając temperaturę dochodzącą 2000 stopni

    Co bierzesz i czy to jest na receptę?

    MJ

  • 13. Data: 2009-04-21 13:19:03
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "K.K." <z...@h...oraz.pl> napisał w
    wiadomości news:49edbbf7
    > stosunkowo niska, to żarnik przepływowego dosłownie świeci niemal jak
    > żarówka osiągając temperaturę dochodzącą 2000 stopni celsjusza.

    Co się dzieje z energią świetlną w grzałce? Kumuluje się, czy po
    pochłonięciu przez przeszkodę jest zamieniana na... ciepło?
    :-D

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 14. Data: 2009-04-21 20:39:42
    Od: witek68 <w...@g...com>

    Polecam bojler i grzanie w II taryfie - mam tak, a właściwie miałem

    miałem bojler 80 l. do łazienki (II taryfa) i przepływowy podgrzewach
    wody w kuchni - bojler OK, tylko, żeby wystarczało na 2 lubiące się
    pluskać (pod prysznicem) osoby musiałem ustawiać dość wysoką
    temperaturę grzania - czyli wychodziły duże straty - bojler 80l jest
    moim zdaniem za mały na 4 osobową rodzinę, powinien być co najmniej 2,
    3 razy większy

    (teraz mam 220 l. ciepłej wody - ok. 55 st. C. i czasami, bardzo
    rzadko wprawdzie, ale brakuje)

    przepływowy podgrzewacz wody do mycia naczyń to porażka - przy małych
    mocach za niska temp., przy większych - duży pobór prądu
    ja miałem podgrzewacz "dafi" 7,5 kw na prąd trójfazowy i było
    fatalnie, silny strumień wody letni, słaby ciepły, ale za słaby...

    pozdrawiam

    Witek

  • 15. Data: 2009-04-22 06:33:50
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "witek68" <w...@g...com> napisał w wiadomości
    g.googlegroups.com...

    Można podłączyć termę 120, albo dwie 80-ki szeregowo w zależności od
    miejsca.

    Do kuchni chyba najlepszy jest mały podumywalkowy bojlerek.

  • 16. Data: 2009-04-22 19:24:04
    Od: Paul_Muad_Dib <r...@g...com>

    On 21 Kwi, 22:39, witek68 <w...@g...com> wrote:

    > (teraz mam 220 l. ciepłej wody - ok. 55 st. C. i czasami, bardzo
    > rzadko wprawdzie, ale brakuje)

    A można wiedzieć jakiej firmy, jaki model?

    > przepływowy podgrzewacz wody do mycia naczyń to porażka

    dlatego główne obciążenie na zmywarkę, a na ogrzewaczu to tylko
    doraźne umycie rąk czy przepłukania talerza

    > pozdrawiam
    >
    > Witek

    dzięki za odpowiedź!

    PMD