  • 1. Data: 2011-11-16 10:12:41
    Temat: przyklejanie kawałków płyt KG
    Od: "Iglo" <f...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    może nietypowo ,bo chodzi o dekorowanie raczej niż budowanie.
    Planuję w pokoju dziecięcia zrobić dekorację ściany podobnie jak podpatrzoną
    gdzieśtam, mianowicie na ścinę były zamocowane w jakiś sposób kawałki płyt KG
    i pomalowane na kolor inny niż ściana, tworzyło to wzór dużej żaglówki,
    generalnie wielokąty z płyt zamocowane na ścianie.
    Chciałbym coś podobnego zrobić u siebie, z tym ,że ściana na której to planuję
    to nośny żelbet, chciałbym uniknąć wiercenia, da się kawałki płyt /największe
    70x40cm/ przyklieć na jakiś klej żeby nie spływało i nie trzeba było trzymać
    12h? A może można zastąpić czymś KG, np styropian, tylko jak to potem
    pomalować i jak wyciąć odpowiednie kształty zachowując równe krawędzie? Cała
    impreza mocno budżetowa, są na portalu aukcyjnym naklejki na całą ścianę za
    ok. 150zł
    Macie jakieś pomysły?

  • 2. Data: 2011-11-16 10:29:17
    Temat: Re: przyklejanie kawałków płyt KG
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Iglo" napisał w wiadomości grup

    >Macie jakieś pomysły?

    Kup za ok 12zł worek kleju do płyt gipsowych i działaj.

  • 3. Data: 2011-11-16 10:52:07
    Od: "Mathew Kosecki" <f...@g...pl>

    Kris <k...@w...pl> napisał(a):

    > Kup za ok 12zł worek kleju do płyt gipsowych i działaj.

    Uważasz ,że kawałek płyty np. 70X40 cm na kleju będzie się trzymał i nie
    będzie spływał? Byłoby fantastycznie. Cóż, w weekend spróbuję, myślałem
    jeszcze o jakimś kleju typu FIX, ale klej wyjdzie taniej i pewnie mocniej
    będzie trzymał.

  • 4. Data: 2011-11-16 10:57:49
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Mathew Kosecki" napisał w wiadomości grup

    >Uważasz ,że kawałek płyty np. 70X40 cm na kleju będzie się trzymał i nie
    >będzie spływał? Byłoby fantastycznie.

    Będzie sie trzymał. Ludzie całe poddasza płytami wyklejają.
    A 70x40 to malutka płyta to nawet na taśmie dwustronnej by się trzymało;)-
    ale klej normalnie klejem do płyt.

  • 5. Data: 2011-11-16 17:00:18
    Od: "William Bonawentura" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Mathew Kosecki" napisał w wiadomości grup

    > Uważasz ,że kawałek płyty np. 70X40 cm na kleju będzie się trzymał i nie
    > będzie spływał?

    Ten klej służy właśnie do mocowania płyt do ścian. Ale w czasie montażu
    opierają się one o podłoże (na dystansach, które się po związaniu usuwa).
    Tak więc aby nie "spływało" musisz swoje kawałki jakoś przyblokować.

  • 6. Data: 2011-11-16 17:26:29
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-11-16 11:12, Iglo pisze:
> [...]
    > impreza mocno budżetowa, są na portalu aukcyjnym naklejki na całą ścianę za
    Po pierwsze - klej "do kartongipsów" (takie coś gipso-podobne, lekko
    różowawo-żółtawe) przyklei ci bez problemu, w ciągu ~5 minut musiałbyś
    przytrzymać (wystarczy podeprzeć czymś od dołu, a potem będzie już trzymać.

    ALE! uważam że pomysł kiepski:
    - kartongipsy chcesz wyciąć w kształt żaglówki? (znaczy rozumiem pewnie
    trójkąt żagla, pasek masztu itd?) - bardzo marny pomysł, zwlaszcza przy
    dzieciaku, bo front kartongipsu będzie ok, ale wszystkie brzegi -
    będziesz miał gips na wierzchu, już nie chroniony kartonem, więc sypiący
    się, łatwy do zarysowania/uszkodzenia/obdrapania/obskubania przez dziecko.
    - klej do kartongipsów przyklei ci je do ściany... ale jak kiedykolwiek
    przyjdzie ci do głowy to zrywać, to przeklniesz ten pomysł. Kartongips
    oderwiesz w małych fragmentach (głównie frontowy papier z kawałkami
    kartonu) a klej na ścianie - nie zerwiesz za nic, skujesz go razem z
    tynkiem...

    Styropian jest ok, żeby go ładnie i równo pociąć (zwłaszcza cienki - np
    1cm) wystarczy dobry ostry "nóż do tapet", stabilne podłoże i przyłożony
    liniał (choćby kawałek profilu alu, czy co tam znajdziesz) - proste
    linie tnie się pięknie, jeden płynny ruch i masz idealne krawędzie. Tyle
    że w styropianie to ci dzieciak palcem dziury wygniecie...

    Albo użyj płyt meblowych, hdf 4mm?, łatwiej to przyciąć idealnie,
    przynajmniej nie będzie problemu z brzegami (jak w mdf), da się
    pomalować, przykleisz je nawet na taśmę dwustronnie klejącą taką
    "piankową" elastyczną, a 4mm hdf 70x40 nic nie waży, nawet jak dzieciak
    "zwali sobie na głowę" to tylko poryczy się ze śmiechu.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 7. Data: 2011-11-16 17:51:20
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 16 Lis, 18:26, BartekK <s...@N...org> wrote:

> [...]
    > się, łatwy do zarysowania/uszkodzenia/obdrapania/obskubania przez dziecko.

    Da wszedzie aluminiowe katowniki, zaciagnie gipsem, wyszlifuje,
    pomaluje i bedzie cacy! :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 8. Data: 2011-11-16 19:13:23
    Od: "Iglo" <f...@g...pl>

    BartekK <s...@N...org> napisał(a):

> [...]
    > się, łatwy do zarysowania/uszkodzenia/obdrapania/obskubania przez dziecko.

    Chciałem osiągnąć taki:

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/479ddf0f6d6c2fb3
    .html

    efekt. Święta racja z tym odrywaniem płyty od ściany, zupełnie o tym nie
    pomyślałem, że kiedyś pokój zmieni przeznaczenie.
    Moje dziecko jest z tych niedłubiąco-nieskubiących (wiem, to niemożliwe, a
    jednak) więc jeżeli da się fajnie i równo ciąć, to byłby idealnym rozwiązaniem
    - można na taśmę dwustronną przykleić. Tylko jak taki klasyczny styropian
    pokrywa się farbą? Myślałem by wykorzystać próbki kolorów z jakiegoś marketu
    budowlanego, jak widać potrzebuję niewielkie ilości poza "morzem" :-).

  • 9. Data: 2011-11-16 22:58:23
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-11-16 20:13, Iglo pisze:
> [...]
    > budowlanego, jak widać potrzebuję niewielkie ilości poza "morzem" :-).
    Kup im twardszy - tym lepszy styropian, np "podłogowy". Chmurki możesz
    wycinać też "gorącym drutem" - aczkolwiek tutaj troszkę doświadczenia i
    sprzęt wymagany (drut oporowy, choćby z opornika drutowego odzyskany, i
    coś do jego zasilania w regulowany sposób, tak by nie palił a ładnie
    ciął styropian, i coś by go umocować do np krawędzi stołu, byś mógł
    manewrować styropianem a drut był zawsze ładnie napięty?)

    Maluje się styropian pięknie, w zasadzie wszystkie farby ścienne dobrze
    się go chwytają, jedynie lakierów itp "na rozpuszczalnikach" bym nie
    ryzykował (czy nie wejdą w reakcję).

    Styropian możesz bezpiecznie przykleić do ściany też na "klej
    poliuretanowy" czy jakoś tak się nazywający - sprzedają to w marketach
    budowlanych w butli jak "ludwik" z dzióbkiem, przeźroczysta masa o
    konsystencji kisielu a właściwościach klejnych jak butapren, tyle że
    sprawdzone że nie zareaguje chemicznie ze styropianem, i da się usunąć
    ze ściany (choć gorzej niż taśma klejąca, oczywiście).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 10. Data: 2011-11-17 04:59:33
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

> [...]
    > impreza mocno budżetowa, są na portalu aukcyjnym naklejki na całą ścianę za

    Najprosciej zamowic w firmie reklamowej ze styroduru gotowe komponenty.
    Po lekkim zamatowaniu maluje sie to wodna farba dulux, jest bardzo
    trwala i nie plowieje. Przykleja sie to klejem typu fix. Lekkie, dosc
    twarde, ale nie na tyle, by dzieciak sobie zrobil krzywde jak przywali w
    krawedz.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl