  • 1. Data: 2014-07-03 10:50:20
    Temat: pytanie dotyczące wilgoci na murze
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Cześć,

    nowy dom, prawdopodobnie podczas montowanie odwodnienia do rynien
    uszkodziłem izolację pionową.
    Pojawiłą się wilgoć na ścianie w garażu, wykwit od ziemi gdzieś tak 50 cm
    wyżej.

    Cięzko będzie odkopać i zerknąć na ściankę fundamentową, bo jest już tam
    kostka brukowa.

    Co myślicie o róznego rodzaju chemikaliach wstrzykiwanych w mur,
    praktykowaliście to?

    W jakimś sklepie budowlanym polecali Silki - jakiś injection cream. Zasada
    mniej więcej taka jak w innych tego typy preparatach, trzeba nawiercić i
    wstrzyknąć w mur odpowiednią dawkę.

    Co o tym myślicie?

    pzdr
    mar

  • 2. Data: 2014-07-03 11:31:48
    Temat: Re: pytanie dotyczące wilgoci na murze
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Smerf" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]

    > uszkodziłem izolację pionową.
    > Pojawiłą się wilgoć na ścianie w garażu, wykwit od ziemi gdzieś tak 50 cm

    A co z izolacją _poziomą_ ?
    Brak pionowej niczego nie zmienia.

    > Cięzko będzie odkopać i zerknąć na ściankę fundamentową, bo jest już tam
    > kostka brukowa.

    > Co myślicie o róznego rodzaju chemikaliach wstrzykiwanych w mur,
    > praktykowaliście to?

    Izolacja _pozioma_ powinna być _ponad_ gruntem.

    Jeśli masz izolacja poziomą poniżej grunt a wyżej tylko pionową to
    koniecznie odkop. Jakiekolwiek zalewanie takiej ściany od wewnątrz żywicami
    to pudrowanie syfa. Wilgoć będzie migrowała i za chwilę pojawi się w innym
    miejscu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2014-07-03 22:46:08
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 lipca 2014 11:31:48 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Izolacja _pozioma_ powinna byďż˝ _ponad_ gruntem.

    Jak dla mnie to powinna byc pod kazda sciana. Ja mam trzy izolacje poziome
    - jedna na lawach, potem poszly dwie warstwy bloczka betonowego bo podwyzszalem
    fundament, na to izolacja pozioma, potem sciana piwnicy, wieniec, strop i znowu
    izolacja pozioma pod sciana parteru :)

    Izolacje mam z b. grubej folii fundamentowej - kosztowala grosze wiec nie
    oszczedzalem - piwnice zasypane na 3m, od frontu przy kazdym deszczu jest
    mnostwo wody, w piwnicach sucho jak pieprz :) Ale to tez zaleta mega
    solidnego drenazu wokol domu ponizej scian piwnicznych (na wysokosci law).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.