  • 111. Data: 2009-06-03 08:39:13
    Temat: Re: recyrkulacja - przemyślenia
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Wymien pompe na taka, ktora ma termostat - naprawde warto.

    przyjmując na chwilę założenie, że termostat bedzie dobrze sterować pompką
    to i tak nie rozwiąże problemu wychładzania rur
    przedpiśca ma problem ze źle zaizolowanymi rurami cwu
    a nie ze zuzyciem pradu przez pompke cyrkulacyjną
    a tylko takie oszczędności przyniesie prawidłowo działający termostat

  • 112. Data: 2009-06-03 09:31:57
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "kiki" <j...@g...ky> napisał w wiadomości

    > "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Ja taką mam grundfosa ale długość rur powoduje straty.

    Rury nieocieplone?

  • 113. Data: 2009-06-03 09:32:57
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

    > przyjmując na chwilę założenie, że termostat bedzie dobrze sterować pompką
    > to i tak nie rozwiąże problemu wychładzania rur
    > przedpiśca ma problem ze źle zaizolowanymi rurami cwu

    tego nie napisal

  • 114. Data: 2009-06-03 09:34:30
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Nie przesadzasz? 2-3 minuty to chyba kilkadziesiat metrów rury by musiało
    > być. Nie chce mi sie robic testów ale przez 3 minuty to chyba z 30litrów
    > wody można upuścić

    Upuszczanie to nie to samo co przeciaganie przez pompe.

  • 115. Data: 2009-06-03 10:58:14
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > tego nie napisal

    a co innego oznacza stwierdzenie "U mnie wyżerała dużo ciepła" ?
    przy dobrze zaizolowanych rurach to nie wystepuje...
    dowodzi tego też zdanie "Godzina pracy cyrkulacji to piec zaczyna chodzić
    jakby grzał kaloryfery"

  • 116. Data: 2009-06-03 11:05:27
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > a co innego oznacza stwierdzenie "U mnie wyżerała dużo ciepła" ?

    Oznacza tylko tyle, ze skutkiem cyrkulacji marnuje energie - nic wiecej.

  • 117. Data: 2009-06-03 11:29:11
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Oznacza tylko tyle, ze skutkiem cyrkulacji marnuje energie - nic wiecej.

    ok.
    a gdzie ona sie podziewa?

  • 118. Data: 2009-06-03 12:25:06
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    > i licznik odliczający te 2-3 minuty do chwili kiedy ci zamiesza tą wodą.:)

    mam z 50 metrów rury. Zanim poleci ciepła mija 2 minuty, dobre dwie minuty.

  • 119. Data: 2009-06-03 12:26:23
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Użytkownik "kiki" <j...@g...ky> napisał w wiadomości

    > Rury nieocieplone?

    ocieplone ale długie 50m

  • 120. Data: 2009-06-03 12:28:43
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "qlphon" <q...@p...fm> wrote in message

    > ok.
    > a gdzie ona sie podziewa?

    Rur mam 50m i zanim one same dojda do temperatury to już piec ruszy.