-
1. Data: 2009-05-26 06:08:26
Temat: zamiana materiałów w zamówieniach publicznych
Od: "MLM" <m...@t...pl>
witam
Mam pytanie, jak wygląda sytuacja z zamianami urządzeń na etapie wykonawczym
(zamówienie publiczne), zamienne urządzenie ma takie same parametry jak
zaprojektowane.
np. centrale wentylacyjne Trane na VTS.
Czy zamiana wymaga jedynie akceptacji inspektora nadzoru, czy trzeba
urumiachamiać całą urzędową procedurę. Zamiana oczywiście na urządzenia
tańsze.
pzd M
-
2. Data: 2009-05-26 07:49:15
Temat: Re: zamiana materiałów w zamówieniach publicznych
Od: "Tomasz O." <t...@o...eu>
> Czy zamiana wymaga jedynie akceptacji inspektora nadzoru, czy trzeba
> urumiachamiać całą urzędową procedurę. Zamiana oczywiście na urządzenia
> tańsze.
Nie mam absolutnego doświadczenia w zamówieniach na roboty budowlane ale
ustawa mówi:
Art. 140. 1. Zakres świadczenia wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z
jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
2.
3. Umowa jest nieważna w części wykraczającej poza określenie przedmiotu
zamówienia zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
[...]
Art. 144. 1. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do
treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że
zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o
zamówieniu lub w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz określił
warunki takiej zmiany.
2. Zmiana umowy dokonana z naruszeniem przepisu ust. 1 jest nieważna.
--
Pozdrawiam
Tomasz