  • 11. Data: 2011-11-07 10:50:06
    Temat: Re: ścianka działowa - możliwość przewrócenia
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 7 Lis, 10:51, wolim <n...@t...pl> wrote:

    > Najprostsza metoda, wg. mnie, to kupić dwa grube płaskowniki ze stali i
    > przykręcić z jednej strony do słupa, a z drugiej do krokwi, tak żeby
    > ściana była między tymi płaskownikami.
    >
    > Można ją tak złapać, dla pewności, w dwóch miejscach (na dwóch
    > wysokościach).

    Tez o tym myslalem tyle ze jak krokwia zacznie sie wykrzywiac to mu ta
    scianka moze popekac! Generalnie nie powinno sie nic na sztywno
    mocowac do elementow wiezby bo ta jak to mowia - co chwile jest gdzie
    indziej :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 12. Data: 2011-11-07 10:55:36
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    .googlegroups.com...
> [...]
    > przed tym robie przedscianke z KG ktora bedzie miala wysokosc ok 1m.
    > Za ta przedscianka zmiescilem wszystkie instalacje - glownie rury
    > wentylacji mechanicznej, elektryczne, kable z dachu z SATki, internetu
    > i takie tam. Tam tez mam wymurowane scianki poprzeczne do scianek
    > dzialowych (ktorych swoja droga mam tylko kilka) - dzieki temu wlasnie
    > nie ma ryzyka ich przewrocenia.

    > Scianka kolankowa wysokosci 45cm jest zupelnie niepraktyczna bo i tak
    > nie wykorzystasz tej przestrzeni, pomysl czy nie zrobic przedscianek -

    Przedściankę zrobię. W moim zamyśle przedścianka miała być z KG, ale
    faktycznie przecież może być częściowo wymurowana i wzmocni działówkę. Przy
    czym u mnie przedścianka będzie tylko z jednej strony tej działówki. Z
    drugiej strony są schody.

  • 13. Data: 2011-11-07 11:26:48
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 7 Lis, 11:55, "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
> [...]

    > czym u mnie przedścianka będzie tylko z jednej strony tej działówki. Z

    To nic - domuruj (tylko z przewiazaniem! powycinasz troche pila tego
    KG i bedzie dobrze) w poprzek cos na ksztalt litery T gdzie gorne
    ramiona maja po te 60-80cm i na wysokosc jak najwiecej sie da i bedzie
    OK! Przedscianke mozesz zrobic w calosci z KG - wtedy ten domurowany
    murek zrob troszke glebiej - o grubosc profili jakie zastosujesz na
    przedscianke :) Jezeli te domurowane kawalki beda mialy ~80cm
    wysokosci to moim zdaniem nie ma juz szans zeby ta scianke przewrocic!
    pozdr.

    --
    Adam

  • 14. Data: 2011-11-07 12:03:48
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    v.googlegroups.com...
    > To nic - domuruj (tylko z przewiazaniem! powycinasz troche pila tego
    > KG i bedzie dobrze) w poprzek cos na ksztalt litery T gdzie gorne

    Dzięki za rady, tak zrobię. Jeszcze jedno pytanie: jak najłatwiej,
    najszybciej wykonać otwór w istniejącej ścianie z betonu komórkowego aby
    zrobić przewiązanie?

  • 15. Data: 2011-11-07 22:53:32
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 7 Lis, 13:03, "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomościnews:27860a53-9b58-4ee6-8496-4ac0b8e7ca79@
    f13g2000vbv.googlegroups.com...

    > Dzięki za rady, tak zrobię. Jeszcze jedno pytanie: jak najłatwiej,
    > najszybciej wykonać otwór w istniejącej ścianie z betonu komórkowego aby
    > zrobić przewiązanie?

    Najzwyklejsza pila platnica do drewna, wytniesz wszystko jak chcesz.
    Ciezej bedzie tylko na kleju ale tez sobie powinna poradzic :)
    Ostatnio docinalem BK zwyklym brzeszczotem do metalu - zreszta BK to
    dotniesz nawet nozem do chleba ;-) Specjalnie prosto nie musi byc -
    zaciepiesz klejem czy zaprawa :)
    pozdr.

    --
    Adam