  • 1. Data: 2011-11-03 12:50:48
    Temat: Charakterystyka pogodowa a przesunięcie ...
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    Witam !

    Czy mógłby ktoś mi wyjaśnić czym różni się funkcja "Współczynnik
    nachylenia charakterystyki pogodowej." od "Przesunięcie
    charakterystyki pogodowej" ?

    Załóżmy że mamy współczynnik ustawiony na "35" , czyli temp wody 35
    stopni przy 0 stopni i przesunięcie na 0.

    Zatem jeśli ustawimy np. współczynnik na "35" a przesunięcie na "-5"
    to czy będzie to to samo co ustawienie współczynnika na 30 a
    przesunięcia na 0 ?

    Jeśli tak to po co te przesunięcie jeśli to samo można zrobić na
    współczynniku ...

    Pytam bo mam trochę za ciepło w domu i nie wiem czy zmieniać
    współczynnik , czy jednak przesunięcie , ale jeśli to to samo ...

  • 2. Data: 2011-11-03 13:48:47
    Temat: Re: Charakterystyka pogodowa a przesunięcie ...
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 03.11.2011 13:50, /// Kaszpir /// wrote:
    > Witam !
    >

    > Czy mógłby ktoś mi wyjaśnić czym różni się funkcja "Współczynnik
    > nachylenia charakterystyki pogodowej." od "Przesunięcie
    > charakterystyki pogodowej" ?

    Mysle, ze jak zerkniesz na strone 5
    http://pwkey.eu/oferta/instrukcje/UMP-2-PL_9210.pdf
    to wszytsko zrozumiesz.

    1. Nachylenie jest inne dla kazdej z krzywych.
    2. Przesuniecie podnosi lub opuszcza cala krzywa.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 3. Data: 2011-11-03 15:14:08
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 3 Lis, 13:50, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:

    > Pytam bo mam trochę za ciepło w domu i nie wiem czy zmieniać
    > współczynnik , czy jednak przesunięcie , ale jeśli to to samo ...

    Jezeli masz przez caly czas za cieplo (ale rownomiernie - tj. w nocy
    23, w dzien 23 etc) to przesun krzywa lekko w dol. Jezeli w dzien masz
    23, a w nocy 24-25 to musisz zmniejszyc krzywa (wspolczynnik
    nachylenia).
    pozdr.

    --
    Adam

  • 4. Data: 2011-11-03 20:04:21
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    b.googlegroups.com...
    Witam !

    >Czy mógłby ktoś mi wyjaśnić czym różni się funkcja "Współczynnik
    >nachylenia charakterystyki pogodowej." od "Przesunięcie
    >charakterystyki pogodowej" ?

    y=ax+b

    a - wspolczynnik
    b - przesuniecie
    x- temperatura na zewnatrz
    y - temperatura wody

> [...]

    >Zatem jeśli ustawimy np. współczynnik na "35" a przesunięcie na "-5"
    >to czy będzie to to samo co ustawienie współczynnika na 30 a

    Jesli zmienisz jednoczesnie przesuniecie i wspolczynnik, to uklad bedzie
    mial to samo tylko dla jednej wybranej temperatury, dla pozostalych na pewno
    sie zmieni.

    >Jeśli tak to po co te przesunięcie jeśli to samo można zrobić na
    >współczynniku ...

    Wiekszy wspolczynnik daje silniejsza reakcje na zmiany temperatury (decyduje
    o dynamice tej reakcji), przesuniecie dodaje np. 5 stopni (przy tym samym
    wspolczynniku) do kazdej odpowiedzi na temperature zewnetrzna.

  • 5. Data: 2011-11-04 06:33:08
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

> [...]
    > 23, w dzien 23 etc) to przesun krzywa lekko w dol. Jezeli w dzien masz
    > 23, a w nocy 24-25 to musisz zmniejszyc krzywa (wspolczynnik

    U mnie właśnie jest tak że w dzień zimniej w nocy cieplej ...

    Zmiana przesunięcia chyba trochę pomogła . Najpierw przestawiłem na
    -2 a dziś w nocy na -5 ...

    Zobaczę jak będzie teraz (to znaczy zapewne dziś i jutro bo
    bezwładność ...)

    Ale ciągle nie jestem zadowolony do końca , choć jest coraz lepiej ...

    Ale z tego co piszesz wynika że powinienem zamiast regulacji
    przesunięcia (z 0 na -2 a obecnie na -5) zmienić krzywą z 35 na 30 i
    wtedy za pomocą przesunięcia w razie zimna ustawiać dodatnie wartości
    (np. +2 , +5) ...

    Ale jeszcze zobaczę jak to będzie ...

  • 6. Data: 2011-11-04 09:53:13
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 4 Lis, 07:33, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:

    > U mnie właśnie jest tak że w dzień zimniej w nocy cieplej ...

    No to musisz jeszcze zmniejszyc krzywa - w nocy jest chlodniej na
    zewnatrz i sterownik ustawia za duza temperature.

    > Zmiana przesunięcia chyba trochę pomogła . Najpierw przestawiłem na
    > -2  a dziś w nocy na -5 ...

    Zle robisz - przesuwajac krzywa spowodujesz tylko ze jak np. teraz
    masz w dzien 23, a w nocy 25, to bedziesz mial w dzien 20, a w nocy
    23. Musisz zmniejszyc nachylenie krzywej!! Tak zeby miec w dzien 23 i
    w nocy 23 :) Dopiero jak dojdziesz do rownej temperatury w dzien i
    nocy - bedziesz mogl sobie to doregulowac przesuwajac krzywa w gore
    lub w dol (wtedy podnosisz / zmniejszasz temperature zarowno w dzien
    jak i w nocy).

> [...]
    > przesunięcia (z 0 na -2 a obecnie na -5) zmienić krzywą z 35 na 30 i
    > wtedy za pomocą przesunięcia w razie zimna ustawiać dodatnie wartości

    Tak. Najpierw nachylenie, potem ew. przesuniecie!
    pozdr.

    --
    Adam

  • 7. Data: 2011-11-04 14:10:36
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]

    > przesunięcia (z 0 na -2 a obecnie na -5) zmienić krzywą z 35 na 30 i
    > wtedy za pomocą przesunięcia w razie zimna ustawiać dodatnie wartości

    W moim przypadku jak wyłączyłem u siebie wszystko to temp. spadla w domu
    moze o 1stopien
    I teraz sie zastanawiam czy wogole regulacja podlogowki jest mozliwa w
    roznych pokojach, rozna temp
    moze jak niższe temp przyjdą.

  • 8. Data: 2011-11-04 14:15:00
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > moze o 1stopien
    > I teraz sie zastanawiam czy wogole regulacja podlogowki jest mozliwa w

    Krzywa dobierasz wg. najzimniejszego pomieszczenia. Reszte regulujesz
    skrecajac przeplywy.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2011-11-04 14:20:35
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Krzywa dobierasz wg. najzimniejszego pomieszczenia. Reszte regulujesz
    > skrecajac przeplywy.

    Jak to wszystko pozbierac - pogodowke, glowice (ewentualnie elekroniczne),
    termostat, kryzy itp. - to jest roboty na dlugie zimowe wieczory, nie wiem
    czy jednej zimy starczy.

  • 10. Data: 2011-11-04 14:32:58
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Jak to wszystko pozbierac - pogodowke, glowice (ewentualnie elekroniczne),
    > termostat, kryzy itp. - to jest roboty na dlugie zimowe wieczory, nie wiem
    > czy jednej zimy starczy.

    Nie wiem jak z kryzowaniem grzejnikow, ale one wlasciwie sa poza tymi
    problemami o ile rzecz jasna maja glowice.
    Z podlogowka czas sie dluzy ze wzgledu na bezwladnosc, ale nie jest tak zle.
    W tydzien tego nie zrobi, ale malymi kroczkami ogarnie w miesiac, chyba.

    Pozdro.. TK