  • 11. Data: 2010-05-08 06:45:09
    Temat: Re: siekiera fiskars - ktora?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 7 Maj, 20:30, "Jacek" <m...@g...pl> wrote:
    > Do rozłupywania niekoniecznie musi być Fiskars.
    > Ja kupiłem w OBI za 60 zł siekierę 1800 g.  Jest dość wąska, do ścinania
    > drzewa absolutnie się nie nadaje, ale łupie świetnie. Nie ma też jej po co
    > ostrzyć przy takim zastosowaniu. Do ścinania mam (oprócz piły) siekiere
    > klasyczną Techmłot 1500 g za 80 zł i też nie powiem złego słowa. Do kompletu
    > jeszcze klin za 20 zł albo lepiej dwa i jakiś młotek 3-5 kg. Z racji tego,
    > że mam kilkudziesięcioletni sad mam co roku kilka drzew do ścięcia i
    > porąbania więc jakąs tam praktykę mam.

    Kup najwiekszego fiskarsa to zmienisz zdanie :) Kliny? Mloty? PO
    CO ?? :) Moim fiskarsem zlupilem kilkanascie pniakow srednicy ~60cm w
    dwie godziny i jezor mi na wierzch specjalnie nie wylazil jak wczoraj
    pudzianowi ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2010-05-08 08:40:43
    Od: Krzysztof Thomas <p...@g...com>

    On 8 Maj, 08:45, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > CO ?? :) Moim fiskarsem zlupilem kilkanascie pniakow srednicy ~60cm w
    > dwie godziny i jezor mi na wierzch specjalnie nie wylazil jak wczoraj

    średnica pniaka jest mało ważna tak na prawde. Każda siekiera do
    łupania sobie radzi w tej kwestii.. zabawa zaczyna sie przy
    brzozowych odziomkach ktore maja poskrecane sloje. Sa tak sprezyscie
    scisle ze czasem siekiera do łupania wyskakuje z nich jak diabel ze
    swieconej wody... i wtedy jezor bez klinow wyjdzie jak u Pudziana;-)

  • 13. Data: 2010-05-08 21:20:36
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    <z...@n...pl> wrote:
    > Zastanawiam sie nad zakupem siekiery fiskars.
    > Na chwile obecna uzytkuje zwykla siekiere 1200 made by PRL.
    >
    > Niestety z ta siekiera ciezko czasami mi sie przebic przez niektore
    > pnie. O fiskars czytalem duzo dobrych opinii.
    >
    > Zastanawiam sie nad jedna dwu:
    > -fiskars 1100
    > -fiskars 1400
    >

    > Przeznaczenie: rozlupywanie pocietych wczesniej pila pienkow - o
    > srednicy maxymalnej 30cm.

    Ja kupiłem 1400 a po rozłupaniu 3m drewna dokupilem 2400. I to jest słuszny
    wybór :)
    Choć pniaki do 30cm 1400 powinna rozłupać.

    --
    Bartek