  • 1. Data: 2010-05-06 20:48:03
    Temat: klimatyzator 2,8 KW , a 3,5 kW i hałas...
    Od: "Lukas" <q...@o...pl>

    Witam

    Mam pomieszczenie sklepowe z duzymi witrynami, latem temperatura ponad 30
    stopni wiec masakra , mnie wiecej 4 x 4 metry , do tego dochodzi jakby
    korytarz, taki tunel o dl. 3 m i zanim pomieszczenie bez okien, gdzie nawet
    latem jest w miare ok, nie wiem 20-25 stopni max

    Zastanawiam sie nad kupnem, k. marki LG, jest model 2,8 kW i 3,5 kW .
    Chodzi o to , ze ten mocniejszy ma 4 decybele wiekszy hałas pracy, a 1 db to
    2 krotny przyrost hałasu. Wiem , ze to nie chodzi jak samolot, ale mysle
    sobie czy ten 2,8 kW by nie wystarczyl... Pracuje za szybami , wiec dosc
    slabo slysze ludzi i dlatego wazne jest dla mnie kazdy halas, aby bylo jego
    jak najmniej

    jakie macie moce klimatyzatorow u siebie i przy jakiej pow. , mozecie sie
    podzielic doswiadczeniem?

  • 2. Data: 2010-05-07 07:11:03
    Temat: Re: klimatyzator 2,8 KW , a 3,5 kW i hałas...
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Nie patrz na moc.
    Ja mam Fujitsu Inverter 5 sztuk i są naprawdę ciche.
    Nie są to klimatyzatory z najprostszym sterowaniem: idzie-nie idzie, tylko
    mają płynną regulację obrotów.
    Takiego czegoś szukaj.
    Dodatkowo mają funkcję grzania, co przydaje się w okresie przejściowym,
    Jacek

  • 3. Data: 2010-05-07 20:03:56
    Temat: Re: klimatyzator 2,8 KW , a 3,5 kW i ha?as...
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Lukas" <q...@o...pl> napisal w wiadomosci

    > Chodzi o to , ze ten mocniejszy ma 4 decybele wiekszy ha?as pracy, a 1 db to
    > 2 krotny przyrost ha?asu. Wiem , ze to nie chodzi jak samolot, ale mysle

    3dB to dwukrotny wzrost MOCY dzwieku. Czlowiek subiektywnie jako "dwa razy glosniej"
    odczuwa wzrost o ok. 10dB.