  • 1. Data: 2010-05-05 20:11:49
    Temat: skrzynka energetyczna - murowana
    Od: "M" <o...@f...pl>

    Witam,
    interesuje mnie cena zalozenia skrzynki energetycznej murowanej jakies 5 lat
    temu - czy ktos pamieta ?
    Pozdrowienia

  • 2. Data: 2010-05-05 20:17:55
    Temat: Re: skrzynka energetyczna - murowana
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "M" <o...@f...pl> napisał w wiadomości
    > interesuje mnie cena zalozenia skrzynki energetycznej murowanej jakies 5
    > lat temu - czy ktos pamieta ?

    wiecej szczegółów potrzeba. W energetyce najktótsze przyłącze kosztowało
    łącznie z projektem okolo 3500 -4000 netto . Tyle brał wykonawca do reki. A
    klient płacił jakies 2tys.

    b.

  • 3. Data: 2010-05-05 20:26:22
    Od: "M" <o...@f...pl>

    > wiecej szczegółów potrzeba. W energetyce najktótsze przyłącze kosztowało
    > łącznie z projektem okolo 3500 -4000 netto . Tyle brał wykonawca do reki.
    > A klient płacił jakies 2tys.

    sasiad twierdzi ,ze zaplacil 3 tys.
    W tej chwili moja skrzynka bedzie podlaczana pod jego "skrzynie", ja
    zaplacilem energetyce 2 tys zl brutto , sasiad twierdzi ,ze wydal 3 tys,
    chce jakiejs oplaty odemnie wiec dalem mu 500zl aby bylo po rowno z
    wydatkami na energetyke.
    Ciekawilo mnie jedynie czy rzeczywiscie mogl tyle zaplacic (mialem
    przekonanie,ze nic nie tanieje)
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-05-05 20:32:01
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    > Użytkownik "M" <o...@f...pl> napisał w wiadomości
    >
    > klient płacił jakies 2tys.

    Pewnie zależy gdzie.
    W 2004 (już za Unii) za ~2 kPLN miałem
    (wraz z materiałami):
    - zejście przewodem z linii napowietrznej do skrzynki licznikowej na słupie;
    - położenie (wraz z wykopem i piaskiem)
    ~30 mb kabla do skrzynki budowlanej;
    - położenie (też z wykopem) ~15 mb kabla
    od skrzynki do domu.

    Pzdr

    JKK

  • 5. Data: 2010-05-05 21:43:14
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > chce jakiejs oplaty odemnie wiec dalem mu 500zl aby bylo po rowno z

    toś frajer :-) Obecnie płacisz energetyce a ona ma ci zapewnic prąd. Jesli
    po drodze jest do wypłacenia jakies odszkodowanie to takie działanie jest po
    stronie energetyki.
    5 lat temu tez tak było wiec koles zrobił cie w bambuko (chyba ze to było
    daaawniej, z 10 lat temu)

    b.

  • 6. Data: 2010-05-05 22:47:08
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    > Użytkownik "M" <o...@f...pl> napisał w wiadomości
    >

    > toś frajer :-)

    Za marne 500 PLN lepiej iść na wojnę z sąsiadem
    + nie uzyskać pozwolenia podłączenia od jego skrzynki ?

    Pzdr

    JKK

  • 7. Data: 2010-05-06 04:07:37
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Budyń pisze:

> [...]
    > działanie jest po stronie energetyki.
    > 5 lat temu tez tak było wiec koles zrobił cie w bambuko (chyba ze to

    Nie bądź taki 'do przodu...'. Nie wiesz co koleś miał napisane w
    warunkach przyłącza...
    Sąsiad miał tam prąd pewnie już od dawna, a nie wiadomo jak drzewiej
    zakłady energetyczne regulowały kwestie prawne dotyczące użytkowania...

    dopiero w ostatnich czasach wzięto się za powszechne regulowanie kwestii
    własnościowo-użytkowych.

    Ja np. mam wyraźnie w warunkach przyłącza napisane, że moja skrzykna
    będzie punktem dalszej rozbudowy sieci i sprawa jasna, ale może ten
    'sąsiad' tego zapisu nie miał... [?]

    Uważam, że święty spokój skoro ma kosztować jedyne 500 zł..., to na
    prawdę warto za niego tyle zapłacić i już.

    pozdr
    robercik-us

  • 8. Data: 2010-05-06 05:46:50
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Nie bądź taki 'do przodu...'. Nie wiesz co koleś miał napisane w warunkach
    > przyłącza...

    Ale siedze w temacie - obecnie prawo energetyczne mówi ze klient płaci
    ryczałt (zależny zasadniczo od mocy) a reszta jest sprawą energetyki.

    > Sąsiad miał tam prąd pewnie już od dawna, a nie wiadomo jak drzewiej
    > zakłady energetyczne regulowały kwestie prawne dotyczące użytkowania...

    Jak wspominałem - jesli należałoby wypłacić odszkodowanie - ma to zrobic
    energetyka. Tak jak zrobic projekt, załatwic zajecia pasa drogowego,
    corocznie płacić gminie za ten kabel w drodze itd

    > Uważam, że święty spokój skoro ma kosztować jedyne 500 zł..., to na prawdę
    > warto za niego tyle zapłacić i już.

    O filozofii stosunków sąsiedzkich nie dyskutuję :-)

    b.

  • 9. Data: 2010-05-07 07:31:16
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Budyń pisze:
    > Ale siedze w temacie - obecnie prawo energetyczne mówi ze klient płaci
    > ryczałt (zależny zasadniczo od mocy) a reszta jest sprawą energetyki.

    Tak. Ja w ub. roku też płaciłem od mocy..., ale to od kilku lat
    obowiązuje :-) wcześniej tak nie było.

    > Jak wspominałem - jesli należałoby wypłacić odszkodowanie - ma to zrobic
    > energetyka. Tak jak zrobic projekt, załatwic zajecia pasa drogowego,
    > corocznie płacić gminie za ten kabel w drodze itd

    No z tym projektem, to już mam pewne wątpliwości...
    Ja - w ZE Enion, projekt musiałem zrobić sam i im dostarczyć w momencie
    podpisywania umowy... chyba :-)

    > O filozofii stosunków sąsiedzkich nie dyskutuję :-)

    Ale żeby zaraz frajer...??? :-DDD

  • 10. Data: 2010-05-07 07:51:58
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    > Ale żeby zaraz frajer...??? :-DDD

    No cóż, niektórym w usenecie z zadziwiającą łatwością
    przychodzi obrażanie innych i ferowanie kategorycznych
    opinii / wyroków.

    Pzdr

    JKK