  • 1. Data: 2010-05-05 18:15:37
    Temat: Gładź gipsowa- jak sprawdzić czy równo?
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Fachowiec wygładził ściany.Uzupełnił wskazane braki, zeszlifował.
    Braillowo wyczuwam wzorową gładkość, jednak czuć pod dłonią jakieś lekkie falowania.
    Ponieważ ściany są jeszcze nieco plamiaste i matowe, nie wiem jak sprawdzić, czy owe
    łagodne
    krzywizny będą/nie będą widoczne po pomalowaniu.
    Pomyślałem,żeby walnąć jakąś białą warstwę podkładową i zobaczyć pod światło.

    Tylko pytanie, czy np. kolor biały pokaże niedoróbki?
    Jakim kolorem najlepiej udowodnić gładziarzowi,że skopał?
    Nie bawić się w wywoływanie krzywizn, tylko siłą speca zmusić do wyrównania?
    Jakie dopuszczalne krzywizny czy inne braki zamaskuje farba akrylowa?
    R.

  • 2. Data: 2010-05-05 18:32:40
    Temat: Re: Gładź gipsowa- jak sprawdzić czy równo?
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > pomalowaniu.
    > Pomyślałem,żeby walnąć jakąś białą warstwę podkładową i zobaczyć pod

    i to jest najlepsze rozwiązanie
    na normalnego człowieka to można przegruntować na biało i założyć
    oświetlenie tak jak będzie zainstalowane na gotowo - jak ok to zostawić -
    jak gdzieś wyjda widoczne nierowności to niech w tych widocznych miejscach
    troszkę wyrówna...

    > Tylko pytanie, czy np. kolor biały pokaże niedoróbki?

    Tak

    > Jakim kolorem najlepiej udowodnić gładziarzowi,że skopał?

    Jak chcesz wywalić fachowca "na kikiego" to weź halogen 500 W w nocy przyłóż
    do ściany i zobaczysz masę niedoróbek - weź łatę 2,5 m w jedną rękę, kartkę
    papieru w drugą i udowodnij mu że są miejsca że kartka wchodzi bez problemu
    ;)

    > Nie bawić się w wywoływanie krzywizn, tylko siłą speca zmusić do
    > wyrównania?
    > Jakie dopuszczalne krzywizny czy inne braki zamaskuje farba akrylowa?

    Żadnych

    Pzdr.
    Marcin W.

  • 3. Data: 2010-05-05 19:05:06
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 05 May 2010 20:15:37 +0200, Rentier napisał(a):

> [...]
    owe łagodne
    > krzywizny będą/nie będą widoczne po pomalowaniu.

    A ów fachowiec miał wykonać gładź czy otynkować ściany na nowo żeby
    zniwelować nierówności?

    --
    best regards,
    scream

  • 4. Data: 2010-05-05 19:08:10
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

    > A ów fachowiec miał wykonać gładź czy otynkować ściany na nowo żeby
    > zniwelować nierówności?

    Jak czytałem posta to dokładnie o tym myślałem, a zapomnialem w swojej odp o
    to samo zapytac ;)

  • 5. Data: 2010-05-05 19:54:45
    Od: M <M...@w...pl>

    Marcin Wajnert pisze:

> [...]
    > papieru w drugą i udowodnij mu że są miejsca że kartka wchodzi bez problemu

    Gładzie robi się przy świetle halogenowym oraz sprawdza się halogenem.

    M.

  • 6. Data: 2010-05-05 19:56:51
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Jak czytałem posta to dokładnie o tym myślałem, a zapomnialem w swojej odp o
    > to samo zapytac ;)
    Niwelacja _masakrycznych_ krzywizn,zbicie luźnych tynków, wypełnienie ich i ew.dziur
    etc.Czyli
    Pierwsza warstwa Goldbandem i na to gładź.

  • 7. Data: 2010-05-05 20:04:19
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

    > Gładzie robi się przy świetle halogenowym oraz sprawdza się halogenem.

    Może jakieś "normy", wytyczne, teksty źródłowe ?? - tylko nie opinie z forum
    murotara proszę ;)

  • 8. Data: 2010-05-05 20:26:49
    Temat: Re: G?ad 1/4 gipsowa- jak sprawdziae czy równo?
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > Mo?e jakie? "normy", wytyczne, teksty 1/4 ród?owe ?? - tylko nie opinie z forum
    > murotara prosze ;)

    Hmm, opinia mojego wujka moze byc ? :)

  • 9. Data: 2010-05-05 20:27:54
    Od: M <M...@w...pl>

    Marcin Wajnert pisze:

    > Może jakieś "normy", wytyczne, teksty źródłowe ?? - tylko nie opinie z forum
    > murotara proszę ;)

    Cwaniak jesteś, bo wiesz, że normy są płatne i ich w internecie nie ma :-)

    Jakieś fragmenty są np. tutaj dla tynków III kategorii
    http://przetargi.powiat.tczew.pl/plik.php?plik=NDU=

    Po prostu gładzie najłatwiej się robi przy świetle halogenowym, bo widać
    nierówności. To samo z odbiorem - potem możesz sprawdzić nierówności.

    M.

  • 10. Data: 2010-05-05 20:32:43
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyrównania?
    > Jakie dopuszczalne krzywizny czy inne braki zamaskuje farba akrylowa?

    Pomaluj na biało, odpal swiatło zblizone do tego jakie bedziesz tam normani
    uzywał i zobacz czy efekt CIEBIE zadowala.
    W końcu to TY tam będziesz mieszkał
    Dopuszczalne sa krzywizny które TY zaakceptujesz.
    Nie ma sensu na sile szukac norm na wszystko.
    A juz Twoje stwierdzenie że chcesz udowodnić fachofcowi ze skopał to nie
    wiem o co chodzi.
    Jak nie chcesz mu zaplacić to zrób tak jak paranoicy co niektórzy robią i
    biegaj po lokalu z halogenami, łatą i gazetą- zawsze cos znajdziesz tym
    sposobem;)

    Kris