  • 1. Data: 2010-06-28 20:47:32
    Temat: spadek wydajności klimatyzacji
    Od: "Andrzej" <a...@p...pl>

    Witam

    Kiedy temperatura jak np. dzisiaj osiaga 30 lub wiecej stopni na zew. klima
    dmucha mi w sklepie ( temp. nawiewu mierzona przy samym wylocie) ok. 12-13
    stopni co uwazam za malo, ale niby tak te typy maja, firma Demrad, 12 HP -
    3,5 kw, kupiona w Castoramie, zaluje do dzisiaj bo to podobno starszne g.

    Ale kiedy temp. na zew. jest ok. 23-25 to dmucha mi ok. 6-7 czyli tak jak
    byc powinno wg mnie, bo tak wlasnie jest w autach i w wiekszosci sklepów,
    gdzie maja duze , mocne klimatyzatory..

    Co moze byc przyczyna? czy jest to niewydajna sprężarka czy tez moze za mało
    srodka chlodniczego w ukladzie czy te typy , za nie ukrywajmy niskie
    pieniadze bo 1200 zl brutto tak maja i nie ma co sie dziwić... Klima ma
    dopiero 2 tygodnie, wiec jest nowa, niby sprawdzal gosciu i mowi, ze przy
    takiej temp. tak moze byc, ale to wg mnie bzdura, bo wlasnie przy takihc
    temp. klima powinna byc wydajna tak jak trzeba. Przez te wlasnie dmuchanie z
    temp. 12-13 stopni nie schladza mi tak jakbym, chcial, mam w slepie temp.
    ok. 23-24 stopni , a chcilabym miec ok. 21

    Macie jakies pomysły?

  • 2. Data: 2010-06-28 21:01:36
    Temat: Re: spadek wydajno?ci klimatyzacji
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Odpompowac czynnik i napelnic ponownie zachowujac dokladnosc.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2010-06-29 00:11:19
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> wrote in message
    > Odpompowac czynnik i napelnic ponownie zachowujac dokladnosc.

    Albo kupił ciut za małą klimę do kubatury i warunków w jakich ona pracuje.
    Było kupić o numer większą.

  • 4. Data: 2010-06-29 10:53:22
    Temat: Re: spadek wydajności klimatyzacji
    Od: "LUKAS" <a...@p...pl>

    Albo kupił ciut za małą klimę do kubatury i warunków w jakich ona pracuje.
    > Było kupić o numer większą...........

    ....ale co ma piernik do wiatraka :-)
    Opisuje problem zwiazany z roznica temperatur dmuchanego powietrza z jedn.
    wew. w momencie gdy na zew. jest ponad 30 albo ponizej 25

    To nei ma nic wspolnego z wydajnoscią klimy.... :-)

  • 5. Data: 2010-06-29 11:23:05
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    LUKAS wrote:
> [...]
    > jedn. wew. w momencie gdy na zew. jest ponad 30 albo ponizej 25
    >
    > To nei ma nic wspolnego z wydajnosciš klimy.... :-)

    skor wiesz lepiej to po co piszesz na grupę?

    jaką masz kubaturę pomieszczenia chłodoznego? jakie masz zyski ciepła od
    zamontowanych urządzeń, komputery chlodziarki itp...

    jakie masz zysk z tytułu włażących do sklepu ludzi?

    jakie mocy masz klimatyzator?

  • 6. Data: 2010-06-29 11:38:05
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "LUKAS" <a...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jedn. wew. w momencie gdy na zew. jest ponad 30 albo ponizej 25
    >
    > To nei ma nic wspolnego z wydajnosciš klimy.... :-)

    Oczywiście... temperatura zawsze na wyjściu ma być 5 stopni niezależnie czy
    wejściowa to 15 czy 30 a skraplacz jest w -20 czy +30. Wydajność sie nie
    liczy.. więc wystarczy taka klima 1W, na 2 paluszki R6

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2010-06-29 13:26:03
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Powietrze wylatujące z klimy powinno mieć niską temperaturę bez względu na
    kubaturę pomieszczenia. Wielkość pomieszczenia ma wpływ na wydajność
    klimatyzatora ale nie na sprawność. Jak dla mnie to słońce ogrzewa skraplacz
    i wentylator na zewnątrz nie daje rady.

    PC

  • 8. Data: 2010-06-29 14:02:31
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    PC wrote:
> [...]
    > wydajność klimatyzatora ale nie na sprawność. Jak dla mnie to słońce
    > ogrzewa skraplacz i wentylator na zewnątrz nie daje rady.

    już co napisałem skoro wiesz lepiej to nie masz co tutaj szukać. :)

    kup kilka wentylatorków do procesorów z modułem peltiera.

  • 9. Data: 2010-06-29 17:30:59
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Powietrze wylatujące z klimy będzie mieć temperaturę zależną od:
    1. biegu wentylatora
    2. temperatury wewnątrz pomieszczenia
    Dlatego przy wentylatorze na max będzie cieplejsze, niż przy nastawionym na
    mniej.
    Podaj kubaturę pomieszczenia, co w środku wydziela ciepło, z czego ściany i
    inne czynniki to pogadamy.
    Jacek

  • 10. Data: 2010-06-30 07:50:31
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>

    Użytkownik "LUKAS" <a...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Albo kupił ciut za małš klimę do kubatury i warunków w jakich ona pracuje.
    >

    > ....ale co ma piernik do wiatraka :-)
    A to że przy stałej mocy jesteś mniej w stanie schłodzić stałą ilość
    powietrza o stałą ilość stopni (mniej więcej), wiec jak rośnie Ci temp
    powietrza czerpanego i nie jesteś w stanie przy zachowaniu przepływu
    utrzymać zadanej temp na wylocie to znaczy że zabrakło mocy

    Nie wiem z jakiej odległości dmuchasz, ale dmuchanie na stałe na ludzi
    powietrzem o tem 5-6stC wydaje mi się nie właściwe, lepsze wydaje mi się te
    12-13st i może zwiększyć ilosć wymian, ale do tego też bedzie potrzeba
    więcej mocy chłodniczej

    Pozdrawiam
    Bartek