  • 11. Data: 2010-06-30 08:01:37
    Temat: Re: spadek wydajności klimatyzacji
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    news:i0cudr$45b$1@news.onet.pl...

    > już co napisałem skoro wiesz lepiej to nie masz co tutaj szukać. :)

    A czy nie jest tak że z klimy powinno "wychodzić" powietrze o pewnej
    temperaturze(np.6-7stC) niezaleznie od temeratury zewnetrznej czy kubatury
    pomieszczenia.
    A jesli raz dmucha powietrzem o temperaturze 7stC a za chwile 12stC to cos
    jest nie tak.
    A wydajnośc to inna sprawa.

    Krzysiek

  • 12. Data: 2010-06-30 11:33:44
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

> [...]
    > kubatury pomieszczenia.
    > A jesli raz dmucha powietrzem o temperaturze 7stC a za chwile 12stC

    a co ma zrobić klima jak jej brakuje wydajności aby schłodzić przechodzący
    przez nią wolumen powietrza?

    nie mówiąc o tym, że temperatura powietrza w pomieszczeniu też możę być
    wyższa.

    prawdopodobnie klimatyzator ma zbyt mała wydajność i jak sie robi zbyt
    ciepło to nie wyrabia i tyle.

  • 13. Data: 2010-06-30 12:20:38
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > wyższa.
    >
    > prawdopodobnie klimatyzator ma zbyt mała wydajność i jak sie robi zbyt

    Nawet jeśli ma za małą wydajność to na jego wyjściu powietrze powinno mieć
    ciągle tą sama temperatrurę(6-7stC)
    Przy zbyt małej wydajności po prostu by nie wychłodził pomieszczenia ale
    temeratura na wylocie powinna być stała.
    To tak jak grzejnik. Malutki grzejnik nie nagrzeje dużej hali co oczywiste
    ale jak jest prawidłowo zaprojektowany to umieszczony w potęznej hali
    powinien mieć ciagle ta samą temperature(np 45stC) Oczywiście ma za małą
    wydajnośc aby halę nagrzac ale grzeje ze stałą temperaturą

    Krzysiek

  • 14. Data: 2010-06-30 12:27:23
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > powinien mieć ciagle ta samą temperature(np 45stC) Oczywiście ma za małą
    > wydajnośc aby halę nagrzac ale grzeje ze stałą temperaturą

    Dokładnie tak jest. Jak mam zamknięte drzwi do pokoju to za jakiś czas robi
    się zimno, jak otworzę to sie robi mniej zimno ale jak skieruję strumień
    powietrza bezpośrednio na siebie to jest tak samo zimno niezależnie od stanu
    drzwi.

    PC

  • 15. Data: 2010-06-30 12:46:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

> [...]
    > potęznej hali powinien mieć ciagle ta samą temperature(np 45stC)
    > Oczywiście ma za małą wydajnośc aby halę nagrzac ale grzeje ze stałą

    polecam jednak lekcje fizyki sobie powtórzyć.

    Jeśłi na zewnątrz jest ciepłej to do wnętrza pomieszczenia trafia więcej
    ciepła (większy strumień energii) jak już trafia to podnosi temperaturę
    powietrza w ppmieszczeniu, czyli ten sam klimatyzator (którego efektywna moc
    troszkę siada ze wzgledu an meniejsza sprawność jednostki zewnętrznej, bo ta
    sprawność też spada gdy wzrasta temperatura otoczenia) musi schłodzić tę
    samą objętość powietrza o wyższej wejściowej temperaturze czyli temperatura
    wyjściowa musi być też wyższa. Aby utrzymać stała temperatury wyjscia z
    klimatyzatora przy wyższej temperaturze wejściowej trzeba:
    zmniejszyć strumień powietrza lub zwiększyć moc jednostki.

    inaczej sie nie da.

    klimatyzator musi mieć moc wystarczającą do odporwadzenia ciepła z
    pomieszczenia, dla nasłonecznionego pokoju mieszkalnego przjmuje sie ok 100
    W na 1m3, dla pomieszczenia typu sklep gdzie dużo ludzi wchodzi i wychodzi i
    jest np duża witryna to moze być 150W a nawet 200W, no i trzeba też doliczyć
    ciepło oddawane przez psotawioen w sklepie lodówki czy komputery.

  • 16. Data: 2010-06-30 13:13:20
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    > polecam jednak lekcje fizyki sobie powtórzyć.

    No wiec zaczynaj wykład:

> [...]
    > trzeba:
    > zmniejszyć strumień powietrza lub zwiększyć moc jednostki.

    Czyli napisałes dokładnie to samo co my: temperatura na wyjściu powinna byc
    stała. jak sie zmienia w zalezności od temperatury otoczenia to znaczy ze
    jednostka jest wadliwie zaprojektowana.
    A wydajnośc to zupełnie co innego

> [...]
    > wychodzi i jest np duża witryna to moze być 150W a nawet 200W, no i trzeba
    > też doliczyć ciepło oddawane przez psotawioen w sklepie lodówki czy

    To fakt.
    ale nawet jak klimatyzator bedzie za mały to na wyjsciu powinien dmuchać
    powietrze o stałej temperaturze

    Krzysiek

  • 17. Data: 2010-06-30 13:39:05
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

> [...]
    > powinna byc stała. jak sie zmienia w zalezności od temperatury
    > otoczenia to znaczy ze jednostka jest wadliwie zaprojektowana.

    kurwa...

    wadliwei jest zaprojektowana nie jednostka tylko system klimatyzacji tego
    konkretnego obiektu.

    klimatyzator ma zbyt mała wydajność. ZA MAŁA MOC CHŁODZNICZĄ

    > To fakt.
    > ale nawet jak klimatyzator bedzie za mały to na wyjsciu powinien
    > dmuchać powietrze o stałej temperaturze

    stabilizacja temperatury wyjsciowej ejst możliwa tylko w jednostkach z
    falownikiem kóre płynnie regulują moc chłodniczą i to tylko do momenty gdy
    mamy jeszcze zapas mocy do regulacji, jeśli osiągniemy maksymalną moc to
    temepratury powietrza wyjscioowego zacznei rosnąć.

  • 18. Data: 2010-06-30 14:27:53
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    > wadliwei jest zaprojektowana nie jednostka tylko system klimatyzacji tego
    > konkretnego obiektu.

    To też zapewne

    > klimatyzator ma zbyt mała wydajność. ZA MAŁA MOC CHŁODZNICZĄ

    Tak ma za mała wydjanoośc przeciez tego nikt nie neguje
    Ale temperatura na wyjściu powinna byc stała

> [...]
    > mamy jeszcze zapas mocy do regulacji, jeśli osiągniemy maksymalną moc to
    > temepratury powietrza wyjscioowego zacznei rosnąć.

    Myśle że prawidłowo działająca jednostka powinny byc zaprojektowane dla
    odpowiednio wysokich temperatur. Tak samo jak instalację w domu projektujesz
    dla ekstremalnego -20stC
    Bez sensu klima która przy +25na dmucha powietrzem 20stC

    Krzysiek

  • 19. Data: 2010-06-30 17:16:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

    > To też zapewne

    > Tak ma za mała wydjanoośc przeciez tego nikt nie neguje
    > Ale temperatura na wyjściu powinna byc stała

    ale jakim cudem do cholery.

    i nie musi być stała, w prostych klimach ze zwykła sprężarką nawet nie może
    być stała

> [...]
    > projektujesz dla ekstremalnego -20stC
    > Bez sensu klima która przy +25na dmucha powietrzem 20stC

    JEZUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU
    UUUUUUUUUUUUUUU

    ty dalej swoje.

  • 20. Data: 2010-06-30 20:26:50
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Kris" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > projektujesz dla ekstremalnego -20stC
    > Bez sensu klima która przy +25na dmucha powietrzem 20stC

    MD ma rację :-) Kris nie sprzeczaj się :-)
    Jest tak przytłaczająca ilość gorącego powietrza, która się unosi
    konwekcyjnie, że przytłacza wymiennik w pomieszczeniu i on nie daje rady już
    więcej obniżać temperatury.