  • 11. Data: 2009-03-02 19:30:05
    Temat: Re: spieprzona izolacja pozioma piwnic / problemy
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:gogmvk$eki$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Jakies inne koncepcje ?

    Moze malo to optymistyczne, ale zawsze mozesz zrobic izolacje jeszcze raz na
    tej wylewce laczac ja przy scianach z istniejaca ponizej wylewki. Czyli
    trzeba by odkuc wylewke przy scianach i tam ja polaczyc. Izolacje z papy
    termozgrzewalnej powinienes miec zrobiona dwuwarstwowo na przemian. Nic
    tworczego nie wnosze, ale zawsze to troche otuchy na wypadek wiekszych
    problemow. Lepsze to niz skuwanie wylewki w calosci.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2009-03-03 13:18:51
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    Obiecane zdjecia:

    http://picasaweb.google.com/kane66/HouseConstruction
    More#5308948021370338898

    i kolejne dwa czy trzy obrazujace problem

  • 13. Data: 2009-03-03 14:00:14
    Od: witek68 <w...@g...com>

    On 3 Mar, 14:18, "Kane" <s...@s...pl> wrote:
    > Obiecane zdjecia:
    >
    > http://picasaweb.google.com/kane66/HouseConstruction
    More#530894802137...

    > i kolejne dwa czy trzy obrazujace problem

    cienko to widzę, prawdopodobnie zawsze Ci będzie zamakać

    radzę poważnie podejść do tematu i niech ten, kto źle zrobił poprawi
    na swój koszt

    miałem kilka taki sytuacji, odpuściłem i teraz b. żałuję - inwestor,
    jak widzi, że dom mu rośnie, kieruje się emocjami, a tu trzeba być
    twardym

    pozdrawiam

    Witek

  • 14. Data: 2009-03-03 15:21:45
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    >radzę poważnie podejść do tematu i niech ten, kto źle zrobił poprawi
    >na swój koszt

    Tez o to sie rozchodzi - ja sciagne tego co to robil tyle ze chcialbym
    poznac metodologie ewentualnej naprawy - skuc wylewke i probowac posklejac
    izolacje/wylac jakas mase w to miejsce ? Nie chce po prostu stanac bez
    wiedzy w negocjacjach - z doswiadczenia wiem ze wtedy 'fachowcy' moga
    wcisnac nie jeden kit ;)

    Kane

  • 15. Data: 2009-03-03 15:46:10
    Od: "tornad" <t...@o...net>

> [...]
    >
    > miałem kilka taki sytuacji, odpuściłem i teraz b. żałuję - inwestor,
    > jak widzi, że dom mu rośnie, kieruje się emocjami, a tu trzeba być

    Ja zas cienko to widze, z tego co pislal Kane to on sam malowal sciany jakims
    czarnym tyle ze firmowym mazidlem a na domiar zabezpieczyl te powloke
    bitumiczna folia kubelkowa "przed gleba". W tej sytuacji woda opadowa z uwagi
    na ujemny spadek terenu spowodowany niezagesczeniem gruntu zasypowego wokol
    scian, zatem pod malym ale cisnieniem, spoko mogla dostac sie do srodka przez
    nieszczelnosci na styku tej powlokowej izolacji pionowej z pozioma. Nie ma
    sily aby dokladnie domalowac styk warstwy izolacji szczegolnie na styku z
    pozioma gdzi najczesciej zbiera sie nie tylko gruz ale nawet drobne ziarna
    piasku moga skutecznie uniemozliwic wlasciwe uszczelnienie tego styku. Dlatego
    ja prefaruje izolowanie scian termozgrzewalna papa; wtedy nastepuje zgrzanie
    tej izolacji pionowej z pozioma i te problemy nie maja prawa zaistniec.
    Oczywiscie gdybam no bo przecie tego nie widzialem ale jest to bardzo
    prawdopodobna przyczyna tego zawilgocenia gdyz woda mogla przedostac sie przez
    mur powyzej poziomu izolacji poziomej, ktora moze byc wykonana poprawnie.
    Reasumujac, moze nie bedzie tak zle; jesli odpowiednio zabezpieczy sie
    mozliwosc dostawania sie wody opadowej niejako po scianie, przez szczeline
    pomiedzy folia a izolacja, to to zjawisko nie nastapi.
    Ale jesli ja mialbym ten problem to niestety poswiecilbym te dwa tygodnie
    sciany odcinkami odkopal i jeszcze raz ale juz papa wykonalbym niezniszczalna
    i szczelna szczegolnie na dole, izolacje pionowa. A przy okazji zamiast folii
    kubelkowej wstawilbym tam 5 cm styropianu jednostronnie metalizowanego i bez
    zadnych folii normalnie wykop zasypal dbajac tylko o jego dobre zagesczenie.
    Pzdr.

  • 16. Data: 2009-03-03 16:40:34
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

> [...]
    >pozioma gdzi najczesciej zbiera sie nie tylko gruz ale nawet drobne ziarna
    >piasku moga skutecznie uniemozliwic wlasciwe uszczelnienie tego styku.

    I dobrze gdybasz. DOlna warstwa papy zostala odkurzona (na ławie, sciany
    zewnetrzne) a nastepnie tym mazidlem nalozylem tam grubsza warstwe. Ale to
    co piszesz o piasku mnie przekonuje - wiadomo ze w tych warunkach nie mozna
    bylo zapewnic idealnego styku w tej technologii i...masz babo placek.
    "Fachowcy" takze nie posluzyli rada - ale co sie dziwic - oni uznali ze jako
    izolacje przeciwwodna wystarczy mi styropian na scianie bo jest
    "wodoodporny" :)

    > Reasumujac, moze nie bedzie tak zle; jesli odpowiednio zabezpieczy sie
    > mozliwosc dostawania sie wody opadowej niejako po scianie, przez szczeline
    > pomiedzy folia a izolacja, to to zjawisko nie nastapi.

    Oby. Dam znac przy nastepnych roztopach czy ulewach parotygodniowych ;)

> [...]
    > bez
    > zadnych folii normalnie wykop zasypal dbajac tylko o jego dobre

    Bede probowal tego uniknac - czas, koszty. Pozatym problem wystepuje nie
    tylko przy scianach zewnetrznych - w srodku domu w scianach wewnetrznych
    wystepuje takze (tylko w dwoch miejscach). Zapewne zle zespojona miejscowo
    izolacja pozioma pod sciana z izolacja pomieszczenia.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 17. Data: 2009-03-03 17:15:49
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 3 Mar, 14:18, "Kane" <s...@s...pl> wrote:
    > Obiecane zdjecia:
    >
    > http://picasaweb.google.com/kane66/HouseConstruction
    More#530894802137...

    > i kolejne dwa czy trzy obrazujace problem

    Moim skromnym zdaniem niewiele się da z tym zrobić ... I nie
    koniecznie jest to wina złego wykonania, ale raczej wyboru technologii
    budowy piwnicy. IMHO w takich przypadkach jak Twój nie powinno się
    posadawiać domu na ławach fundamentowych, a zamiast tego powinno się
    stawiać dom na płycie fundamentowej. I żadnych murowanych ścian tylko
    wylewane żelbetowe. Jest to tylko trochę droższe (sam tak mam) a unika
    się takich właśnie problemów.

    Wbrew temu co pisali niektórzy tutaj, nie da się w Twoim przypadku
    całkowicie zabezpieczyć domu przed wodą. Prędzej czy później woda
    znajdzie sobie drogę przez te wszystkie przemyślne izolacje. To
    dlatego, że wbrew temu co mogło by się wydawać, woda ta występuje pod
    ciśnieniem. To ciśnienie nie zależy od ilości tej wody, a tylko i
    wyłącznie od tzw. słupa wody. Żadna izolacja z papy nie jest w stanie
    na dłuższą metę się temu oprzeć. Papa to tylko izolacja
    przeciwwilgociowa i w dodatku jest poddawana naprężeniom spowodowanym
    nierównomiernemu osiadaniu domu w stosunku do płyty. To tyle złych
    wiadomości. No może trochę przesadziłem, bo gdybyś dał wylewkę
    betonową o odpowiedniej grubości np. 30 cm (tak to nie pomyłka) to być
    może zrównoważyło by to (balast) parcie wody i w ten sposób (jako
    warstwa dociskowa) zabezpieczyło by tą papę (a może papę z
    bentonitem).

    Teraz dobre - izolacja ścian wydaje się OK (ściany są suche, a plamy
    na nich wyraźnie wyglądają na powierzchniowo -kapilarne). Możesz sobie
    więc darować odkopywanie fundamentów z zewnątrz. Niestety to tyle
    dobrych wieści...

    Ponieważ plamy występują tylko na łączeniach płyty ze ścianą, to
    pozostaje Ci uszczelnić ten styk. Masz więc 2 opcje (opcja trzecia to
    rozwalić płytę i zrobić ją od nowa i myślę że odpada w przedbiegach) -
    jedna to pogodzić się że tam sobie będzie wilgoć (tutaj żadne folie w
    płynie, czy inne smarowidła niewiele dadzą, bo taka izolacja jest
    nieskuteczna gdy woda prze od dołu) albo spróbować naciąć wylewkę aby
    dostać się do jej brzegów, natrzeć szczelinę preparatem iniekcyjnym
    (aby woda nie przesiąkała przez beton) i wcisnąć kit trwale
    elastyczny . Musiałbyś jeszcze ten kit utwierdzić aby nie wypłynął
    (może zalać jakąś żywicą epoksydową ale tak by żywica nie przywarła do
    ściany, a tylko do wylewki. Niestety to wszystko może być za mało
    jeżeli znacznie zwiększy się ciśnienie tej wody (a może być czasami na
    prawdę spore ze względu na ten spadek terenu plus głębokość
    posadowienia) bo waga wylewki może okazać się zbyt mała.

    Można też całkowicie zignorować ten problem i udrożnić istniejący
    przecież drenaż. (ewentualnie zamknąć kapilary w betonie jakimiś
    preparatami iniekcyjnymi żeby nie było takich brzydkich plam na
    ścianie i płycie w razie czegoś). Prawdopodobnie właśnie brak odbioru
    wody z drenażu jest przyczyną zalewania tej piwnicy.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 18. Data: 2009-03-03 18:00:04
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

> [...]
    >prawdę spore ze względu na ten spadek terenu plus głębokość
    >posadowienia) bo waga wylewki może okazać się zbyt mała.

    Tego rozwiazania nie rozumiem. Naciac wylewke przy styku ze sciana ? Az do
    chudziaka - przecinajac zapewnie lokalnie izolacje. Potem w ta szczeline
    wpakowac odpowiedni preperat. Co mi to da ? Oddzieli plyte wylewki od scian
    i jesli przyczyna lezy w przesączu pod sciana (na styku izolacji) to dostane
    sucha wylewke. O tym mowisz ? Jesli nie to ni w ząb nie zrozumialem celu
    zabiegu.

> [...]
    >ścianie i płycie w razie czegoś). Prawdopodobnie właśnie brak odbioru
    >wody z drenażu jest przyczyną zalewania tej piwnicy.

    Drenaz wydaje sie byc drozny - sprawdzilem i do dołu chłonnego (studni)
    płynie nonstop woda z drenażu. Ilosci nie mierzylem ale plynie dosyc sporym
    struga - litr na minute napewno.

    Piszesz o preparatach iniekcynych - gdzie tego szukac ? Jakies konkretne
    produkty znacie?

    I pytanie dodatkowe, nie tylko do Krzemo ;)
    Co z rada lokalnego budowlanca ktory mowi zeby sie tym wogole nie stresowac
    i spokojnie polozyc plytki ewentualnie miejsca szczegolnie wilgotne (z
    przesiąkiem) pociagnac folią w płynie z odpowiednim marginesem i tyle ?
    Jakie beda negatywne nastepstwa takiego podejścia ?

    Pozdrawiam

    Kane

  • 19. Data: 2009-03-03 18:19:47
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 3 Mar, 19:00, "Kane" <s...@s...pl> wrote:

> [...]
    > i jesli przyczyna lezy w przesączu pod sciana (na styku izolacji) to dostane
    Dokładnie o tym mówię ..

    > Drenaz wydaje sie byc drozny - sprawdzilem i do dołu chłonnego (studni)
    > płynie nonstop woda z drenażu. Ilosci nie mierzylem ale plynie dosyc sporym
    > struga - litr na minute napewno.

    Są dwie możliwości - woda roztopowa zatamowana przez lokalne
    oblodzenia omija drenaż albo drenaż nie odbiera wystarczająco szybko
    wody napierającej na budynek.

    > Piszesz o preparatach iniekcynych - gdzie tego szukac ? Jakies konkretne
    > produkty znacie?

    Najlepiej preparaty integrujące się z betonem (krystalizacja w
    kapilarach). Np. "hydrostop mieszanka profesjonalna". Ja tego używałem
    bo akurat miałem taki pod ręką. Ale producentów podobnych preparatów
    na pewno jest mnóstwo.

> [...]
    > przesiąkiem) pociagnac folią w płynie z odpowiednim marginesem i tyle ?
    > Jakie beda negatywne nastepstwa takiego podejścia ?

    Takie że jeżeli ta woda będzie pod większym ciśnieniem to w najgorszym
    przypadku odspoi Ci płytki. Tak jak pisałem ważny jest kierunek z
    jakiego woda napiera (tutaj od dołu). Żadna folia w płynie więc tu nie
    pomoże chyba że umiesz ją nalać pod wylewkę (od spodu).
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 20. Data: 2009-03-03 18:51:41
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

> [...]
    >jakiego woda napiera (tutaj od dołu). Żadna folia w płynie więc tu nie
    >pomoże chyba że umiesz ją nalać pod wylewkę (od spodu).

    Dzieki za rady - to plus poprzednie wypowiedzi daje mi jakas klarownosc -
    sprawa jest do zalatwienia, roznymi drogami. Zaczne od tych o ktorych pisal
    tornad bo sa tansze a i tak konieczne do wykonania a potem przerzuce sie na
    bardziej hardcore'owe. WLasnie czytam o tych preparatach.

    Kane