  • 11. Data: 2011-11-23 12:37:02
    Temat: Re: sposób na "namierzenie" rurek podłogówki
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    On 11/22/11 20:39, Bartek wrote:

    > Kamera jak kamera. Nie pamiętam modelu ani producenta, ale to sprzęt wysokiej
    > klasy. Na podłodze po przejściu człowieka widać ślady stóp, ale podłogówka to
    > była jedna plama.

    Żeby wykryć rurki podłogówki to trzeba najpierw wystudzić wylewkę a
    dopiero później puścić grzanie. Choć przy zbyt grubej wylewce to też
    może nie pomóc, bo ciepło będzie się rozchodziło tak, że powierzchnia
    wylewki będzie ogrzewana w miarę jednakowo wszędzie.

    Autor wątku zapewne już zrezygnował z tego pomysłu, ale gdyby ktoś
    kiedyś miał jeszcze potrzebę szukać rurek to spotkałem się z dwoma
    rozwiązaniami, które jeszcze nie padły w tym wątku:
    1. arkusz termoczułego materiału - nie wiem dokładnie jak to się nazywa,
    ile kosztuje ani gdzie kupić, ale jest to taki dość wiotki plastik
    koloru czarnego, format ok. 10x30cm, reaguje zmianą koloru na różnice
    temperatur. Kładzie się to na podłodze i ładnie pokazuje przebieg rurek
    (oczywiście pod warunkiem, że wylewka była najpierw wystudzona - po ok.
    2 godz. od włączenia podłogówki już cała powierzchnia ma jednolitą
    temperaturę).
    2. odkrywka - po prostu okrągły otwór o średnicy ok. 6cm pozwala
    delikatnie odkuć wylewkę i dotrzeć na poziom rurek. Wiadomo, nie zawsze
    jest to rozwiązanie akceptowalne, ale jeśli wiemy że później będzie to
    czymś zasłonięte, to ten sposób wychodzi chyba najprościej i najtaniej.

    --
    Jacek Midura

  • 12. Data: 2011-11-23 19:43:00
    Od: "SJS" <s...@o...eu>

    Zdejmij skarpetki i sie tam przejdź - po prostu
    SJS

  • 13. Data: 2016-09-07 15:19:01
    Od: k...@g...com

    mozna wsadzic przewod do rurki i nastepnie wykryc. prad musi plynac w jedna strone,
    przeplyw w przeciwnym kierunku wzajemnie eliminuje pole