  • 21. Data: 2013-09-19 23:43:06
    Temat: Re: stacja uzdatniania - koszty
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 września 2013 21:14:48 UTC+2 użytkownik masti napisał:

    > to, że Tobie się coś wydaje to nie znaczy, że tak jest. Ty lubisz
    > forumowatość czytnika googla a ja nie cierpię. Podobnie jak z GG było

    Tu nie chodzi o forumowatosc tylko o przenosnosc. Ide do kibla, biore
    tableta i moge dalej czytac Twoje wypociny ;) W ciagu max 10 sekund,
    wszystkie grupy, wiadomosci etc mam zsynchronizowane we wszystkich
    urzadzeniach z ktorych korzystam. Niezaleznie czy korzystam z wifi w domu
    z UPC, z orange w smartfonie czy w firmie z tpnetu. Nie potrzebuje nic
    wiecej poza darmowym kontem w googlu.

    Kto korzysta tylko z jednego urzadzenia ten tego nie zrozumie! Ale kto
    dzisiaj korzysta z jednego urzadzenia? Hipsterzy jacys chyba. Ostatnio
    nawet kolezanka mnie sie pytala o parametry tableta bo chce kupic swoim
    rodzicom :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 22. Data: 2013-09-20 00:40:30
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 19 Sep 2013 14:43:06 -0700 osobnik zwany Adam napisał:

> [...]
    > dzisiaj korzysta z jednego urzadzenia? Hipsterzy jacys chyba. Ostatnio
    > nawet kolezanka mnie sie pytala o parametry tableta bo chce kupic swoim

    to, że nie umiesz sobie poradzić to nie powód by maltretować innych czymś
    co nie spełnia RFC i przeszkadza innym. U mine jakoś działa. na wielu
    urządzeniach.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 23. Data: 2013-09-20 07:54:57
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    ps.com...
    >Ostatnio nawet kolezanka mnie sie pytala o parametry tableta bo chce kupic
    >swoim
    rodzicom :D

    goclaver m813g - ma wszystko i obsługuje aero2 :-))) Kupiłem jeden. Potem
    dla znajomych którzy sie pobawili jeszcze cztery.

    b.

  • 24. Data: 2013-09-20 08:39:46
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 20 września 2013 07:54:57 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > goclaver m813g - ma wszystko i obsługuje aero2 :-))) Kupiłem jeden. Potem
    > dla znajomych którzy sie pobawili jeszcze cztery.

    Dzieki - ale jest wymog ze ma miec 10' i cene do 1k! Cos polecisz? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 25. Data: 2013-09-20 08:53:19
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    ps.com...
> [...]

    > dla znajomych którzy sie pobawili jeszcze cztery.

    >Dzieki - ale jest wymog ze ma miec 10' i cene do 1k! Cos polecisz? :)

    jak dla mnie 10' w domu na tapczanie byłby lepszy niz 8. Ale ta 8 też daje
    rade - a 10 z domu to juz bym nie nosił bo niewygodny. A ten mi robi za
    nawigację, yanosika. Stosunkiem mozliwosci do ceny (dałem cos 605zł) zabija
    wszystko. W dużych zwykle nie ma gps itd.

    b.

  • 26. Data: 2013-09-20 09:00:03
    Od: a...@g...com

    > I tak u mnie rozwiązalem problem uzdatniania, używam instalację już 3 lata
    >
    > i nic się nie dzieje.
    > Janusz
    Witam w klubie. U mnie w studni siedzi taka woda ze jak se kumpel chcial leb w
    wiadrze zanurzyc to sie wstrzasem mozgu skonczylo....
    I nie wiem co z tym zrobic. wczoraj patrzylem do spluczki, narosty kamienia jak
    grzyba na scianie....
    pijemy z wodociagu ale tylko to. reszta na studni...
    zmywara idzie przez bojler, bierze tylko ciepla, ciepla z co. pozostaje w miare -
    znak ze wiekszosc kamienia zostaje w bojlerze.
    bojler nierdzewka 300, wyczystka na dole, co pare lat trzeba bedzie wytargac i odbic
    lub zalac czyms.....
    elektryczny padl dwa lata temu. ale to starosc...., musze w koncu go zdjac i zobaczyc
    co sie dzialo wnim. rozciekl sie z boku. pamietam ze przy poprzedniej wymianie
    termostatu chyba wyjelismy grzalke - narosty jak sosny w lesie!
    Pralki mam sie nie bac? Zona ma dziwny zwyczaj sciagania proszkow z niemiec...
    5 lat juz tak leci ....all na tej wodzie....
    Bojlera mi najbardziej szkoda...., wsadzic cos 'przed' niego?

  • 27. Data: 2013-09-20 09:49:04
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 20.09.2013 o 09:00 <a...@g...com> pisze:

    > Witam w klubie. U mnie w studni siedzi taka woda ze jak se kumpel chcial
    > leb w wiadrze zanurzyc to sie wstrzasem mozgu skonczylo....
    Badałeś tą wodę w sanepidzie czy nie ma czegoś szkodliwego w niej?
    bo ja tak, i stąd też wiem jak twardą mam.

    > I nie wiem co z tym zrobic. wczoraj patrzylem do spluczki, narosty
    > kamienia jak grzyba na scianie....
    Dlatego na spłuczki (a mam3) mam osobną instalację i zmywarke dałem takie
    filtry:
    http://allegro.pl/filtr-wody-10-3-4-uniwersalny-prom
    ocja-korpus-i3508651396.html
    do tego wkład zmiękczający.

> [...]
    > w miare - znak ze wiekszosc kamienia zostaje w bojlerze.
    > bojler nierdzewka 300, wyczystka na dole, co pare lat trzeba bedzie
    Mnie anoda magnezowa strasznie zarasta ostatnio jak ją oglądałem to ledwo
    wyszła przez otwór. Dziwnie to działa z moją wodą.

> [...]
    > niemiec...
    > 5 lat juz tak leci ....all na tej wodzie....
    Pralka wytrzyma, mojej też sie nic nie dzieje, w proszku jest dużo
    dodatków zmiękczających, też używamy niemieckich.

    > Bojlera mi najbardziej szkoda...., wsadzic cos 'przed' niego?
    Możesz dać filtr z wkładem jonowymiennym jak wyżej dałem linka.
    Na pewno pomoże, wkład powinien wystarczyć na 3 mies. To i tak taniej
    niż cała stacja a poza tym jak wyżej grzegorz pisze woda po stacji nadaje
    się tylko do mycia.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 28. Data: 2013-09-20 12:44:55
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Thu, 19 Sep 2013 23:18:25 +0200, Grzegorz napisał(a):

    > Woda po przejściu przez wymieniacz jonowy jest pozbawiona
    > tych dodatków, bo wymieniacz jonowy wybiera z wody wszystko
    > i zastępuje to sodem, jest zasolona i nadaje się jedynie do spłukiwania
    > kibla.

    Dzięki, myślałem, że wymieniacz działa bardziej wybiórczo przede wszystkim
    na zawarty w wodzie wapń i zmienia twardość bez aż takiego wpływu na
    pozostałe parametry wody, a wychodzi na to, że jest trochę podobny do
    filtra RO.

    --
    scruffty

  • 29. Data: 2013-09-20 13:03:51
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Thu, 19 Sep 2013 19:24:46 +0200, janusz_k napisał(a):

    > Też myślałem nad stacją ale doszedłem do wniosku że jest bez sensu
    > uzdatniać całą wodę.

    Właśnie dlatego moje pytanie dotyczyło kosztów. Chcę wiedzieć ile kosztuje
    eksploatacja, ponieważ chcę skalkulować, co lepiej się opłaci w długim
    okresie czasu (załóżmy, że 10 lat):

    1. uzdatniać całą wodę - wtedy odpadają koszty np. soli do zmywarki,
    elektrody do zbiornika co, zmniejszy się zarastanie kotła itd.
    Z tego co napisał Grzegorz, a czego nie brałem wstępnie pod uwagę to trzeba
    byłoby częściowo ten proces odwrócić dla wody do celów konsumpcyjnych i
    doliczyć koszt mineralizacji tej wody (trochę głupiego robota, ale można
    założyć dodatkową baterię na zlew w kuchni z wodą mineralizowaną).

    2. stosować filtry np. takie jakie zaproponowałeś do ważniejszych urządzeń.
    taki filtr tylko sznurkowy mam zamiar zainstalować zaraz za wodomierzem,
    aby wyłapał cały syf z wody (tylko z większą średnicą).

    i głównie o koszty mi chodzi. Jeden filterek jest tani, ale 5 to już
    stówka, dokręcając do tego wkład z węglem i żywicą to już 300. Potem wkłady
    trzeba wymieniać itd. itp. Chce policzyć, tylko tyle i aż tyle, ceny
    filterków znam, a koszty pracy stacji niedokładnie, stąd pytanie.

    --
    scruffty

  • 30. Data: 2013-09-21 09:12:02
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    Na pewno pomoże, wkład powinien wystarczyć na 3 mies. To i tak taniej
    niż cała stacja a poza tym jak wyżej grzegorz pisze woda po stacji nadaje
    janusz

    3 misiące?
    Na pewno nie pomoże (no, może na jakieś paprochy).
    Zadałeś sobie trud by policzyć ile ten filtr jest w stanie zmiękczyć wody?
    Ile i przy jakim max. przepływie.