  • 1. Data: 2011-03-12 09:13:26
    Temat: stare kaloryfery
    Od: Jerzys <j...@g...com>

    Mam w domu stare kaloryfery, sprzed 30 lat. Chciałem
    dołożyć do jednego z nich 5 żeberek, i nie mogę
    nigdzie dokupić do nich uszczelek ani łączników.
    Byłbym wdzięczny za informację, gdzie w Tychach,
    lub pobliżu, można je dokupić. A może pasują do
    nich te nowe?

  • 2. Data: 2011-03-12 10:18:48
    Temat: Re: stare kaloryfery
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Jerzys napisał(a):
> [...]
    > nigdzie dokupić do nich uszczelek ani łączników.
    > Byłbym wdzięczny za informację, gdzie w Tychach,
    > lub pobliżu, można je dokupić. A może pasują do
    Gdzie kupić w Tychach lub okolicach to nie pomogę, ale celuj w
    hurtownie /instalacje sanitarne/ lub szukaj u hydraulików przy
    Spółdzielniach Mieszkaniowych. Na pewno maja te rzeczy.
    Jeżeli nie będziesz miał problemów ze spuszczeniem wody, to też Ci
    dołożą te żeberka, bo z pewnością posiadają odpowiedni klucz i wiedzę
    jak to sie robi.
    --
    Krzysiek

  • 3. Data: 2011-03-12 11:44:36
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Jerzys" <j...@g...com> wrote in message
> [...]
    > nigdzie dokupić do nich uszczelek ani łączników.
    > Byłbym wdzięczny za informację, gdzie w Tychach,
    > lub pobliżu, można je dokupić. A może pasują do

    Bałbym się rozkręcać i odkręcać grzejniki od starej instalacji. Może okazać
    się, że odejdzie z gwintem lub kawałkiem przerdzewiałej rury trzymającej
    szczelność na ściance grubości folii.

  • 4. Data: 2011-03-12 13:44:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.03.2011 12:44, Panslavista pisze:

    > Bałbym się rozkręcać i odkręcać grzejniki od starej instalacji. Może okazać
    > się, że odejdzie z gwintem lub kawałkiem przerdzewiałej rury trzymającej
    > szczelność na ściance grubości folii.

    Śmiem twierdzić, że grubość ścianek w tych instalacjach systematycznie
    rośnie ;->

  • 5. Data: 2011-03-12 14:47:26
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    > Śmiem twierdzić, że grubość ścianek w tych instalacjach systematycznie
    > rośnie ;->

    Słaby dowcip.

  • 6. Data: 2011-03-12 14:59:11
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Jerzys" <j...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > nigdzie dokupić do nich uszczelek ani łączników.
    > Byłbym wdzięczny za informację, gdzie w Tychach,
    > lub pobliżu, można je dokupić. A może pasują do

    Łączniki 5/4 cala, uszczelki fibrowe na ten wymiar. Sklepy i hurtownie
    instalacyjne, konserwatorzy w spółdzielniach i adm-ach. Konieczny specjalny
    klucz i rura-przedłużka. Do odkręcenia korków potrzebna duża żabka. Lub
    średnia i rura- przedłużka ;)
    Najwygodniej demontaż i montaż przeprowadza się stawiając pionowo grzejnik.
    Odkręcać i dokręcać równomiernie góra-dół, góra-dół po kilka zwojów.
    Uszczelki przesmaruj dość grubo smarem. Pomoże w uszczelnieniu się
    połączenia.
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2011-03-12 15:25:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.03.2011 15:47, Panslavista pisze:
    > "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote in message

    > Słaby dowcip.

    Lepszy od twoich bredni o "ściankach grubości folii".

  • 8. Data: 2011-03-12 15:46:00
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    > Lepszy od twoich bredni o "ściankach grubości folii".

    Nie odkręcałeś starych przerdzewiałych rur?

  • 9. Data: 2011-03-12 16:57:24
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-03-12 16:46, Panslavista pisze:

    > Nie odkr?ca?e? starych przerdzewia?ych rur?

    W domu w którym mieszkałem instalacja była rozbierana po jakichś ~40
    latach, żadna rura nie była zeżarta tak jak to opisujecie ;P

    Pozdrawiam !

  • 10. Data: 2011-03-12 17:16:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.03.2011 16:46, Panslavista pisze:

    > Nie odkręcałeś starych przerdzewiałych rur?

    Osobiście nie, ale widziałem je odkręcone - miały tyle osadu, że były
    zdecydowanie grubsze, niż w chwili zakupu.

    A i samego metalu było całkiem sporo.