  • 11. Data: 2010-10-27 15:03:58
    Temat: Re: styropian -jak przymocować?
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Tom" <t...@i...eu> wrote in message
    news:ia8m2b$27u$1@usenet.news.interia.pl...

    > Ja mam też pytanie. A czy takim sposobem mozna tez przykleic styropian do
    > stropu ? Czy trzeba mu pomoc i podeprzec np. listewkami, drągiem styropian
    > zanim klej dobrze chwyci ?
    > Tomek

    Po utwardzeniu trzyma super ale jak przytrzymać na suficie to nie wiem :-)
    opracuj jaąś metodę z łat dachowych. Dotnij na wymiar kilka stempelków i
    zobaczymy :-)
    Może trzyma i bez tego ?

  • 12. Data: 2010-10-27 15:05:58
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
    On 26 Paź, 21:22, "kiki" <k...@k...net> wrote:

    >Tylko niech pamieta, ze ocieplajac od wewnatrz trzeba zostawic
    >szczeline wentylacyjna (od dolu i gory szpara, a cale ocieplenie

    Żadnej szczeliny !!! Szczelnie tylko przykleić i od zewnątrz tynk akrylowy
    hermetycznie. Najpierw oczywiście siatka i klej. Jak para nie wniknie to nic
    się nie stanie. Ty może zostaw sobie 5 cm między ociepleniem imurem, bo są
    tacy, którzy mówią że ma się tam wietrzyć :-)

  • 13. Data: 2010-10-27 15:08:32
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Tom" <t...@i...eu> napisał w wiadomości
    >
    > uważam ze to jakas bzdura dawac ocieplenie a potem je wentylować (takie

    Żadnego wietrzenia. Trzeba tylko hermetycznie zatynkować żeby para nie miała
    jak włazić. Mam tak garaż i akurat to jest super.
    Ci wszyscy partacze mówią o wentylowaniu pod izolacją :-)

  • 14. Data: 2010-10-27 15:54:37
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 27 Paź, 13:11, Budyń <b...@g...pl> wrote:

    > uważam ze to jakas bzdura dawac ocieplenie a potem je wentylować (takie
    > pomysły mają np na szkielet.pl ). Jesli gdzies jest wilgoc to wtedy tak

    Bo prawidlowo jest ocieplac od zimnej strony, czyli z zewnatrz. Jak
    ocieplasz od srodka i nie zostawisz szczeliny wentylacyjnej to masz
    grzyba. Dlaczego? To proste -> mur ocieplony od srodka w calosci
    bedzie chlodny - na styku z ociepleniem bedzie sie w pewnych warunkach
    skraplac para. Bez szczeliny wentylacyjnej ona nie ma gdzie uciec i
    sciana tam jest caly czas wilgotna i zimna. To prowadzi do grzyba, a
    takze dewastacji sciany w dluzszym okresie.

    > zrobic nie wolno a należy wtedy zastosować wełne mineralną. U mnie
    > ocieplałem od środka garaż na ścianach przylegających do pomieszczen

    Garaz sobie mozesz ocieplac, bo to jest prawidlowe - ocieplales od
    zimniejszej strony.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2010-10-27 15:55:02
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 27 Paź, 14:07, "jagr" <j...@W...pl> wrote:

    > To jest słuszne. Tylko, że na odwrót. Tak wyhodujesz grzybka.
    > A plony będą duże...  Hehe...

    Wyjasnij, bo logika, fizyka i praktyka mowia co innego.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2010-10-27 15:56:31
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 27 Paź, 17:08, "kiki" <k...@k...net> wrote:

    > Żadnego wietrzenia. Trzeba tylko hermetycznie zatynkować żeby para nie miała
    > jak włazić. Mam tak garaż i akurat to jest super.
    > Ci wszyscy partacze mówią o wentylowaniu pod izolacją :-)

    Oj kiki kiki.. Widac ze nie ocieplales od srodka, bo po poprawkach bys
    w koncu sie moze dowiedzial, jak to sie robi poprawnie ;)
    Jak pisales wczesniej - garaz sobie mozesz ocieplic bo garaz jest
    zimniejszy od domu.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2010-10-27 16:08:31
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> wrote in message
    a.googlegroups.com...
> [...]

    > pomysły mają np na szkielet.pl ). Jesli gdzies jest wilgoc to wtedy tak

    Bo prawidlowo jest ocieplac od zimnej strony, czyli z zewnatrz. Jak

    Ocieplenie garażu od środka jest właśnie ocieplaniem od zimnej strony, bo za
    ścianą jest pomieszczenie mieszkalne, np sypialnia.
    Ocieplanie i wentylowanie nie daje żednych rezultatów. ja rozumiem, że jeśli
    chodzi o pokoje mieszkalne to ich ocieplanie od środka sensu nie ma.

  • 18. Data: 2010-10-27 16:10:03
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
> [...]

    > Ci wszyscy partacze mówią o wentylowaniu pod izolacją :-)

    >Jak pisales wczesniej - garaz sobie mozesz ocieplic bo garaz jest

    OK OK, mogłem nie doczyczatć :-) Jasne. Ocieplanie cieplejszych pokoi żeby
    stały się jeszcze cieplejsze nie ma sensu.

  • 19. Data: 2010-10-27 16:29:11
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    >grzyba. Dlaczego? To proste -> mur ocieplony od srodka w calosci
    >bedzie chlodny - na styku z ociepleniem bedzie sie w pewnych warunkach

    Generalnie to sie zgadzam - ale: skąd wilgoc? Ano z ciepłego pokoju. No to
    co zrobić: dać paroizolację (co szczelny styropian pewnie załatwi) oraz
    solidnie wentylować. Moze by to zadziałało :-)

    b.

  • 20. Data: 2010-10-27 18:48:47
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > grzyba. Dlaczego? To proste -> mur ocieplony od srodka w calosci
    > bedzie chlodny - na styku z ociepleniem bedzie sie w pewnych warunkach

    opis zjawiska prawidłowy, tylko zauważ, ze jak masz tę szczelinę od
    środka pomieszczenia, to tam wpada ciepłe powietrze i co się dzieje?
    ano wtedy właśnie się skrapla na zimnej ścianie, tego może być tyle,
    że nie wywietrzysz... jeśli już od środka, to nie ma prawa być nigdzie
    nieszczelności, a jeśli wentylowanie tej przestrzeni, to otwory w
    ścianie zewnętrznej,
    ja mam domek drewniany z ociepleniem wełną od środka, mam szczelinę,
    która jest połączona ze szczeliną pod deskowaniem dachu i wszystko ma
    ujście przy kalenicy pod dachówkami, dzięki temu patentowi, ewentualna
    wilgoć ma ujście (choć generalnie nie powinno jej tam być), a wiatr
    nie hula w ścianach... :-)
    natomiast w tym wypadku zrezygnowałbym ze szczeliny pod styropianem w
    ogóle, bo ona przyniesie więcej szkody niż pożytku, a skupiłbym się na
    bardzo dokładnym odizolowaniu wnętrza...

    pozdrawiam
    s_13